Gå til innhold

Satt fast minnekort - fikk oppstartsproblemer

Anbefalte innlegg

Gikk til anskaffelse av en Tundra 1557e Centrino for noen måneder siden. Den har fungert suverent, men idag tidlig oppstod det et problem: mens jeg overførte noen musikkfiler over til et minnekort på mobilen min, greide jeg å sette fast minnekortet i kortleseren. Dette fikk jeg ut etter en god porsjon tålmodighet. Da jeg slo på maskinen igjen gikk det svært lang tid før den kom inn i operativsystemet. Før den startet kom det opp to valg :

- press F2 for setup

- press F12 for boot meny

Den første tanken som slo meg var at den ikke greide å boote fra disk, og jeg forsøkte å gå inn i setup-menyen for å justere dette. Da jeg var inne i bios låste alt seg, og jeg måtte starte maskinen på nytt. Nå gikk jeg inn i boot-menyen for å boote fra harddisk, og dette fungerte. problemet er at jeg må gjøre dette hver eneste gang jeg vil bruke maskinen. Hvis jeg ikke trykker på hverken F2 eller F12, tar det opptil 4 minutter før maskinen starter opp.

Noen som kjenner til problemet, eller vet hva som eventuellt kan være galt?

MVH

Lars

Endret av Darkane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er minneleseren bygget inn i maskinen? Eller er den løs? Jeg mistenker at du har klart å kortslutte lederne i kortleseren.

5397024[/snapback]

Ja, kortleseren er integrert i maskinen... Godt mulig, men hvordan kan kortslutningen føre til disse oppstartsproblemene?

Lenke til kommentar
Hvordan kobler jeg ifra kortleseren? Og hvordan kan windows reparere problemet? Er ingen dreven reparatør :blush:

5397127[/snapback]

Hvis du skal koble fra kortleseren, så må du kanskje åpne opp og koble fra på hovedkortet, og da er det kanskje best å sende pcen til reparasjon og la proffesjonelle gjøre det.
Lenke til kommentar
Hvordan kobler jeg ifra kortleseren? Og hvordan kan windows reparere problemet? Er ingen dreven reparatør :blush:

5397127[/snapback]

Hvis du skal koble fra kortleseren, så må du kanskje åpne opp og koble fra på hovedkortet, og da er det kanskje best å sende pcen til reparasjon og la proffesjonelle gjøre det.

5397220[/snapback]

Hva med å la windows reparere, slik som ble nevnt tidligere i tråden? Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar

5397127[/snapback]

5397220[/snapback]

Hva med å la windows reparere, slik som ble nevnt tidligere i tråden? Hvordan gjør jeg dette?

5397231[/snapback]

Siden maskinen ikke vil starte, så tenkte jeg at kanskje det ville hjelpe med reparasjon av windows. Dette gjør du ved å sette inn windows-cden og velge "repair".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...