Lars Troels Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Som sportsfotograf er en 70-200/2,8 zoom et helt nødvendigt værktøj. Sigma EX70-200/2,8 er således mit allroundobjektiv til denne disciplin. Til fodboldfotografering dækker den mit behov for lysstyrke, autofokushastighed, og billedkvalitet generelt. Les mer Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Fin rapport! Når det gjelder utsnittet, har du sjekka om 85mm-Nikkoren kanskje gjør som endel av sine søsken og krymper i brennvidde på nærfokus? Det kan være Sigmaen som har "rett" her. Jeg ville kanskje valgt et testmotiv på litt lengre avstand, og da er Sigmaen kanskje enda bedre! Lenke til kommentar
larstroels Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Fin rapport! Når det gjelder utsnittet, har du sjekka om 85mm-Nikkoren kanskje gjør som endel av sine søsken og krymper i brennvidde på nærfokus? Det kan være Sigmaen som har "rett" her. Jeg ville kanskje valgt et testmotiv på litt lengre avstand, og da er Sigmaen kanskje enda bedre! 5413254[/snapback] Tak for reaktionen. Nej, nu er mine vurderinger jo i høj grad baseret på praktisk anvendelse gennem 1½ år. Objektivet er derfor blevet budt alle mulige vilkår, herunder optagelsesafstande o.s.v. Jeg har således ikke et svar på dit interessante spørgsmål. Det er dog noget jeg måske vil kigge nærmere på ved lejlighed. I fald jeg finder noget afgørende, bliver det tilføjet til artiklen på min hjemmeside, der løbene opdateres efter de nyopdagelser jeg måtte få, på baggrund af de mange kyndige henvendelser og reaktioner jeg modtager. Hilsen Lars Troels Endret 10. januar 2006 av larstroels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg