Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400

Anbefalte innlegg

AFKLSR SKDAJL XCDSF JOGKFDJGKL JIODSF MKDOPSF KKCMCM DFSOPEOPRWJLDKS NMCD DJFKS CLSKL OFJKL NKLS NKCSNLKXS

7641158[/snapback]

:dontgetit:

jeg forstod ikke så mye av det du sa, men heg har ikke overklokket skjermkortet, og jeg har ikke oppdatert bios(hva enn det er).

Bør jeg overklokke? En link til bios hadde vært fint, det høres ut som jeg kunne klart å oppdadert det selv. :)

7642728[/snapback]

hvordan i allverden klarte du å få den quoten av noe jeg aldri har sagt? hehe. http://support.dell.com/support/downloads/...1&fileid=191453 her kan du laste ned bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig!

Vel, da er alt såre vel! Greit å være klar til Vista! tssss.....

Blir nå lenge til det kommer på min maskin enda eg får det når det lanseres!

Rart at Dell ikke har installert den nyeste biosen når de sender ut maskinene sine!! Hvertfall i disse Vista dager!

Edit: Såg datoen på 06 nu, men burde iallfall hatt 05 på min maskin!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Driver å tar noen tester på 3dmark 05 og 06....

får rundt 6400 på 05 og ca 3500 i 06....

Så går eg inn på Nvidia kontroll panel og kjører optimal overklokk.....

Skulle ikke dette da ha en aldri så liten forbedring på resultatet i 3dmark?

Får nøyaktig de samme resultatene før "overklokk" som etter overklokk.....

Legger ved et bilde av skjermbildet for overklokkingen..... Tar bare en optimal overklokk eg... Den øker jo frekvensene betydelig, men ser ikke ut til å ha rare effekten....

Noen som har peiling på dette?

overklokkingen.bmp

Lenke til kommentar

Da har jeg også kjøpt meg en 9400. her er mine spec:

Display Type 17 inch Ultrasharp Wide Screen WUXGA Display

Memory 2,048MB DDR2 667Mhz SDRAM

Hard Drive 160GB 5,400RPM SATA Hard Drive

CD/DVD Drives 8X DVD+/-RW burner with Double-Layer

Wireless Card Dell Internal Wireless 1390 mini card (802.11 B/G)

Sound Card Integrated Sound Blaster Audigy Advanced HD Audio

Video Card 256MB nVidia GeForce Go 7900 GS

Operating System Microsoft® Windows® XP Professional SP2

Primary Battery 53Whr 6-Cell Primary Battery

Havnet på 13K med frakt. Kjøpte den på ebay fra USA. Håper på lurepris på pakken når den skal avgiftsbelastes. Ellers har jeg bestilt norsk tastatur.. fra england så klart! hehe. det kommer på litt under tusenlappen. blir spennende å se om jeg sparer noe på å kjøpe den fra ebay-USA i forhold til i norge. litt skummelt med garantien og det, men det er jo uansett 1år (amerikansk garanti), så tror det skal gå greit. tastaturet ble sendt idag og pcen blir vel sendt tidlig neste uke. Spennende!

MEN! lurer på noe. Kan ikke lese gjennom 45 sider for å se om noen allerede har svart på det. Er tarfoen du får med laget for å støtte alle spenninger? er det bare å plugge den rett i veggen? regner med jeg må få tak i rett støpsel, men tåler trafoen og pcen 230V eller må jeg kjøpe dette i tillegg?

Lenke til kommentar
Aner ikke hva som gjør det, men du klarer faktisk ikke overklokke skjermkortet på disse 9400ene. Kan være du må oppdatere driveren eller noe. Hvis du går inn i controlpanelet en gang til etterpå så ser du kortet står på akuratt samme innstillinger ;)

7659264[/snapback]

Jepp! D har eg reagert på! Derfor hadde eg nå oppe kontrollpanelet under hele testen, og da forandret den seg ihvertfall ikke!

Noen som har en løsning på det? Bruker de extreme driverne som er linket til i denne tråden!

Lenke til kommentar
MEN! lurer på noe. Kan ikke lese gjennom 45 sider for å se om noen allerede har svart på det. Er tarfoen du får med laget for å støtte alle spenninger? er det bare å plugge den rett i veggen? regner med jeg må få tak i rett støpsel, men tåler trafoen og pcen 230V eller må jeg kjøpe dette i tillegg?

7659364[/snapback]

Såg plutselig at du har kjøpt den i USA:.... .Da må du nok til med ekstra lader....

Tviler på at denne tåler norsk spenning da de i USA har 110 V

Se på laderen når den ankommer! Der står det stemplet hvilken innspenningen trafoen må ha for å funke! Står d ikke 230V ville ikke eg puttet den i veggen! ;)

Edit: PC'en tåler iallfall ikke 230 V ;) D er vel derfor man har trafoen! Om du skjønner ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Jepp! D har eg reagert på! Derfor hadde eg nå oppe kontrollpanelet under hele testen, og da forandret den seg ihvertfall ikke!

Noen som har en løsning på det? Bruker de extreme driverne som er linket til i denne tråden!

7659855[/snapback]

Nei da forrandrer den seg ikke, men den klokker ikke opp kortet fordeom ;)

Lenke til kommentar

7659364[/snapback]

Såg plutselig at du har kjøpt den i USA:.... .Da må du nok til med ekstra lader....

Tviler på at denne tåler norsk spenning da de i USA har 110 V

Se på laderen når den ankommer! Der står det stemplet hvilken innspenningen trafoen må ha for å funke! Står d ikke 230V ville ikke eg puttet den i veggen! ;)

Edit: PC'en tåler iallfall ikke 230 V ;) D er vel derfor man har trafoen! Om du skjønner ;)

7659869[/snapback]

Så er det er ikke en slaks reisetrafo som følger med? et som tåler alle vanlige spenninger altså?

EDIT: glemte å skrive hvorfor jeg kanskje tror den kan plugges rett i veggen bare med å skifte støpsel.. Dette er hentet fra salgsteksten:

AC Adapter:

Input voltage: 90 to 264 VAC

Input current (maximum): 1.7A

Output current: 4.5A max. at 4-second pulse, 3.5A continuous

Output power: 90W standard

kan ikke noen se på trafoen om det står noen lunde det samme på de som er kjøpt her til lands?

Endret av capy
Lenke til kommentar

AC Adapter:

Input voltage: 90 to 264 VAC

Input current (maximum): 1.7A

Output current: 4.5A max. at 4-second pulse, 3.5A continuous

Output power: 90W standard

Jau, står det det så putter du den inn!

Såg på min så står det 100-240V så da er det nok samme lader all over!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...