Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400

Anbefalte innlegg

har bestilt meg I9400 nå! mitt oppsett er som følger:

-Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss)

-Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 (inkl. CD for reinstallering av operativsystem)

-Hente og bringe tilbake, bare 1 års service

-17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

-1024 MB 533 MHz tokanals-DDR2 SDRAM (2x512)

-120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive

-8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD

-256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

-Primært 9-celle 80 WHr batteri

Burde kunne spille greit på denne, eller hva?

skal oppgradere RAM senere :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som sagt noen som hvet om noen gode pc sekker til en rimelig pris?

7857081[/snapback]

Du burde kanskje stille det spørsmålet i en annen tråd? Antar du kan bruke en hver sekk som holder en 17" widescreen bærbar. Når det er sagt, så er jeg også på utkikk, da min forrige veske blir for liten (den rommet perfekt min IBM Thinkpad T23 14")

Endret av Stryni
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med å åpne opp en Dell Inspiron 9400 for å gjøre rent/fjerne støv?

Ikke at det er nødvendig akkurat nå, men kunne være greit å vite til siden.

Kan man f.eks. ta av dekselet som sitter rundt tastaturet og på den måten få innsyn i innmaten, eller må man skru opp på undersiden av PCen?

Hvis ja på det første, er det da bare å stikke en flat skrutrekker under dekselet og forsiktig vippe opp? Hvordan gjøres dette i praksis? Dette er den første bærbare jeg har, og det var jo en del enklere å gjøre rent inne i den stasjonære jeg hadde før.

Lenke til kommentar

er nå rimelig sur på Dell etter at jeg for 1 uke siden bestilte i9400, den skulle ha kommet i dag, men uheldig som jeg altid er forteller de meg at "det er feil med bestillingen" så jeg må vente en uke til! trenger pc-en til diverse viktige ting denne uken her så dette var topp "heldig" for meg. ikke har de tilbudt noen typer rabatt heller....

Skuffet :mad:

Lenke til kommentar

Dell skal ha 2681,25kr for T7400 i steden for T7200 er det ikke det litt drøyt?! Prisforskjellen løst i nettbutikker er på ca 1000kr. Hvorfor skal dell ha 1600kr mer for det? Pleier dell alltid å ta seg godt betalt på sånne oppgraderinger eller er det en gangs tillfelle det her?

Legg til 2681,25kr ! :ohmy: Snakk om ripoff!

post-86748-1170789229_thumb.png

På Netshop så er prisforskjellen kun 1000kr!!

post-86748-1170789257_thumb.png

Endret av m3
Lenke til kommentar
Dell skal ha 2681,25kr for T7400 i steden for T7200 er det ikke det litt drøyt?! Prisforskjellen løst i nettbutikker er på ca 1000kr. Hvorfor skal dell ha 1600kr mer for det? Pleier dell alltid å ta seg godt betalt på sånne oppgraderinger eller er det en gangs tillfelle det her?

Trur rett og slett dell har et merkelig system, prøv å starte med en konfigurering som har T7400 fra før av så kan du fort se at du får den mye rimeligere.. Det ser iallefall ut til at om du begynner med den billigste konfigurasjonen og oppgraderer mye, blir det dyrere enn å begynne med et tilbud på en dyr konfigurasjon..

Lenke til kommentar
er nå rimelig sur på Dell etter at jeg for 1 uke siden bestilte i9400, den skulle ha kommet i dag, men uheldig som jeg altid er forteller de meg at "det er feil med bestillingen" så jeg må vente en uke til! trenger pc-en til diverse viktige ting denne uken her så dette var topp "heldig" for meg. ikke har de tilbudt noen typer rabatt heller....

Vi bestilte vel stort sett samtidig du og jeg, min er nå på vei fra københavn, tok fryktelig lang tid fra maskinen var ekspedert til den begynte å flytte på seg. Spent på hvor lang tid det tar fra køben til tromsø... Gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar

Trur rett og slett dell har et merkelig system, prøv å starte med en konfigurering som har T7400 fra før av så kan du fort se at du får den mye rimeligere.. Det ser iallefall ut til at om du begynner med den billigste konfigurasjonen og oppgraderer mye, blir det dyrere enn å begynne med et tilbud på en dyr konfigurasjon..

7888090[/snapback]

Eksemplet mitt er allerede fra den dyreste konfigurasjonen fra Inspiron 9400 serien nemlig 12.090kr.

Det billigste alternativet som har T7400 forhånd installert er XPS M710 til 19.950kr, som ikke gjør ting akkurat billigere!

Lenke til kommentar

Noen som har fått spdif til å fungere på denne maskinen? Via 7pin adapteret for å koble til Svideo , composite og Spdif over coax.. (044ctv)

Får det selv ikke helt til å fungere. Dekoderen (logitech Z5500) blinker. Virker som signalet forsvinner for også komme tilbake igjen.

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Etter å ha lest endel rundt på dette så er faktisk problemet løst. Sort of.. Tar man ut den eksterne hardisken så fungerer alt som en drøm. Bruker man en ekstern harddisk så veksler den mellom å fungere og ikke å fungere.

Dette er mitt tilfelle og en flere andre personer verden rundt. Merkelig problem.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest endel rundt på dette så er faktisk problemet løst. Sort of.. Tar man ut den eksterne hardisken så fungerer alt som en drøm. Bruker man en ekstern harddisk så veksler den mellom å fungere og ikke å fungere.

Dette er mitt tilfelle og en flere andre personer verden rundt. Merkelig problem.

7903717[/snapback]

Har lest litt rundt det på forumer og det er vistnok kommet en ny utgave av adapteret som unnviker det problemet. Får du forresten digital lyd fra noe annet en DVD-filmer?

Lenke til kommentar
noen som vet om et sted hvor man kan kjøpe pc-SEKK til i9400? helst ikke på nettet, men over disk. max pris ca 6-700

7841643[/snapback]

Du kan sjekke ut artikkelnr 31-3234 hos Clas Ohlson. Kjøpte selv denne sekken til min i9400 og den passer hårfint. Kraftige skulderremmer og flere rom. Prisen er hyggelige 350 kr.

Har du en slik butikk i nærheten kan du jo ta med din i9400 og prøve.

Link til ryggsekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...