MrLuni Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Såg på mythbuster om myten om at cder ekplodere i cdrom. Dei kjørte cd på 25000rpm og da hadde cdene ein go sjangs for å eksplodere. Eg har opplevd d med min aopen 52x cd spiller på min forrige pc. D sa eit mege høgt pang, der ca cdspilleren min ødelagt av 1000 vis av splinter fra cdn min. Det va ein cd-r som i kjøpte på Rimi. Og det er sikkert at eg skal IKKE ha noen open cdrom. Noen andre som har opplevd det ? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Har opplevd noe lignende ja. Hadde en gamel og fin Heros of might and magic 3 disk oppi. Så stakk jeg på dass eller noe sånt og når jeg kom tilbake så var disken sprengt. Det lå også masse små deler oppi cd spilleren... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 CD-plater med skader/riper kan gå til h***** når der roterer raskt. Dette kan ikke betegnes som feil med CD-stasjonen - men feil med håndtering av platen (brukerfeil). Plater uten skade tåler høye hastigheter. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Satt på LAN med ein fyr som opplevde det. Edit: Såg forresten den episoda. Bra episode, noko det meste frå Mythbusters er. Endret 7. januar 2006 av Earendil Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 skulle installere win95 for lenge siden, og midt under installasjonen sa det pang og cd'en sprengte.. da fikk jeg hvertfall mitt tegn fra oven på at win var noe man ikke burde ha på maskinen sin.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 CD-plater med skader/riper kan gå til h***** når der roterer raskt. Dette kan ikke betegnes som feil med CD-stasjonen - men feil med håndtering av platen (brukerfeil). Plater uten skade tåler høye hastigheter. 5397073[/snapback] Det kan også skje på gamle. billige plater som ikke er beregnet for slike hastigheter som dagens spillere operer med. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hva er det som får plata til å eksplodere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det kan også skje på gamle. billige plater som ikke er beregnet for slike hastigheter som dagens spillere operer med. Enig. Billige plater kan være laget av dårlig plast, evt ha ubalanse grunnet billig produksjon. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hva er det som får plata til å eksplodere? Når platen roterer og har skader/ubalanse/dårlig materiale oppstår det store krefter som kan rive den i filler. En ny uskadet plate av god kvalitet derimot tåler mye. Mythbuster forsøk viste dette tydlig. De hadde problemer med å sprenge plater på alle normale hastigheter (52x) og måtte langt langt over dette før de klarte det. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hva er det som får plata til å eksplodere? 5400561[/snapback] Uflaks, ubalanse i cd-plata og svake punkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå