Kakerlakken Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Da er hovedkortet mitt ødelagt igjen.. Fikk skiftet det i januar pga at jeg mistet lyden. Denne gangen starter ikke maskinen i det hele tatt. Den ble kjøpt på business order, så jeg hadde bare ett års garanti. (reklamasjonsretten gjelder ikke på bedriftskjøp sier de) Dell vil ha 3.650kr for et nytt hovedkort uten montering. Jeg har funnet noen kort på nettet til rundt 1500 kr + frakt. Jeg synes det er litt for galt å kassere denne PCen, siden den fortsatt henger godt med, og jeg har kjøpt 2GB 667Mhz RAM til den. Er den noen som vet om et sted i Norge jeg kan få tak i billigere DF047-kort, eller vet om noen som har en ødelagt i9400 liggende der hovedkortet virker? (longshot, I know..) ..primært er jeg ute etter å få hentet ut data fra harddisk. Så får jeg se om jeg kjøper en ny laptop. Har tenkt litt på å ta med en Rock X770 til Norge. All hjelp dere kan komme med blir satt pris på. Lenke til kommentar
Terje Takras Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Onkel har en 9400. Nå i det siste har "ladelampa" begynt å skifte mellom å lyse rødt/ grønt konstant selv om batteriet er toppladet. Kjøres maskinen uten batteri så lyser selvfølgelig ikke lampa. Noen har noen ideer om hva problemet kan skyldes? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 dette er sikkert en eller annen form for feilmelding, ring Dell! eller se i manualen! Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 @ Krissit: Regner med maskinen har "Dell Diagnostics tool" installert, husker ikke hvordan man kjører det, men du får da en feilkode som du kan søke på på nettet. Jeg gjorde dette da jeg hadde problemer med lyden. Lenke til kommentar
s1991 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Har noen her hatt følesen av at loket/rammen rundt skjermen er litt løst? På min 9400 er det liksom en slark på begge sidene av skjermen og nedenfor. Det er akkurat som om det grå rammen rundt ikke er festet godt nok til loket på baksiden. Slarken er ikke så veldig stor men nok til at man blir litt irritert. Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ville bare skryte litt av meg selv og si at nå har jeg skifta hovedkort i min Inspiron 9400! Dell ville ha 5600kr for å gjøre det, men jeg fikk tak i et hovedkort fra USA på ebay, til ca 1300kr ferdig importert, og skifta det selv i dag. Det var overraskende lett! Ikke verre enn at de ALLER fleste med litt teknisk innsikt burde klare det. Jeg har aldri gjort noe større arbeid med PC'er, men dette gikk strålende. Meget godt fornøyd Ape. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Skiftet for ett par uker siden begge viftene i min 9400. Service manual ligger på nett og det er bare å holde styr på alle skruene så er det lett som bare det. Anbefaler alle å gjøre det. Det lå ett 2cm tykt lag med komprimerte hybelkaniner forran begge viftene. Og jeg kan garantere at jeg ikke er den eneste med kaniner i pc'en. Den ble tilnærmet lydløs etter operasjonen. Kontra flymaskinen den var (naturlig nok) etter skifte og støvsuging. (Den er drøyt år gammel og har vært i daglig drift i forskjellige miljøer) Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Heisann. Skulle gjærne ha prøvd å oppgradert skjermkort driveren i laptopen så jeg kunne prøvd det nye spillet Quake Wars demoen. Men jeg finner ingen drivere for ATI mobility X-1400. Prøvde å instalere nye drivere i begynnelsen av sommeren, men da ville ingen drivere installers ordentelig og det ente opp med at jeg måtte formatere laptopen :-( Og fikk kun bruke de driverene som ligger på Dell driver cd`n, som er over 1år gamelt.. Er det noen som hvet om en ny driver som fungerer?? Takker på forhånd Mvh kas Endret 11. september 2007 av kas86 Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Heisann. Skulle gjærne ha prøvd å oppgradert skjermkort driveren i laptopen så jeg kunne prøvd det nye spillet Quake Wars demoen.Men jeg finner ingen drivere for ATI mobility X-1400. Prøvde å instalere nye drivere i begynnelsen av sommeren, men da ville ingen drivere installers ordentelig og det ente opp med at jeg måtte formatere laptopen :-( Og fikk kun bruke de driverene som ligger på Dell driver cd`n, som er over 1år gamelt.. Er det noen som hvet om en ny driver som fungerer?? Takker på forhånd Mvh kas 9473527[/snapback] Hei! du bør sjekke ut denne linken. Det er omega drivere som skal yte litt bedre enn orginale ATI drivere. Burde også laste ned driver cleaner som du finner her Husk å uinstaller driverne du har først,restart, så kjør driver cleaner for å fjerne evt spor etter driveren, å restart. Da kan du installere de nye driverene. Kjedelig at denne tråden har dødd ut, men er bare naturlig når Dell har lansert nye modeller. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvor er det blitt av linken til viftestyringsprogrammet til inspiron? ik8fangui het det vel? Trodde eg fant den her inne sist.... Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvor er det blitt av linken til viftestyringsprogrammet til inspiron? ik8fangui het det vel? Trodde eg fant den her inne sist.... 9511886[/snapback] Google er en fin venn, her kan du laste ned programmet. Var tydeligvis riktig navn på programmet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Takker! Googlet det, men kom bare opp en masse linker på overklokking og drit, så eg tok ikke sjangsen! Pinglegutten! Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har muligheten til å kjøpe en Dell 9400 med 7900GS skjermkort. Er det bra nok til dagens spill? Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har Dell m1710 med 7900gs skjermkort, den drar de fleste spill bra. men du kan lette overclocke den til yte likt med 7900gtx og over ! Har selv Overclocka min, default: 375/1014 Overclocka: 630/1490. Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Lurer på og kjøpe en brukt 9400, den jeg har sett på er ca 6 mnd gammel og kommer orginalt med vista noe jeg ikke vil ha. Jeg lurte på om det er noen problemer med og installere XP på denne? Har sett litt på spesifikasjonene og der står det bla. : Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software, for Vista only 1 Vil det si at den fungerer bare med vista eller? Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Lurer på og kjøpe en brukt 9400, den jeg har sett på er ca 6 mnd gammel og kommer orginalt med vista noe jeg ikke vil ha. Jeg lurte på om det er noen problemer med og installere XP på denne? Har sett litt på spesifikasjonene og der står det bla. : Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software, for Vista only 1 Vil det si at den fungerer bare med vista eller? Er mulig at det er går ann å laste ned en driver til CD/DVD-ROM om du skal ha den til XP. Er jo bare å sjekke ut Dell.no, de andre komponentene skal ivhertfall ikke ha noe problem med å kjøre Win XP. Lenke til kommentar
Dec Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Har Dell m1710 med 7900gs skjermkort, den drar de fleste spill bra. men du kan lette overclocke den til yte likt med 7900gtx og over ! Har selv Overclocka min, default: 375/1014 Overclocka: 630/1490. Jeg har 9400 med 7900 GS, 2 gig ram og vista. Skulle gjerne hatt bedre ytelse på crysis. Har vurdert overklokking, men ikke tatt sjangsen da jeg har sett at flere ikke anbefaler å overklokke skjermkort i bærbar... Hvordan overklokka du? Jeg har Riva Tuner installert, hvor høye siffer skal jeg ta sjangsen å skru opp på innstillingene? Om du kjenner til Riva Tuner da, event. andre her inne... Takker:) Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hei. Har nylig kjøpt en brukt 9400 med Vista orginalt. Har nå formatert C disken, og putta inn XP disken ved oppstart. Det begynte da som vanlig men etter en liten stund kommer blåskjermen med følgende feilmelding: Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt gjør du følgende: Kontroller at du har nok diskplass. Hvis det er angitt en driver i stoppmeldingen, deaktiverer du driveren eller kontakter produsenten for og få driveroppdateringer. Prøv og bytte videokort. Ta kontakt med maskinleverandøren for og få BIOS oppdateringer. Deaktiver alternativer for BIOS minne, som for eksempel bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter , starter du, datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer og velger sikkermodus. Teknisk informasjon: ***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x0F748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F0b) *** pci.sys - Adress F748E0BF base at F7487000, DateStamp 3b7d855c Er det noe BIOS instillenger man må forandre da man skal installere XP eller? Mvh. Endret 14. november 2007 av Nightwish Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Fant en løsning, hadde en gammel XP cd uten sp2, slipstreamed denne sammen med service pack2 da fungerte det strålende! Her er slipstream guide: http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd_nero.htm Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nightwish, hvordan er spillene på vista vs xp ? Har du testet noen spill når du hadde vista ? I så fall, hvordan er forskjellen når det gjelder framerate ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå