Gå til innhold

Tanker rundt cracking

Anbefalte innlegg

ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿

³ GAMES DEVELOPERS DESERVE YOUR SUPPORT. IF YOU ENJOYED THIS PRODUCT, ³

³ PLEASE CONSIDER BUYING IT. ³

ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min mening er at enkeltpersoner som bruker det til ikke-kommersielle ting regner jeg som reklame.

Jeg er selv musiker og ville finne meg en sequenser eller inspillings/studioprogram. Ble anbefalt cakewalk og acid men gjett hva!??! Etter å ha lastet ned begge programmene hatet jeg begge to!

Derimot når jeg lastet ned Cubase ble jeg helt forelsket i programmet og har nå kjøpt programmet pluss en del vst plugins fra Steinberg.

Hadde jeg ikke kunne lastet ned dette programmet hadde jeg aldri endt på Cubase for i de 30 dagene man kan "teste" det synes jeg det var noe tungvindt herk..

Nå elsker jeg å jobbe i Cubase:D

Lenke til kommentar
min mening er at enkeltpersoner som bruker det til ikke-kommersielle ting regner jeg som reklame.

5598151[/snapback]

Enig, så lenge du ikek tjener penger på ting, så tjener adobe bare på at du lærer deg photoshop til senere bruk f.eks.

Og det at folk laster ned gir ikke et fysisk svinn til adobe, men om du stikker i en butikk og stjeler noe, er det faktiskt et svinn, da de har brukt penger på produksjon av tingen. Sier ikke at det er noe mindre lovlig å naske enn å piratkopiere, men det er over på en litt annen økonomisk situasjon.

Lurer på om adobe hadde fått et mindre marked om ingen hadde kjørt piratkopi og lært seg den før de skulle ut i full jobb. Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Adobe har de på flere tilfeller uttalt at det er helt greit at privatpersoner piratkopierer Photoshop, da det utdanner flere brukere som senere kjøper programvaren.

5599294[/snapback]

mm, en ganske voksen holdning som jeg skulle ønske flere innen data software bransjen plukket opp.

Lenke til kommentar

De fleste vil jeg nok tro har 30 albumer og mer. Disse koster jo rundt 200 kr (så fremt det er ny da).

Jeg (og sikkert mange av dere) vet om folk som har over 10 000 enkeltsanger inne på sin PC. På MSN koster jo for eksempel en enkeltsang 8 kr. 8 * 10 000 = 80 000 kr.

Og dette er bare for musikken.

Hadde jeg stjålet en versjon av Adobe Photoshop for eksempel, ville jeg aldri ha klart å bruke programmet på grunn av dårlig samvittighet for tyveri. Men laster jeg det ned og cracker det, bryr jeg meg ikke stort. Jeg er ganske sikker på at det er slik med veldig mange andre også. Men det er jo egentlig det samme, bare at tyveriet er fysisk hvis jeg stjeler det fra butikken?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe dårlig samvittighet for de 200 hundre + filmene jeg har lasta ned og brent på DVD...

Mesteparten av musikken min er lasta ned eller kopiert av kamerater, dette har jeg heller ikke dårlig samvittighet for. De platene jeg har kjøpt, er av grupper jeg vil støtte som jeg føler trenger mine penger og fortjener dem.

Trur faktisk ikke at jeg har kjøpt noe software, noengang... ikke dårlig samvittighet for det heller...

eier jeg ikke følelser jeg da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...