Gå til innhold

Mobil som mp3-spiller

Anbefalte innlegg

Kan mobiltelefoner med mp3-funksjon erstatte behovet for en egen, dedikert, bærbar mp3-spiller?

Jeg tenker da først og fremst på hvor godt mobil-batteriet tåler timevis med mp3-spilling hver dag, samt på lydkvaliteten.

Konkret i mitt tilfelle har jeg ingen mp3-spiller foreløpig, og vurderer å klemme inn en 1GB memory stick duo brikke i min Sony Ericsson Z800i opp mot å anskaffe meg en egen mp3-spiller.

Jeg vil absolutt unngå at telefonen må lades hele tiden, bare tanken på det gir ubehagelige flashbacks til Nokia 8210-tiden...

Noen erfaringer, synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er mitt synspunkt; Hvis du først skal velge mp3-mobil over mp3-spiller så ville jeg gått for et større minnekort. Hvis telefonen støtter 2GB så kjøp heller det.

Jeg mener at den kan erstatte behovet til en viss grad, den erstatter ingen 60GB iPod video men den erstatter lett en liten pjokk av en 256mb mp3-spiller.

Det er også veldig greit å kunne ha alt i ett, men den faktoren jeg vil si det kommer aller mest an på er hvor kresen du er på lydkvalitet. For når det gjelder lagringskapasitet så holder 1 eller 2 giga lenge nok for mellom hver gang du får koblet mobilen til en data og lagt inn mer/byttet ut det som er.

Jeg har desverre ingen erfaringer med en skikkeig mp3-telefon, men for meg duger selv k700i til dette. Sitter man f.eks. på skolen og trenger musikk litt så kan jeg høre på de fem sangene jeg har flere ganger.

Lenke til kommentar

De mobilene som pr i dag er best egnet som mp3-spillere, tilhører Sonyericssons W (Walkman) serie.

Det finnes mobiler med bedre lyd, men ut fra en totalvurdering er Walkmanmobilene best, ikke minst ut fra brukervennlighet, blant annet fordi mp-3spilleren kan betjenes vha knapper, uansett om tastelås er aktivert eller ikke.

Disse telefonene leveres standard med et todelt headsett, hvor den delen som kobles til telefonen er en 3,5 mm adapter med mikrofon og svarknapp. Den andre delen er selve headsettet, og det kan enkelt byttes ut med et stort utvalg alternative headsett, f.eks Koss PortaPro.

Alle Walkmanmobilene (unntatt W550i) har utbyggbart minne, altså plass for minnekort.

De har også radio, så man kan høre nyheter eller ennå mer musikk.

Walkmanmobilene har dessuten meget god batterikapasitet.

Synes enkelte Nokiamobiler har bedre lyd, men lyden på Walkmanmobilene er bra så det holder. Dessuten kan lyden innstilles av hjertens lyst vha equalizer og ekstra bass.

Når Sonyericsson sier Walkman MENER de Walkman!

Jeg har uttalt meg om mp3-egenskapene. Walkmantelefonene er også meget bra på andre funksjoner. Dersom kalender og telefonbok er av høyeste viktighet, kan man eventuelt gå mer i retning av Nokia.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Vil bare si at hvis du har planer om å høre mye på musikk hver dag på mobiltelefonen vil du risikere å måtte lade den hver dag (eller annenhver dag).

5400085[/snapback]

W800i skal kunne spille 15 timer, og 30 timer med telefonen avslått. Dette må være godkjent når 5. generasjon iPod klarer 15 (30 GB) og 20 (60 GB) timer. Er såklart mange som holder det dobbelte, men når man snakker om allright MP3-spiller på en telefon må da bedre enn markedets gigant være godkjent?

Selv er det ingen tvil om at jeg kommer til å kjøpe meg en Walkman-telefon dette året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...