Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får min 9400 i begynnelsen av neste uke, og lurer på endel ting.

 

1. Er det mulig å legge inn Mac OSX på denne da den er sånn passe lik den nye Mac'en. Har noen prøvd?

 

2. Hvordan er denne med orginalinnstillinger i XP, som 96dpi istedenfor 120dpi som den kommer med fra Dell. Spiller endel poker på nett, da oppfører ikke vinduene seg helt bra alltid med 120dpi. Tenker da på størrelse på skrift o.l på en 17" med denne oppløsningen(1920x1200) og 96dpi.

 

3. Har noen merket seg noe til den USB powerleaken, eller er den overdrevet?

 

4. De errata som er funnet i Duo Core prosessoren, er de merkbare på noen som helst måte?

 

5. Har bestilt 7800Go kortet selvfølgelig, og dette var utskiftbart sa de. Men sliter med å finne skjermkort til bærbare i nettbutikker, noen som vet hvor jeg finner slike?

 

På forhånd takk !! :thumbup:

Lenke til kommentar
Får min 9400 i begynnelsen av neste uke, og lurer på endel ting.

 

1. Er det mulig å legge inn Mac OSX på denne da den er sånn passe lik den nye Mac'en. Har noen prøvd?

 

2. Hvordan er denne med orginalinnstillinger i XP, som 96dpi istedenfor  120dpi som den kommer med fra Dell. Spiller endel poker på nett, da oppfører ikke vinduene seg helt bra alltid med 120dpi. Tenker da på størrelse på skrift o.l på en 17" med denne oppløsningen(1920x1200) og 96dpi.

 

3. Har noen merket seg noe til den USB powerleaken, eller er den overdrevet?

 

4. De errata som er funnet i Duo Core prosessoren, er de merkbare på noen som helst måte?

 

5. Har bestilt 7800Go kortet selvfølgelig, og dette var utskiftbart sa de. Men sliter med å finne skjermkort til bærbare i nettbutikker, noen som vet hvor jeg finner slike?

 

På forhånd takk !! :thumbup:

5620968[/snapback]

 

Kan svare på noe av det du spør om.

 

Det med USB-powerleaken gjelder uansett om du har koblet til en USB-device eller ikke. Dette fordi Inspiron 9400 har en innebygget USB Hub, og denne bruker en USB port. Så når Microsoft kommer med en fix for dette, vil nok alle Inspiron 9400-eiere merke en økning på batterilevetiden.

 

7800 GO kortet er mulig å fjerne fra maskinen, men det finnes ikke noen erstatning for det. Ifølge folk på de mange forumene jeg har vært på (notebookreview.com / notebookforums.com) så er dette kortet lagd kun for Dell-maskiner, og det går derfor ikke an å kjøpe et hvilket som helst kort som kan erstatte det.

Men jeg er sikker på at noen vil greie å modde denne Inspiron 9400 maskinen slik at den aksepterer andre grafikkort. De greide det med Inspiron 9300, så hvorfor ikke 9400 også, det er sikkert bare et spørsmål om tid...

Lenke til kommentar
Hvilket annet grafikkort skulle folket gjerne hatt i i9400 da?

5621834[/snapback]

 

Er ikke snakk om at jeg ikke foreløpig er fornøyd med grafikkkortet. (har ikke fått den enda)

 

Det jeg tenkte på var muligheten til å oppgradere om 1 års tid kanskje. Hadde vært fint om denne pc'en var oppgraderbar senere, så en slipper den "bruk og kast" greia som til nå har vært vanlig med laptop. CPU, RAM og GPU bør snart være en enkel ting å oppgradere selv på laptop forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
bare lurer. jeg tenker å kanskje kjøpe meg 9400 til konfirmasjonen. skal bruke ca 20-25k. er den brukbar da?

5621971[/snapback]

 

 

Tror ikke du klarer å bruke 25k på denne maskinen, du får den topp spesifisert til under 20k. En annen ting du må tenke på er at du får den med veldig bra spesifikasjoner til ca 12-15k, og det er de ekstra 10% med ytelse du betaler de ekstra 5-8k for. Bare noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

256MB NVIDIA® GeForce™ 7800 Go graphics card, PCI-Express x16

100GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

Primært 9-celle 80 WHr batteri

Ellers resten med standard oppsett

Pris ca 18300,- inkl. moms & frakt

 

Dette er oppsettet til trådstarter, tar man med at det er ca 3 mnd til fyren har konfirmasjon så tror jeg ikke akkurat den blir dyrere. Han har ikke den beste prosessoren her, men å bestille den nå er som å skyte spurv med hagle i forhold til hva du får for de 4k ekstra. Den kommer fortsatt ikke på mer enn 22k. Og sikkert endel mindre om 3 mnd.

Lenke til kommentar
Tror ikke du klarer å bruke 25k på denne maskinen, du får den topp spesifisert til under 20k

 

Det var dette du skrev som jeg svarte generelt på. Men uansett ikke noe å kverrulere over. Jeg har kjøpt denne med beste prosessor og 2gigg minne (dell selger ikke 667MHz minne p.t.) og kommer til å utnytte den maksimalt.

Lenke til kommentar
spør igjen :) bruker 3dmark windows oppløsningen eller blir det stilt i programmet?

5623410[/snapback]

Det stiller man i programmet, om man ikke har gratisversjonen, da stilles det automatisk til en oppløsning som varierer litt (ut i fra windowsoppløsningen?).

5623423[/snapback]

 

Ja, i tilfelle skjermen ikke klarer den gitte oppløsningen.

Lenke til kommentar
Hvilket annet grafikkort skulle folket gjerne hatt i i9400 da?

5621834[/snapback]

 

GeForce Go 7800 GTX f.eks.

5624032[/snapback]

 

 

Er nok ikke det store ytelseshoppet..

 

 

 

Jeg som AndyF her oppe vurderer å kjøpe en slik maskin etter komfen.. Da med noe ala dette:

 

Core Duo 1.83ghz

2gig minne

100 7k2 HDD

Go7800

1920x1200 skjerm

1års-garantien

____________

22 571,-

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

 

 

Men jeg vurderer å putte endel i 3 år+ulykkesforsikring.. Da blir det slik:

 

Core Duo 1.83ghz

2gig minne

100 7k2 HDD

Go7800

1920x1200 skjerm

3 År Hjemmeservice inkludert ulykkesforsikring & E-learning Kurs

____________

26 496,-

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

 

Noen som har noe genialt å si? :p

Lenke til kommentar

Ikke kjøp 2gb minne fra dell koster jævla mye viss det ikke er dobbelt minne med 2gb , noe de ikke har lenger tror jeg.. bare jeg som bestilte tidlig.

Så kjøp med 512? og kjøp 2gb fra en nettbutikk og selg dell sine 512 event 1024 når det er dobbelt minne opplegg.

 

Dell har bare 533 Minne fortiden, så det lønner seg å kjøpe 2gb ett annet sted, pris er ca 1300,- per 1gb modul. da PC5300 som er 667MHz

 

Du får vel 400-600kr per 512Mb module tror jeg, men hvor lett det er å selge dem er noe annet.

Endret av chrda
Lenke til kommentar
Hvilket annet grafikkort skulle folket gjerne hatt i i9400 da?

5621834[/snapback]

 

GeForce Go 7800 GTX f.eks.

5624032[/snapback]

 

 

Er nok ikke det store ytelseshoppet..

 

 

 

Jeg som AndyF her oppe vurderer å kjøpe en slik maskin etter komfen.. Da med noe ala dette:

 

Core Duo 1.83ghz

2gig minne

100 7k2 HDD

Go7800

1920x1200 skjerm

1års-garantien

____________

22 571,-

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

 

 

Men jeg vurderer å putte endel i 3 år+ulykkesforsikring.. Da blir det slik:

 

Core Duo 1.83ghz

2gig minne

100 7k2 HDD

Go7800

1920x1200 skjerm

3 År Hjemmeservice inkludert ulykkesforsikring & E-learning Kurs

____________

26 496,-

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

 

Noen som har noe genialt å si? :p

5624928[/snapback]

 

 

Jeg kjøpte den nederste for ca. 1 måned siden og fikk den til 21 000. Føler at jeg ville ha forsikringen. Bestekameraten min fikk sin bærbar stjelt og jeg har med min over alt. Dette inkluderer militæret, hvor det finnes nok av tvilsomme typer :) Det jeg skal fram til er at du får pruta masse hvis du tar en telefon, gjør dette uavhengig om du skal ha forsikring eller ikke! Bare for å legge til, er storfornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...