Heidi Teletubb Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hei Jeg har nettop kjøpt meg en laptop ,Acer Aspire 3020, og jeg synes den virker bra. Min gamle laptop en >Fujitsu siemens Amilo 68 10 var ok men siden jeg ikke reiser så mye ble det til at jeg ikke brukte batteriet så mye.. ikke uten strømkabel mener jeg .. Etter 2 år er batteriet helt dødt og jeg finner ikke nytt. Det jeg lurer på er om det er pga overbruk av strømkabel at batteriet sluttet å virke. Nå prøver jeg å bruke batteriet oftere. men synes det er skummelt hvis jeg brenner cder eller ser på film . Har noen et forslag til hvordan jeg kan behandle batteriet mitt på best mulig måte? Hilsen Heidi Teletubb Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) 2 år er vanlig levetid for batteri. Om ikke kortere. For eldre batteri at typen NiCad var det vanlig at man måtte lade batteriet helt ut før en ladet det opp igjen og lignende kuriositeter. Du har nok ikke "slitt" på batteriet ved å bruke ekstern strømforsyning. Batteri dør, desverre. Laptoper idag blir vanligvis levert med LiIon batteri, og de takler såkalt "klattlading", og vil holde seg så lenge som de kan holde seg, nesten uansett hvordan du behandler det med tanke på bruk og lading. Endret 7. januar 2006 av Atypic Lenke til kommentar
Heidi Teletubb Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 2 år er vanlig levetid for batteri. Om ikke kortere. For eldre batteri at typen NiCad var det vanlig at man måtte lade batteriet helt ut før en ladet det opp igjen og lignende kuriositeter. Du har nok ikke "slitt" på batteriet ved å bruke ekstern strømforsyning. Batteri dør, desverre. Laptoper idag blir vanligvis levert med LiIon batteri, og de takler såkalt "klattlading", og vil holde seg så lenge som de kan holde seg, nesten uansett hvordan du behandler det med tanke på bruk og lading. 5397562[/snapback] Takk for svar! Tror jeg skal spandere på meg et ekstra batteri... Lenke til kommentar
bengh Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Kan være lurt å kjøre uten batteri og lade det opp når du trenger det. Den stadige klattladingen det får når det sitter i sliter helt klart på batteriet. Fikk nylig et batteri til en gammel Toshiba som hadde ligget på lager i flere år og det var så godt som nytt etter en opplading. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå