SirAnderz Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Har komt i det dilemma at jeg vil flytte til et annet fylke pga skolegang til våren, går i tiende nå(sogn og fjordane til møre og romsal).. Har vell så og si ingen perfekt grunn, men ålesund som det er snakk om, er på en måte raskere for meg enn til den andre skolen, føler meg mer hjemme der på en måte.. Også kjører pappa buss dit hver dag, det er snakk om 3 timer ca begge veier.. Er musikk linja jeg skal gå på.. Også en annen ting er at jeg tror ikke jeg kommer meg innpå den andre skolen pga for høyt snitt de siste årene... Så mitt spørsmål er, hvordan gjør jeg dette? Er det mulig i hele tatt? Og får jeg stipend? Takk! Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Søsteren min har flyttet ut på hybel, men hun har ikke meldt fra om flytting. Om hun gjør det får hun ikke bortestipend, og uansett er jo vi her hjemme om hun får brev. Om en skal melde om flytting kan en gjøre det på postkontoret, men gjør du det får du som jeg skrev sannsynligvis ikke stipend. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Du må ha en bopel i det andre fylket, vet om de som forsøkte seg med elendige karakterer ved å flytte i sonene i Oslo. (Verste av alt var at han jeg kjenner lyktes, men det er en annen sak...) Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 bopel? Altså jeg må melde flytting viss jeg skal komme meg innpå den skolen, fordi det er lang venteliste og jeg blir ikke prioritert viss jeg søker fra utenfor det fylket(møre og romsdal). Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Om du melder flytting til anna fylke vil det plutseleg bli bustandsadressa di og då vil vel borteboer-stipendet forsvinne. Og alderen din tyder på at det ikkje er tanken at du skal melde flytting for å gå på vidaregåande skule. For studenter er det lov å vere folkeregistert i heimkommunen så lenge ein er student. Så er det lov for studenter så er det lov for folk under 18år. Om du vil absolutt melde flytting så sender du eit flytteskjema til den kommunen du skal flytte til/har flytta til. Ligger på skatteetatens nettsider: http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosjyre.aspx?id=5161 Kan sei sjølv at eg ikkje meldte flytting til Oslo (der eg bur no) før vår 2005 og eg var nok ferdig ca 1 år tidlegare. Flytting på postkontoret er berre for at posten som kjem til deg skal bli sendt til rett adresse og har ingenting med folkeregisteret. mvh JanEirik Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Sånn at det er rett og slett ikke mulig for meg egentlig å flytte til det fylket og få stipend.. Bummer! Vell, takk for svar Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Om du søker VGS i et annet fylke kommer du jo bakerst i køen..? Og for å komme blant rettssøkerne må du flytte sammen med en av foreldre/foresatte mener jeg.. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Du må ha en bopel i det andre fylket, vet om de som forsøkte seg med elendige karakterer ved å flytte i sonene i Oslo. (Verste av alt var at han jeg kjenner lyktes, men det er en annen sak...) 5397158[/snapback] Det er vel standardmåten å komme inn på Oslos keegeste skole; OHG. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tja... Var vel den jeg siktet til i dette tilfellet ihvertfall.... Men tragisk? Jo, så men! Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Marvil, det gjelder ikke linjer alle linjer. VK1 brønnteknikk finnes kun på to skoler i Norge, en i Stavanger og en i Bergen. Der blir elever fra hele landet prioritert likt. /me kom inn Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Ja men problemet mitt er at jeg har musikkskole i fylket mitt, men jeg liker ikke plassen der er på og vil innpå en i et annet fylke.. Noen som har noen ideer på hva jeg kan gjøre? OG fremdeles få stipend? hehe Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Men viss jeg melder flytting til tanta mi som bor i samme fylket, men ikke i samme kommune... også finner en bolig jeg vil ha og adressen dit, da bor jeg vell ikke hjemme? Og det går vell ikke ann og melde flytting mens jeg fremdeles går på skole i sogn og fjordane? Ingen som har noen tips her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå