Per69 Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hurra! Da kom endelig i9400en i hus m div dill . Fikk nok kliss lik PC som deg, Jotun . Pussig at de har så stor forskjell på utleveringsdato. Uansett, her står den! Biosoppgradering, er det virkelig nødvendig for å kunne kjøre Vista? Noen som har noen tips om hvordan man kan bevare batteriet lengst mulig? At batteriet etterhvert dør har vært problemet med mine tidligere bærbare. (Må innrømme at jeg ikke har rukket å lese hele tråden enda...) Endret 23. januar 2007 av Per69 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 Ikke ha i batteriet når du ikke bruker batteriet er mitt råd angående å la det holde se bra lengst mulig. Når det står i pcen blir det varmt og varme reduserer levetiden, dessuten lades det oftere og ofte unødig, et batteri tåler bare noen hundre ladinger. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 Per69: Statoil? Nordlending? Hører de har store problemer med leveringen der oppe... Eg hentet min selv i Bergen, var den første som fikk lagt hånden på maskinen i hele Statoil! To dager før levering skulle starte! Så litt forskjell ville d vel vært lell! hehe Konge maskin! Eg tar ut batteriet når den står hjemme, putter i batteriet når eg skal på skolen! Så lader eg der... Fant ut at maskinen går bort fra standby mode når strømmen nappes og d ikke er batteri tilstede... litt rart, trodde d var en "strømløs" funksjon! Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Da har jeg byttet tastatur på min E1705. Det var lekende lett. panelet med power-knappen måtte løftes forsiktig fra høyre til venstre. et lite skrujern hjalp meg på veien.Etter det måtte to små skruer skrues ut og tastaturet kunne løftes halveis ut av pcen. For å få flatkabelen fra tastaturet ut av koblingen til hovedkortet brukte jeg bare en negl. Koblingen spratt opp. Så var det bare å reversere for å få tingene sammen. Når du kommer til å ha teitet skruene gjelder det å løpe over tastene for å høre etter ulyder. jeg måtte bøye litt på metallplaten som knappene står på for å få vekk en "tapp"-lyd fra høyrepilen. nå funker alt som det skal og jeg blir ikke forvirret når jeg ser ned på tastaturet lenger:) Endret 24. januar 2007 av capy Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 25. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2007 Hei. Jeg er for tiden på utkikk etter bærbar PC, og synes det virker som at i9400 er noe av det beste man kan få for mitt bruk (finnes det noen bærbare som har bedre spesifikasjoner i forhold til pris, og som ikke har store feil (tenker bl.a. på HP dv9060, som virker bra, men som tydeligvis lager høyfrekvente pipelyder selv om den står stille)?). Lurer også litt på hva folk sier når de ringer til Dell i håp om å få rabatt.(Har lyst på 7900GS, 2GB RAM, WUXGA-skjerm etc, men det sprenger såvidt budsjettet ) Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 25. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2007 har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :S burde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2007 har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :Sburde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud) 7797044[/snapback] Dell er jo rå på 2 x miknne tilbudene, ville ventet på et slikt et. Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 25. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2007 har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :Sburde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud) 7797044[/snapback] Dell er jo rå på 2 x miknne tilbudene, ville ventet på et slikt et. 7797144[/snapback] ok, hvor ofte pleier det å være? tror du det kommer på mandag? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 25. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Er det forresten noen som vet hvilket lydkort som sitter i de 'norske' versjonene av i9400? Finner ikke noe info om dette i den konfigurasjonsgreia på dell.no. Det eneste jeg ser er "No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option", men dette går vel på software? Endret 25. januar 2007 av ZybiX Lenke til kommentar
capy Skrevet 25. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2007 SigmaTel Audio står det hos meg. lyden er vel helt ok. Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 25. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2007 Er det forresten noen som vet hvilket lydkort som sitter i de 'norske' versjonene av i9400? Finner ikke noe info om dette i den konfigurasjonsgreia på dell.no.Det eneste jeg ser er "No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option", men dette går vel på software? 7797401[/snapback] det er Integrert 16-bits SB kompatibelt lydkort står på dell.no... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2007 Eg har et litt irriterendes problem! Trådløsen min nekter å koble seg på automatisk når eg skifter fra høgskulen sitt nett til hjemmenettet og motsatt! Den står hooket av på automatisk tilkobling, men nei.... Det signalsymbolet nede til høgre blir bare gult.... Når eg går inn og fysisk trykker connect så kobler den seg til med en eneste gang.... Noen ide? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2007 Det er bare sånn det er, samme som skjer hos meg. Send mail til intel å klag du De som lager driverne, hehe Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2007 Kanskje trådstarter skal oppdatere åpningsposten snart? Bl.a med at det har kommet nye alternativer ift grafikk, bios som gir støtte for C2D og vista. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2007 Det var da en svært passiv holdning dette da Delavar! *starte e-post kampanje mot intel!!* Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2007 Det var da en svært passiv holdning dette da Delavar! *starte e-post kampanje mot intel!!* 7801320[/snapback] Mulig du kan bruke annen programvare til å styre trådløst nettvrkskort som kan gi deg denne funksjonaliteten. Plager ikke emg så mye da, veklser selv mellom 3 nett, hadde jo vært kjekt, men er bare snakk om et klikk Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 27. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2007 Min kobler seg over automatisk men gir et forfærdelig PIIP! som hele forelesningssalen hører. Endte med at jeg bruker windows til å holde styr på trådløsnett i stedet for å bruke PROset. eneste problemet er at windows drittet ikke takler nyere krypteringer. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2007 Skal teste windows sin tenkte eg! Ikke mye kryptering å tenke på for Gates og co der eg bruker det allikevel! Lenke til kommentar
Stryni Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :Sburde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud) 7797044[/snapback] Dell er jo rå på 2 x miknne tilbudene, ville ventet på et slikt et. 7797144[/snapback] ok, hvor ofte pleier det å være? tror du det kommer på mandag? 7797394[/snapback] Det kom ikke nytt tilbud på mandag, men natt til tirsdag var det rabatt på ekstrautstyr (skrivere og sånt) og nå i dag er det fri frakt. Dette tilbudet varer ut februar så vidt jeg kunne forstå. i tillegg er det 700 kroner rabatt på 9400, så totalt 1200,- er jo ikke helt håpløst. Har satt sammen m1710 og 9400 i flere dager nå og kom til den beste prisen i dag, og har herved bestilt en 9400 basert på N02974: T7200 | MCE | 2 GB 667 Mhz | 1920x1200 | 100 GB 7200 | Go9700GS | Bluetooth | 9-cell batteri Tilbudet er nå uten McAffee så man sparer 700 og noe bare der, og slipper McAffee om man ikke ønsker det! Prisen ble i underkant av 16-tusen, og jeg måtte ringe for å endre harddisken som var låst til 160GB 5400 RPM. Det var min første post! Mvh Stian Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Det er hvertfall en KONGE maskin du har bestilt! (Helt lik min!) Grattis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå