Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okej. Da kjører maskina som den skal, skal teste den på litt tunge spill etterhvert.

Ikke støtt på noen problemer eller konflikter så langt med maskina, positivt overrasket med tanke på jomfruelige Vista :)

Fungerer som en drøm!

Lenke til kommentar

Starter viftene hvis en spiller av en film? (DivX/XviD/DVD (Hvor høyt støyer er DVD-ROMen?))

Hvor lenge varer batteriet hvis man makser ut speccsa (7900gt, 2,0ghz, beste skjerm) og ser film/jobber med tekst?

Og hvor "bærbar" er den egentlig? 4kg... Er den for tung til å ta med på skolen hver dag?

Lenke til kommentar

kort info om drivera fra Dell:

fungerer den og utfører sin rolle, og det ikke er noe stor vesedlig forskjell på oppdaterte driver, er det ikke noe vits og lage ny.

Dell's PC'er skal uten større problemer kunne bruke drivere fra nVidia, er værre med dAAmit, de har custom laget drivere for sine kort.

Viften reguleres som ofte av BIOS, kan være en oppdatert versjon av BIOS vil hjelpe på støy fra den.

annbefalles om du fremdeles har service avtale på maskinen at du ringer Dell support, eventuelt kan det være at DDIAG32 test viser at det kanskje er en defekt på vifta og må/bør byttes.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Hvor lenge varer batteriet hvis man makser ut speccsa (7900gt, 2,0ghz, beste skjerm) og ser film/jobber med tekst?

Og hvor "bærbar" er den egentlig? 4kg... Er den for tung til å ta med på skolen hver dag?

8407393[/snapback]

1. Hos meg med minde specs varer det i ca 3 timer og 20 min, med kjappere cpu\større\raskere hdd varer det vell litt over 3 timer, forutsetter at du dimmer skjermen endel.

2. Jeg synes det funker å ta den med til skolen, men sekk vil være å foretrekke fremfor veske. Syklet 7 km i uka med den hengende i veske fra sykkelstyret fra august til februar, gikk greit syntes jeg.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Hva jobbet du med når du fikk rundt 3t?

Skal kjøre bil, og kjøper sekk i tillegg. Så problemene blir bare å pakke den opp og ned av sekken. Samt drasse den fra forelesningssal til lesesal.

Er DVD-ROMen spesielt støyendes? Hva med viftene når en fyrer opp et spill? Høyt nok til å være forstyrrende i en forelesning?

Lenke til kommentar
Starter viftene hvis en spiller av en film? (DivX/XviD/DVD (Hvor høyt støyer er DVD-ROMen?))

8407393[/snapback]

Hos meg går vifta en på laveste nivå en kort stund kanskje mellom hvert kvarter og hver halvtime når den bare står og koser seg....

Under film fra DVD blir ikke viftelyden noe problem... Romen støyer litt synest eg! Var nesten litt annoying i begynnelsen av en film ved lyd fra PC og film fra DVD! Men etter 10 minutter enset eg ikke den heller! Ved film fra harddisken etc har eg ikke merket noe støy fra maskinen!

Har min i sekken HVER dag til skolen! Har ikke tenkt over at den er der en gang! Bøkene eg har er mer plagsomme ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Eg har en 7200 seagate disk! Den synest eg støyer litt mer enn den bør, men eg tror faktisk d har litt med at resten av maskinen er så sinnsykt stillegående!

De andre som fikk samme maskinen (jobb pc) sier den er stille som en mus....

Lenke til kommentar

En liten ting...

Sitter med en 9400 med 7900GS skjermkortet. Gikk inn på "dxdiag" for å ta en titt. Der står det oppgitt at jeg kjører med DirextX 10...

Kan det stemme?? Trodde 7900GS kortet kjørte DX9 jeg, men helt greit self. om dette stemmer ;)

Lenke til kommentar

Det står directx 10 på systeminformasjonen i nvidia kontrollpanelet mitt også. Jeg tror det betyr at GeForce versjonen (i teorien) kan kjøre DirectX 10, og at programmerne til Nvidia har for mye overtid om dagen for å få all hardwaren de har solgt til å virke som den skal. Hvilken forceware versjon kjører du, dec?

Lenke til kommentar
Det står directx 10 på systeminformasjonen i nvidia kontrollpanelet mitt også. Jeg tror det betyr at GeForce versjonen (i teorien) kan kjøre DirectX 10, og at programmerne til Nvidia har for mye overtid om dagen for å få all hardwaren de har solgt til å virke som den skal. Hvilken forceware versjon kjører du, dec?

8439332[/snapback]

Beklager, er ikke helt med..hvor finner jeg forceware?? Hvilken funksjon har den forresten? Litt grønn.. :blush:

Lenke til kommentar

Hei!

Ser at det er ganske bra priser på denne maskinen om dagen. Har for tiden en i9300 med følgende specs:

1,86GHz Pentium M

1 GB ram

80 GB harddrive @ 5400RPM

GeForce Go 6800

Vurderer å kjøpe denne i stedet:

i9400

2 GHz Core2Duo

2 GB ram

120 GB harddrive @ 5400 RPM

GeForce 7900GS

Ifølge denne siden vil jeg få 50% bedre resultat i 3dmark05, men det bryr jeg meg egentlig pent lite om. Hvor stor ytelsesforskjell vil jeg merke i spill i samme oppløsning? (1440x900) Vil tro at økt minnemengde har sitt å si for å fjerne den irriterende hakkingen jeg opplever nå med et par sekunders mellomrom dersom jeg aktiverer mye eyecandy (HDR, 4xAA etc..)

Hvor mye tror dere jeg kan få solgt i9300en min for i dag? Nypris var 13.000 i august 2005.

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...