Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Yo guys need some help

 

Skal ringe dell nå, men er litt usikker på hva jeg skal si, når det gjelder den prutinga, altså jeg kan prute tro meg, ligger i blodet..inder blodet. Men litt usikker fordi jeg har aldri gjort det over telefon. Please love u guys!! help me--

5883900[/snapback]

 

 

La selgeren få jobbe med å dytte ting på deg, ikke si du vil ha alt med en gang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, sorry, har du satt alfakrøll til en annen tast? =))

5883475[/snapback]

 

 

hehe, nei JEG har ikkje gjort det :innocent: Det skjedde av seg selv. Jeg regner, ut ifra det andre har skrevet rundt om på nettet, med at det er Nvidia som har gjort det ved å sette Alt Gr+2 som en hotkey for grafikkinstillinger.

 

Jeg trenger å vite hvor/hvordan man slår av eller forandrer disse. :)

Lenke til kommentar
Ahh, sorry, har du satt alfakrøll til en annen tast? =))

5883475[/snapback]

 

 

hehe, nei JEG har ikkje gjort det  :innocent:  Det skjedde av seg selv. Jeg regner, ut ifra det andre har skrevet rundt om på nettet, med at det er Nvidia som har gjort det ved å sette Alt Gr+2 som en hotkey for grafikkinstillinger.

 

Jeg trenger å vite hvor/hvordan man slår av eller forandrer disse. :)

5884556[/snapback]

 

Du går inn på skjermkortet, right click desktop, properties->settings->advanced -> GeForce Go 7800 -> desktop management nederst, trykk + og gå på hot keys!

Lenke til kommentar
Ahh, sorry, har du satt alfakrøll til en annen tast? =))

5883475[/snapback]

 

 

hehe, nei JEG har ikkje gjort det  :innocent:  Det skjedde av seg selv. Jeg regner, ut ifra det andre har skrevet rundt om på nettet, med at det er Nvidia som har gjort det ved å sette Alt Gr+2 som en hotkey for grafikkinstillinger.

 

Jeg trenger å vite hvor/hvordan man slår av eller forandrer disse. :)

5884556[/snapback]

 

Du går inn på skjermkortet, right click desktop, properties->settings->advanced -> GeForce Go 7800 -> desktop management nederst, trykk + og gå på hot keys!

5884708[/snapback]

 

Kjempegreier!! Takker Skink_123!

 

Måtte faktisk først enable Desktop manager for å få opp Hotkeys-option. Skal ikke være lett å finne noe. :thumbup: Og ingen hotkey var satt til Alt Gr+2, men ved å trykke "remove all" ordnet det seg.

 

Nå er @ tilbake på Alt Gr+2.

Lenke til kommentar
Ahh, sorry, har du satt alfakrøll til en annen tast? =))

5883475[/snapback]

 

 

hehe, nei JEG har ikkje gjort det  :innocent:  Det skjedde av seg selv. Jeg regner, ut ifra det andre har skrevet rundt om på nettet, med at det er Nvidia som har gjort det ved å sette Alt Gr+2 som en hotkey for grafikkinstillinger.

 

Jeg trenger å vite hvor/hvordan man slår av eller forandrer disse. :)

5884556[/snapback]

 

Du går inn på skjermkortet, right click desktop, properties->settings->advanced -> GeForce Go 7800 -> desktop management nederst, trykk + og gå på hot keys!

5884708[/snapback]

 

Kjempegreier!! Takker Skink_123!

 

Måtte faktisk først enable Desktop manager for å få opp Hotkeys-option. Skal ikke være lett å finne noe. :thumbup: Og ingen hotkey var satt til Alt Gr+2, men ved å trykke "remove all" ordnet det seg.

 

Nå er @ tilbake på Alt Gr+2.

5884785[/snapback]

 

Ja, jeg glemte en måtte enable, måtte selv gjøre det her om dagen :) Ingen årsak.

Lenke til kommentar

Hmmm... Nå har jeg is i magan og det er ikke en god følelse..

 

Hjalp nettopp brutter med å sette sammen en inspiron 9400, skulle brukes til litt spilling og se film/serier på etc. Men en av de viktigste punktene var at den skulle ha varighet... Men nå leser jeg jo at det radeon kortet (1400) som står i er ikke akkurat det hotteste av det hotte. Det virker ikke spesielt mye bedre enn mitt 6600 kort..

 

Hva gjør jeg nå? Pc'en er levert og pakka ut (i går), er det noen som har erfaring med Dell sine retur-rutiner? Det er vel 30-dagers retur-rett uansett er det ikke?

 

Gi meg et lyspunkt, for nå ble dagen ganske svart..

Lenke til kommentar
Hmmm... Nå har jeg is i magan og det er ikke en god følelse..

 

Hjalp nettopp brutter med å sette sammen en inspiron 9400, skulle brukes til litt spilling og se film/serier på etc. Men en av de viktigste punktene var at den skulle ha varighet... Men nå leser jeg jo at det radeon kortet (1400) som står i er ikke akkurat det hotteste av det hotte. Det virker ikke spesielt mye bedre enn mitt 6600 kort..

 

Hva gjør jeg nå? Pc'en er levert og pakka ut (i går), er det noen som har erfaring med Dell sine retur-rutiner? Det er vel 30-dagers retur-rett uansett er det ikke?

 

Gi meg et lyspunkt, for nå ble dagen ganske svart..

5903355[/snapback]

 

14 dager, penga tilbake.. minus frakt regner jeg med.

Lenke til kommentar
Hmmm... Nå har jeg is i magan og det er ikke en god følelse..

 

Hjalp nettopp brutter med å sette sammen en inspiron 9400, skulle brukes til litt spilling og se film/serier på etc. Men en av de viktigste punktene var at den skulle ha varighet... Men nå leser jeg jo at det radeon kortet (1400) som står i er ikke akkurat det hotteste av det hotte. Det virker ikke spesielt mye bedre enn mitt 6600 kort..

 

Hva gjør jeg nå? Pc'en er levert og pakka ut (i går), er det noen som har erfaring med Dell sine retur-rutiner? Det er vel 30-dagers retur-rett uansett er det ikke?

 

Gi meg et lyspunkt, for nå ble dagen ganske svart..

5903355[/snapback]

 

14 dager, penga tilbake.. minus frakt regner jeg med.

5903587[/snapback]

 

Ditt 6600-kort er faktisk vesentlig bedre... x1400 får rundt 1600 poeng i 3DMark05 mens gode, gamle 6600 får i området 2500-2800. Så lenge bror din ikke planlegger å spille første-person-skyter-spill (ala BF2, Doom osv) vil nok PCen ha ok levetid likevel. I kraft av å være et nytt skjermkort og følgelig ha støtte for de nyeste standardene, vil det mest sannsynlig kunne kjøre nye spill i flere år fremover (så lenge han aksepterer å spille på minimun/medium instillinger.

 

Jeg synes ikke dere skal returnere PCen før dere har prøvd den ut i aktuelle spill. Om han aldri spiller BF2 er det derfor ingen grunn til å prøve å kjøre det på maks for så å bli skuffet når man innser at kortet ikke klarer det ;)

 

For de som ikke skal spille mye innen den nevnte første-person-skyter-kategorien, fremstår 9400 i mine øyne som et kjempekjøp: Duo Core, OK skjermkort, bra skjerm og nok RAM. Alt til den nette sum av 10000 :yes:

Lenke til kommentar
Hmmm... Nå har jeg is i magan og det er ikke en god følelse..

 

Hjalp nettopp brutter med å sette sammen en inspiron 9400, skulle brukes til litt spilling og se film/serier på etc. Men en av de viktigste punktene var at den skulle ha varighet... Men nå leser jeg jo at det radeon kortet (1400) som står i er ikke akkurat det hotteste av det hotte. Det virker ikke spesielt mye bedre enn mitt 6600 kort..

 

Hva gjør jeg nå? Pc'en er levert og pakka ut (i går), er det noen som har erfaring med Dell sine retur-rutiner? Det er vel 30-dagers retur-rett uansett er det ikke?

 

Gi meg et lyspunkt, for nå ble dagen ganske svart..

5903355[/snapback]

 

14 dager, penga tilbake.. minus frakt regner jeg med.

5903587[/snapback]

 

Ditt 6600-kort er faktisk vesentlig bedre... x1400 får rundt 1600 poeng i 3DMark05 mens gode, gamle 6600 får i området 2500-2800. Så lenge bror din ikke planlegger å spille første-person-skyter-spill (ala BF2, Doom osv) vil nok PCen ha ok levetid likevel. I kraft av å være et nytt skjermkort og følgelig ha støtte for de nyeste standardene, vil det mest sannsynlig kunne kjøre nye spill i flere år fremover (så lenge han aksepterer å spille på minimun/medium instillinger.

 

Jeg synes ikke dere skal returnere PCen før dere har prøvd den ut i aktuelle spill. Om han aldri spiller BF2 er det derfor ingen grunn til å prøve å kjøre det på maks for så å bli skuffet når man innser at kortet ikke klarer det ;)

 

For de som ikke skal spille mye innen den nevnte første-person-skyter-kategorien, fremstår 9400 i mine øyne som et kjempekjøp: Duo Core, OK skjermkort, bra skjerm og nok RAM. Alt til den nette sum av 10000 :yes:

5904438[/snapback]

 

Behold den og kjøp et 7900 GTx og hiv i når det kommer nå om en måned! Resten av maskina er jo så bra du kan få det i dag!

Lenke til kommentar
Behold den og kjøp et 7900 GTx og hiv i når det kommer nå om en måned! Resten av maskina er jo så bra du kan få det i dag!

5904682[/snapback]

 

Uhm.. er det faktisk mulig å bytte skjermkort på disse maskinene? Det hadde jeg ikke hørt om på bærbare enda.. Er det via en eller annen pci-e port på maskinen jeg ikke har sett?

 

Har faktisk allerede bedt om å få sende den i retur.. Dell var veldig greie med det, de kommer tilgomed og henter den og ettersom jeg forstod så var det ingen omkostninger for oss.. Men om det faktisk er som Skink sier...?

Endret av applet
Lenke til kommentar
Behold den og kjøp et 7900 GTx og hiv i når det kommer nå om en måned! Resten av maskina er jo så bra du kan få det i dag!

5904682[/snapback]

 

Uhm.. er det faktisk mulig å bytte skjermkort på disse maskinene? Det hadde jeg ikke hørt om på bærbare enda.. Er det via en eller annen pci-e port på maskinen jeg ikke har sett?

 

Har faktisk allerede bedt om å få sende den i retur.. Dell var veldig greie med det, de kommer tilgomed og henter den og ettersom jeg forstod så var det ingen omkostninger for oss.. Men om det faktisk er som Skink sier...?

5905768[/snapback]

 

 

gå på http://www.notebookforums.com/forumdisplay.php?f=237 og se der, du kan kjøpe mitt 7800go om du vil og, eller du kan kjøpe et 7800GTX og modde det inn, eller vente til 7900gs og GTX kommer, de skal passe i 9400 helt uten modding.

 

Mvh Øystein

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar

gå på http://www.notebookforums.com/forumdisplay.php?f=237 og se der, du kan kjøpe mitt 7800go om du vil og, eller du kan kjøpe et 7800GTX og modde det inn, eller vente til 7900gs og GTX kommer, de skal passe i 9400 helt uten modding.

 

Mvh Øystein

5908372[/snapback]

 

 

Hva slags skjermkort kan man putte inn i en bærbar? Kan man bruke hvilket som helst pci-kort? Eller er det en egen benevnelse hos Nvidia og Ati for de kortene som passer inn i bærbare?

Lenke til kommentar

Sjohei folkens. Jeg vurderer å kjøpe meg en 1GBram brikke tilm min i9400 slik at jeg får tilsammen 1,5gb ram.

 

Og lurer på følgene:

- Er det vanskelig å bytte selv(noen bilder,bruksanvisning ect)(har byttet på stasjonær ;-))

- Noen som hvet om et billig sted å kjøpe 1GBbrikke, billigste jeg har funnet er på komplett.no til 1295,- som passer til i9400

 

 

 

Mvh

kas

Endret av kas86
Lenke til kommentar
Sjohei folkens. Jeg vurderer å kjøpe meg en 1GBram brikke tilm min i9400 slik at jeg får tilsammen 1,5gb ram.

 

Og lurer på følgene:

- Er det vanskelig å bytte selv(noen bilder,bruksanvisning ect)(har byttet på stasjonær ;-))

- Noen som hvet om et billig sted å kjøpe 1GBbrikke, billigste jeg har funnet er på komplett.no til 1295,- som passer til i9400

Mvh

kas

5910804[/snapback]

 

Har du sjekket hvor mange RAM brikker du har i systemet?

 

Det kan hende du har 2x256, og for å få inn 1 GB brikken må en ut.

 

Jeg tror ikke du finner det så mye billigere noe sted. Det måtte i så fall være en forskjell på en hundrings eller så.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Så, veldig kort:

 

1. Er det planlagt et mulig oppgraderingsmulighet fra Dell sin side?

2. Er dette en oppgradering vi kan gjøre selv? Har en _del_ erfaring med vanlige pc'er men jeg har ikke spes lyst til å begynne å modde og lodde..

3. Hvor lang tid er det snakk om før 7900-serie kortene kommer? Og når du sier passer rett inn, hva mener du egentlig? Er det noen som vet om en web-side der ute i det store intet som kan oppklare dette litt? Kommer til å lete selv, men om noen av dere har en side i minnet... ;)

 

Takk for all hjelp så langt

Lenke til kommentar
Sjohei folkens. Jeg vurderer å kjøpe meg en 1GBram brikke tilm min i9400 slik at jeg får tilsammen 1,5gb ram.

 

Og lurer på følgene:

- Er det vanskelig å bytte selv(noen bilder,bruksanvisning ect)(har byttet på stasjonær ;-))

- Noen som hvet om et billig sted å kjøpe 1GBbrikke, billigste jeg har funnet er på komplett.no til 1295,- som passer til i9400

Mvh

kas

5910804[/snapback]

 

Har du sjekket hvor mange RAM brikker du har i systemet?

 

Det kan hende du har 2x256, og for å få inn 1 GB brikken må en ut.

 

Jeg tror ikke du finner det så mye billigere noe sted. Det måtte i så fall være en forskjell på en hundrings eller så.

 

AKIRA

5911408[/snapback]

 

Heisann. Ja, jeg har en 521mb og 256mb brikke. kunne tenkt meg å byttet ut den på 256mb til 1GB. Men lurer på om dette er fort gjor å gjøre selv, uten no fare. og om noen eventuelt har noen bilder/bruksanvisninger om hvor jeg finner dem på maskinen og bytter dem :-) Har kun hat bærbar i 2uker så jeg har ikke no kjenskap til ossen dem er bygd.

 

Mvh

kas

Endret av kas86
Lenke til kommentar

Ok, nå ble min situasjon litt mer prikær.

 

Skjermen på min Toshiba har begynt å flimre på høyre side. Den er litt over 2 år gammel. Er redd den skal dø helt på meg.

 

Så 14 april er her, og selv om dagen ikke er over enda..så..vel..ingen lansering av ny XPS enda.

 

Så om 9400 fikk skjermkortet sitt oppgradert eller at XPS 1710 kom i løpet av dagen hadde vært flott!!

 

For mitt behov for en ny maskin ble plutselig litt mer kritisk. Uten en laptop er jeg litt strandet i min jobb.

 

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooog DER ble skjermen svart!...NOOOOOOOOOOOOOOOOO!! Dette er jo faktisk litt krise!

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...