Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Lurer på om det går an å stramme noen skruer et sted etc sånn at den blir midnre slarkete? Gjerne kom med tips noen om dere har.

 

Du må plukke ut de små gummiknottene ved siden av hengslene dine..

De er bare klistra på..

Inni der finner du en liten sort stjerneskrue, dra til denne og slarken er borte. :)

 

-Ape-

Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt I9400 et par uker nå og er generellt meget fornøyd med maskinen. Men det er en høyfrekvent lyd (ulyd?) i pc`en som irriterer meg litt. Denne lyden kommer og går, men jeg legger særlig merke til den når jeg bruker explorer og sørfer på nettet. Er ikke så lett å lokalisere hvor denne lyden kommer fra, men trordet er til venstre i pc (tror kanskje det er der skjermkortet ligger)

 

Øvrig info:

core 2 duo 2Ghz

2 Gig ram

5400 rpm 120 Gig harddisk

7900GS

 

Håper noen kan hjelpe. På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Lurer på om det går an å stramme noen skruer et sted etc sånn at den blir midnre slarkete? Gjerne kom med tips noen om dere har.

 

Du må plukke ut de små gummiknottene ved siden av hengslene dine..

De er bare klistra på..

Inni der finner du en liten sort stjerneskrue, dra til denne og slarken er borte. :)

 

-Ape-

7662807[/snapback]

 

Strammer de på innsiden og? Små plastplater, metallfargede, bak dem ligger 2 søvfargede skruer.

Lenke til kommentar
Aner ikke hva som gjør det, men du klarer faktisk ikke overklokke skjermkortet på disse 9400ene. Kan være du må oppdatere driveren eller noe. Hvis du går inn i controlpanelet en gang til etterpå så ser du kortet står på akuratt samme innstillinger ;)

7659264[/snapback]

 

 

 

Noen som har noen forklaring på dette? Det står da virkelig om overklokking av skjermkortet tidligere i tråden....?!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått mitt første alvorlige problem med min i9400.

Jeg mista lyden.. enkelt og greit.

 

Ingen lyd i høyttalere..

Ingen lyd i jack på utlinje..

 

Mic-inngangen virker, ifølge vox-stolper..

Lyd til trådløse høyttalere koblet til USB-utgang virker.

 

Lyden forsvant helt plutselig mens jeg spilte film.

 

Jeg har mista posten i BIOS der det skal stå Onboard Devices->Integrated Audio on/off

 

Lydkortet mitt er fortsatt listet i maskinvare.

 

Har etter hvert formatert maskinen, reinstallert alle drivere og oppgradert BIOS.

 

Fortsatt ingen lyd. Dell Diagnostics gir meg en error code som sier: 1B63:111B

 

Dell brukerstøtte antar at jeg må bytte hovedkort, og vil ha maskinen inn til service for å gjøre dette. (Av forskjellige årsaker blir dette vanskelig.. ikke spør) ;)

 

SÅ: Jeg spør her som et siste forsøk: Er det noen som har en god idè om noe jeg kan prøve før den sendes? Noen som har opplevd noe lignende?

 

OG: Kan jeg bytte hovedkortet selv? ..Dell sin garanti utgår selvsagt om noe går galt, men dette er jeg villig til å akseptere. Jeg regner meg selv som en person med godt over gjennomsnittet teknisk kompetanse, men vil gjerne høre fra andre som har erfaring med noe sånt på en Dell bærbar.

Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar
Aner ikke hva som gjør det, men du klarer faktisk ikke overklokke skjermkortet på disse 9400ene. Kan være du må oppdatere driveren eller noe. Hvis du går inn i controlpanelet en gang til etterpå så ser du kortet står på akuratt samme innstillinger ;)

7659264[/snapback]

 

 

 

Noen som har noen forklaring på dette? Det står da virkelig om overklokking av skjermkortet tidligere i tråden....?!

7675200[/snapback]

 

Kommer ann på hvor tidlig du leser. 9400 utvikles hele tiden.. og i starten var det andre klokkevennlige skjermkort.

Lenke til kommentar

Noen som har noen forklaring på dette? Det står da virkelig om overklokking av skjermkortet tidligere i tråden....?!

7675200[/snapback]

 

Kommer ann på hvor tidlig du leser. 9400 utvikles hele tiden.. og i starten var det andre klokkevennlige skjermkort.

7691094[/snapback]

 

Det kommer helt ann på. Problemet på de 4-5 9400ene og de 3 M90ene jeg har prøvd har ikke vært at kortene ikke har vært overklokkingsvillige. Har vel greid ca. 25-30% overklokk minst på alle. Men problemet er at maskinen setter ikke opp klokkehastigheten verken med rivatuner atitool eller i driveren.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest gjennom hele denne lange tråden lurer jeg på om noen kjenner til problemet med at det innebyggede trådløse kortet piper når det kobler til. Har sett på alt av instillinger, men akkurat den pipe greia klarer jeg ikke å få av, og den bruker høyttaleren på hovedkortet så den kan ikke mutes. Veldig irriterende på forelesning når den går i dvalemodus innimellom, og kobler seg til på nytt. Eller når det er dårlige signaler.

Lenke til kommentar
Du må ikke finne på å velge 2gig ram foran 7900GS!

 

Helt klart mye enklere å sette inn en ekstra ram brikke senere enn å bytte skjermkortet!

7698361[/snapback]

 

Ja, for ALL del velg 7900GS-kortet. Evt ring dell og be dem sette i en gb-brikke istedet for 2x512-brikker så det blir enklere å oppgradere.

7698395[/snapback]

 

er det mulig å gjøre det? må jeg betale noe ekstra for det? noen som vet det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...