femfulle Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Prosessor 166mhz; Hardisk 2,5 GB; OS Windows 98; Jeg har ståenda en gammel PC, for en stund siden begynte jeg å ta den i bruk igjen... JEg fant ut at der var et virus i oppstartsektoren. KLARte ikke å fjerne dette da, men klarte uansett å installere OS. Etter en stund sluttet PC å virke normalt. Når jeg starter opp finner den ikke HArdisk i det hele tatt. Inne på biosen finner PC hardisken ved autodetect, har også prøvd å legge til manuelt ved "user", uten at dette hjalp. JEg har ikke åpnet PC eller modifisert innstillingene i Biosen, bortsett fra dette. Det kan virke som om viruset har ført til dette problemet. NOen andre forslag? Dersom det er viruset...: Hvilke virusprogram lager oppstartdiskett slik at jeg kan få fjernet dette viruset? Gratisprogram/Demoversjoner? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 femfulle Eg ville bare brukt format c . Men de fleste har online virus skanning du kan jo prøve det. symantec.com. prøv der Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Vel, problemet er jo at jeg ikke får kontakt med hardisken i det hele tatt.., eneste kontakt jeg får med den er gjennom biosen ved autodetect av hardisk. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 BORTSETT fram gjennom biosen..:smile: Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Kanskje format /mbr eller noe lignende? Eventuelt prøve å partisjonere/formatere med PartitionMagic (bootdisks) eller et Linux install program som f.eks Mandrake sitt(veldig lett å bruke). Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: anarchima skrev (2002-09-09 17:17):Kanskje format /mbr eller noe lignende? Du mener vel fdisk /mbr? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå