Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
25.5 er nok riktig.

 

1000,- for sekken

3000,- ekstra for t2600 isteden for t2500

++ for 3 års forsikring

 

Ser ut til å stemme det.

5663313[/snapback]

 

Sekken koster 800, forsikring 3900, t2500 er iflg Dell ikke tigjengelig pr. dd og jeg skulle tro at differansen mellom t2500 og t2600 er mindre enn 3000 da t2400 -> t2600 er 3800. Legger til ett par hundringser for tastatur/mus, 500 for fjernkontrollen og 300 for carbon cover. Alt i alt skulle ikke differansen være mer enn rundt 8000

 

12,8 + 8 = 20.8 og ikke 25,5, hvilket tilsier at oysfaerg har vært utrolig dyktig i sin samtale med Dell.

 

Huff så vrient, burde jeg være fornøyd med prisen jeg har fått?

Lenke til kommentar
er det noen som hvet hvilken type ram såm står i 9400? årker ikke å kjøpe dell ram for det er så dyrt.

5667091[/snapback]

 

noen som hvet?

5668772[/snapback]

 

Slutt å mas, du blir svart når noen kan svare. Ingen vits i å bumpe tråden bare for at du skal ha ett svar. Inspiron 9400 bruker (logisk nok) DDR2 SO-DIMM.

Lenke til kommentar
Husk at jeg fjerna ALT som var av dill (bæreveske, serviceavtaler, dill og dall), samt at det var en del tilbud da jeg ringte inn, bl.a. 2000 rabatt uten videre o.l.

 

Men ja, jeg "pressa" selgeren til å få maskinen til den prisen jeg ville.

5665015[/snapback]

 

Hvis dette stemmer er du utrolig dyktig til å prute hvertfall, jeg fikk samme konfigurasjon som deg, bare med 2 gig ram til 15700. Et par andre som fikk denne prisen, men opplevde ingen som fikk under. Og så får du såppass mye under. Tviler på at man kan få to for prisen for en, men klarte du det er det bare å si grattis. Men her virker det som uglene er stoppet fulle med mose! :p

Lenke til kommentar
Husk at jeg fjerna ALT som var av dill (bæreveske, serviceavtaler, dill og dall), samt at det var en del tilbud da jeg ringte inn, bl.a. 2000 rabatt uten videre o.l.

 

Men ja, jeg "pressa" selgeren til å få maskinen til den prisen jeg ville.

5665015[/snapback]

 

Hvis dette stemmer er du utrolig dyktig til å prute hvertfall, jeg fikk samme konfigurasjon som deg, bare med 2 gig ram til 15700. Et par andre som fikk denne prisen, men opplevde ingen som fikk under. Og så får du såppass mye under. Tviler på at man kan få to for prisen for en, men klarte du det er det bare å si grattis. Men her virker det som uglene er stoppet fulle med mose! :p

5673274[/snapback]

 

Hos DELL er 2gig med ram 3000,- dyrere en med 1 gig...

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat Dell XPS sekken, Fytti faen den var stor. Er flaut å gå med noe sånt! hehe. jeg bruker en vanlig sekk som er halvparten så stor til vanlig, og 9400 passer akkurat oppi den, åssen greier dem å lage en sekk som er nesten dobbel så stor til 17". må finnes en 15,4 sekk som 9400 passer i? noen forslag?

Lenke til kommentar

Hvordan får dere til å prute hos dell? Jeg har ringt inn et par ganger, og selgerne har virket totalt uinteressert i senke prisen ei eneste krone. Har ikke disse selgerne provisjon?

 

Jeg har jobbet som selger i telenor selv og anså meg for å være en dyktig selger, regnet derfor med at det skulle by på få problemer å få prisen ned noen kroner. Men dengang ei...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har problemer med at programvaren til pekeenheten slutter å fungere etter en stund. Jeg har ikke funnet helt ut av hva som trigger dette, men tror det har noe med stand-by/hibernate-modus å gjøre.

 

Det som skjer er at jeg har deaktivert klikking ved å tappe på enheten.. men når jeg har holdt på med maskinen en stund.. vekket den fra hvile/dvale muligens så ser det ut til at programvaren endrer seg til noe default-greier der man ikke kan skru av "tappe-funksjonen" og scrolling til høyre og nede på enheten slutter også å fungere.

 

Noen andre som har opplevd dette !?

Lenke til kommentar
Hvordan får dere til å prute hos dell? Jeg har ringt inn et par ganger, og selgerne har virket totalt uinteressert i senke prisen ei eneste krone. Har ikke disse selgerne provisjon?

 

Jeg har jobbet som selger i telenor selv og anså meg for å være en dyktig selger, regnet derfor med at det skulle by på få problemer å få prisen ned noen kroner. Men dengang ei...

5677170[/snapback]

 

Det hjelper å være velinformert. Finne frem PCer fra konkurrenter med nogenlunde lik spec og presentere for selgeren, og så la selgeren foreslå 9400 for deg, ikke spørre om 9400 direkte. Deretter uttrykke din skepsis til latitude serien, men du MÅ ha dual core (ingen andre som har dual core). Kanskje avslutte med at om prisen er riktig så vil du nok kunne vurdere 9400.

Du må ikke tenke som en kunde, men som en selger. Selgeren vil gjerne selge, men lemper ikke på pris (og da sikkert også provisjon) med mindre han må. Hva slags kunder ville du gitt rabatt? Noen som vet alt om 9400, og som sikkert kjøper 9400 uansett, eller en som er på skeptisk utkikk etter en maskin og kun kjøper 9400 om du flesker til med et bra tilbud?

 

"all den unødvendige programvaren kan du jo fjerne" er bra :thumbup:

 

-Ko_deZ-

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...