kas_ Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 HEisann, har enda et spørsmål, dette er angående lydkortet. Jeg har skjønt det atte det er et HD audio kort som kan sende ut signalet av minijackkontakten digitalt ved hjelp av en spesial kabel til reciven. Men har ikke funnet noen info om dette. Er det noen som har no info om kabel\instillinger ect? Mvh kas Lenke til kommentar
skol Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Hei, i servicemanualen står det beskrevet hva en trenger for å overføre lyden digitalt fra pc til receiver. Man trenger en kabel som kobles i s-videoutgangen på din bærbare. Gjør et søk på: 044ctv på ebay.com så finner du kabelen du trenger. Det er noen som har rapportert om at signaloverføringen går bra så lenge bærbaren kjører kun på batteri. Du kan finne mer informasjon på notebookforums.com Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Hei, selvom dette er en info-tråd, vil jeg gjerne ha litt respons. Så klart kunne man ha lagt til mye, men jeg har en maks på mellom 10 og 13k. Kommer til å drive mye med video(kamera), film, redigering osv, pluss høre myyye på musikk. Har derfor sett meg ut en med "Media Center", har nesten ingen erfaring eller peiling på Dell, derfor spør jeg her... Tenkte meg "vanlig" prossesor, dobbelt-ram-tilbudet, der 1gb=2gb, trenger ikke stor hd, skal kjøpe ekstern, skal ikke spille mer krevende spille enn WCIII:F(rozen)T(hrone),kanskje CS:S... Fjernkontroll er ikke must, ei heller Basic: 3 År Hjemmeservice & Multimedia E-learning, det går greit med 1 års henteservice. 9400 Takk for svar..! edit: Jeg går for 6400 versionen av Inspiron i steden... Endret 24. juli 2006 av Bjarild Lenke til kommentar
jedilord_no Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Nettopp kjøpt meg min egen lille :-) Ser at mange reinstallerer Windows. Anbefaler dere det og isåfall kan OP oppdatere posten sin med driverene til 7900 kortet ;-) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Nettopp kjøpt meg min egen lille :-) Ser at mange reinstallerer Windows. Anbefaler dere det og isåfall kan OP oppdatere posten sin med driverene til 7900 kortet ;-) 6553745[/snapback] Her er den siste fra Dell sin side den kom 06.06.06 (huff djevelens nummer :! http://support.euro.dell.com/support/downl...6&fileid=167482 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg fikk litt bedre spill-ytelse med siste driver fra dell, men temperaturovervåkningsmuligheten i kontrollpanalet forsvant desverre. Artig sammentreff med dato, hehe. Lenke til kommentar
jedilord_no Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Men er det så ille at jeg bør reinstallere windows? Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Men er det så ille at jeg bør reinstallere windows? Noen som har noen erfaringer? 6554986[/snapback] Man trenger overhode ikke reinstallere (jeg har ikke gjort det) Mange vil gjøre det grunnet man vil ha full kontrol over hva som ligger inne på maskinen, men det er ikke verre en å avinnstalere de programmene man ikke vil ha og tilføre de man ønsker "maskinen vil fungere 100% uansett" Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Men er det så ille at jeg bør reinstallere windows? Noen som har noen erfaringer? 6554986[/snapback] Neida, du trenger ikke å gjøre det, men jeg ville f.eks byttet ut mcafee med zonealarm og avg-free, og avinstallert alt annet crap du ikke trenger. Ta dog vare på dell quickset, uten den så blir strømsparinga ganske fucked. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Galt med mcafee da? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Galt med mcafee da? 6559086[/snapback] Vell, jeg liker det ikke, det virekr for meg som den ikke finner endel virus, og liker heller ikke firewallen, synes zonealarm sin gratis-versjon er bedre. For de fleste av oss som kjøper dell følger det bare med en demo av mcafee som du må betale for etter en stund, samt at det er vanskelig for mannen i gata å avinstallere det. Virker som mcafee har gjort det med vilje så du "må" kjøpe det etter at prøveerioden går ut. Finnes mange gode\bedre gratisalternativer der ute som ihvertfall ejg foretrekker Lenke til kommentar
jedilord_no Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvor sendes Dell maskinene fra? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvor sendes Dell maskinene fra? 6560414[/snapback] Irland Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Min ble sendt fra Irland den 21., så den skulle vel være framme i morgen eller på fredag. Gleder meg noe sinnsykt Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Okei, den kommer i morgen... stygge schenker Lenke til kommentar
deer Skrevet 29. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2006 HEisann, har enda et spørsmål, dette er angående lydkortet. Jeg har skjønt det atte det er et HD audio kort som kan sende ut signalet av minijackkontakten digitalt ved hjelp av en spesial kabel til reciven. Men har ikke funnet noen info om dette. Er det noen som har no info om kabel\instillinger ect? Mvh kas 6510176[/snapback] Hei, i servicemanualen står det beskrevet hva en trenger for å overføre lyden digitalt fra pc til receiver. Man trenger en kabel som kobles i s-videoutgangen på din bærbare. Gjør et søk på: 044ctv på ebay.com så finner du kabelen du trenger. Det er noen som har rapportert om at signaloverføringen går bra så lenge bærbaren kjører kun på batteri. Du kan finne mer informasjon på notebookforums.com 6540572[/snapback] Her er tråden skol nevner: http://www.notebookforums.com/thread154685.html Og her er løsningen for norske brukere; fikk det fra en Dell-ansatt i USA: If the you call your local Dell sales department (23 16 26 25) and askto order the TV Digital Audio Adapter Cable, kit sku 506-10012 (Kits for the Inspiron M1710), you should be able to order the SPDIF cable. The cable is the same for the Inspiron 9400. Please let me know when you receive the cable if it works for you. Kabelen koster kr450 inkludert alt! Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 29. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Og her er løsningen for norske brukere; fikk det fra en Dell-ansatt i USA: If the you call your local Dell sales department (23 16 26 25) and askto order the TV Digital Audio Adapter Cable, kit sku 506-10012 (Kits for the Inspiron M1710), you should be able to order the SPDIF cable. The cable is the same for the Inspiron 9400. Please let me know when you receive the cable if it works for you. Kabelen koster kr450 inkludert alt! 6577681[/snapback] Takk skal du ha, vente til lønninga kommer, så ringe å høre med dem :-) Endret 29. juli 2006 av kas86 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Noen her som har klokka skjermkortet? Har prøvd selv, men klokken går bare tilbake til default med en gang jeg har stilt på den. Må vel flashe skjermkortet med en annen BIOS :/ Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Noen her som har klokka skjermkortet? Har prøvd selv, men klokken går bare tilbake til default med en gang jeg har stilt på den. Må vel flashe skjermkortet med en annen BIOS :/ 6594028[/snapback] Du må flashe biosen, men du trenger ikke en ny Følg fremgangsmåten som er beskrevet i første post i denne tråden., så ordner det seg uten større problemer. Etter å ha brukt Coolbits får du også en aning om hvor mye kortet lar seg overklokke. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 jon_o 410/1180 istedenfor 375/1014 nå Lurer på langt det ville gått hvis jeg hadde valgt 1.24volt istedenfor 1volt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå