Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Hvorfor reinstalere når du får dataen?

5650146[/snapback]

 

Jeg gjorde det fordi jeg ønsker å kjenne maskinen min.

Fjerner alt som ligger der som jeg ikke vil ha.

Samt anledning til å repartisjonere til en xp partisjon og

en arbeidspartisjon. (Jeg vet dette er mulig "runtime" også)

5650184[/snapback]

 

 

Er det ikke bare å kjøre system restore tilbake til original install. Tipper dell har laget installen slik at system restore point ligger som default.

Da slipper du jo alt styret med full reinstall, og systemet blir like "ferskt".

Og det tar kun 10 sekunder.

Partisjoneringa gjør du med et vanlig partisjoneringsverktøy.

 

Happy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke bare å kjøre system restore tilbake til original install. Tipper dell har laget installen slik at system restore point ligger som default.

Da slipper du jo alt styret med full reinstall, og systemet blir like "ferskt".

Og det tar kun 10 sekunder.

Partisjoneringa gjør du med et vanlig partisjoneringsverktøy.

 

Happy

5653688[/snapback]

 

Jeg kunne selvfølgelig ha sjekket hvor langt tilbake system restore går, men vil tippe at corel paint, brenne program o.l. fortsatt vil være der !?

 

Jeg sier ikke at alle har behov for full reinstallasjon.. Jeg har gjort det og har nå satt opp maskinen slik jeg vil ha den. Pluss at jeg har litt mer peiling på hva maskinen inneholder av features.. :o)

 

Dette er min første bærbare (eller slepbare om du vil) og jeg bruker gjerne litt tid på å forske og leke meg litt.

 

Er det forresten noen som har noe utility for å starte applikasjoner på en bestemt CPU? Eller må man innom "oppgavebehandling" hver gang ?

Lenke til kommentar

Sitter å teller på knappene i disse dager. Vurderer en 9400, men er usikker på konfigureringen.

 

Vil en oppgradering fra T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) til T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) være verdt prisdifferansen? (+3 887,50 kr). T2500 har av en eller annen grunn blitt tatt bort fra lista over mulige valg :/

 

Ellers ser jeg for meg: 2GB Minne, 100GB 7k2 HDD, Go7800 og WUXGA skjermen. Kanskje også Mediacenter for variasjonens skyld?

 

Vil gjerne at maskinen skal kunne erstatte min stasjonære maskin i en god stund fremover. Vil den i så måte være grei nok til Vista, når det operativsystemet engang blir aktuelt å kjøre?

Lenke til kommentar
jeg hadde en pris på 16909 (t2500, 1gb minne, 80gb5400rpm, 2 batterier osv) får 19500 i dag (eneste forskjell er 2gb minne!) dette på tross av at jeg nå får rabatt 1000 spenn kontra 700 for 1 uke siden!

 

BLIR SÅ SINNA

5657741[/snapback]

 

Trikset med Dell er å ha is imagen, og følge med hva tilbud som er! Og event snakke med Dell folka på telefonen! Tror det står endel om det i 9300 tråden!

Prøv også å konfigurer flere tilbud. Det kan bli forskjell i pris, på den samme maskinen!

 

Helt siden jeg kjøpte min 9300 i okt/nov til den gikk ut nå sist helg har det ikke vært bedre tilbud enn det jeg fikk på den! Og det kan jeg jo fint like! :thumbup:

Endret av js79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...