Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Mulig jeg banner i kirken nå , men jeg bestilte min 9400 med Integrert grafikk (såkalt Intel Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB shared system memory).

Jeg gjorde det hovedsaklig av økonomiske, men også av praktiske grunner. Jeg gadd ikke vente en måned, og gadd ikke legge ut over 3.000,- for et grafikkort.

 

Men hva kan man egentlig få til med IMA 950? De spillene jeg tenker på å spille er følgende: AoE III, Battlefield/BF-V, NFS Underground (2?) og Gun.

Er det mulige håp, eller er jeg nødt til å holde meg til GTA orginalen og Half-Life på lavt nivå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La denne under minne-trådene først, men her er det kankje litt mer ekspertise på området:)

 

tenkte å kjøpe 2x1024 mb minne 667mhz til maskinen.

 

Noen som har tips om hvor/hva man bør handle?

 

Det stemmer at det er SO-DIMM DDR2 200-pin man skal ha ja?

Lenke til kommentar
La denne under minne-trådene først, men her er det kankje litt mer ekspertise på området:)

 

tenkte å kjøpe 2x1024 mb minne 667mhz til maskinen.

 

Noen som har tips om hvor/hva man bør handle?

 

Det stemmer at det er SO-DIMM DDR2 200-pin man skal ha ja?

5793935[/snapback]

 

Jeg kjøpte en av disse brikkene. Veldig billig hos pcutsty.no

Lenke til kommentar
Nå ser det ut til at dell har sluttet å selge 9400 med 7800go kort, er visst bare ati x1400 :(  Jeg får ihvertfall ikke opp 7800 som opsjon når ejg ser på 9400...

5775187[/snapback]

 

Det går rykter om en revolusjon den 23 mars...

5775238[/snapback]

 

Hva da? Hva du vet? =)

5776729[/snapback]

 

Ble ikke mye til revolusjon hifiking... er samma x1400 kortet når det gjeld grafikken. Kun mindre pris på den iforhold til igår enest.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Hallo har grovlest meg gjennom dell9400 tråden og sikler mer og mer på pcen.

 

Mitt oppsett er:

 

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005, norsk språk(ikke sikker)

Genuine Windows ® XP Media Center Edition 2005 SP2 Backup Media(ikke sikker)

recource- CD, inneholder drivere

1 År Hente-og-Levere Service

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) (blir 2gb etter en stund)

80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

Primært 9-celle 80 WHr batteri

QuickSnap™ LCD Cover - Carbon Fibre

Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module

Fjernkontroll til Windows XP Media Center Edition

15246,25kr

Finansiering 452,00 kr

 

Resten er standard. Siden jeg skal ta lappen blir jeg nokk å selge den gamle pcen og bruke de pengene på lappen(så jeg har nok) utenom litt til eksterndisk.

Så pcen blir betalt mest sansylig over 2år

 

Bruken til pcen er spill alla wow,Lfs 2,gtr ,bf2 css og slikt jeg trenger ikke å kjøre på max men klarer jeg meg fint på medium. Litt bilderedigering ikke noe heavy,og litt video visning

 

så jeg lurer på om noen har noe å si på oppsette eller annent så vil jeg høre på.

Hva er erfaringen på en slik pc, men någelunde samme oppsettet, batteri levetid+++ uansett ris og ros om pcen. Hvordan kommer vista å kjøre på denne? noen som veit ?

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar

Ble litt skuffet jeg da..

 

Trodde det var lansering av Nvidia go7900 det var snakk om. Det ville ha løst mitt problem rundt levering av min i9400 (jeg er en av de uheldige som har leveringsbekreftelse på i9400 med 7800go, men har blitt utsatt for Dells manglende kompetanse innen logistikk).

 

Lansering av go7900 sies å være utsatt og mai/juni er tidsrommet som nevnes på divers fora nå.

 

- Wes

Endret av Wes
Lenke til kommentar

I følge Dell er ikke X1400 ett dårlig valg! Nesten litt på grensen synes nå jeg.

 

Epost fra Dell:

Hei igjen,

 

Jeg sender deg opplysninger om grafikkkortet som er oppgitt som alternativ og dens spesifikasjoner, og som du ser er det et meget god alternativ til NVIDIA 7800 Go-kortet.

 

Med vennlig hilsen

Xxxx Xxxxxx

Endret av Wes
Lenke til kommentar

Skal du bruker 20k ville jeg ikke kjøpt med x1400

 

Skal du ha en skrivebord erstatter anbefaler jeg 7800 og opp, og x1800 og opp. Fordi den da vil holde lenger, men tanke på at det er ikke så lett bare bytte skjermkort.

 

Og for alle som syns pcen blir for varm.. Anbefales Notebook hardware control, og sett den på dynamic cpu funker som bare det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...