Goliath Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ufattelig mange bruker bindestrek i selve Xbox navnet, X-box. Hvorfor gjør de det? Har de fått for seg at MS har gjort en leif på maskinen/markedsføringen og "glemt" bindestreken? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg har alltid vært i tvil om det er X-Box eller XBox så jeg skriver som regel X360 Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Huff dette har jeg sett også. Klaga på det på Dc på en konsol hub. Men fyren klarte ikke og innrømme at han gjorde feil.. Det er XBOX.. ikke X-Box. Står jo tydlig XBOX på cdrom stasjonen til både Xbox og Xbox360 Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 X-Box var faktisk det navnet de hadde på den når de viste den fram for første gang. Men Xbox (uten bindestrek) er det navnet den har nå. Men hvorfor noen gidder å skrive X-Box når Xbox går mye fortere uansett, skjønner jeg ikke Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 X-Box var faktisk det navnet de hadde på den når de viste den fram for første gang. Men Xbox (uten bindestrek) er det navnet den har nå. Men hvorfor noen gidder å skrive X-Box når Xbox går mye fortere uansett, skjønner jeg ikke 5397403[/snapback] Det som er et enda større mysterium er hvorfor noen gidder å bry seg. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Det som er et enda større mysterium er hvorfor noen gidder å bry seg. 5397468[/snapback] Hehe, du bryr jo deg du òg! Leser emnet og svarer ---- Anyways, av en eller annen grunn så irriterer det meg . Jeg skjønner ikke helt hvor folk får det fra? Å skrive X-Box fremfor Xbox? Å påpeke noe som går igjen og igjen vil jo forbedre forumskvaliteten og ivareta nettiketten om skrivefeil Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Dette har jeg også registrert. Merkelige greier, for det er mye sjeldnere jeg ser at folk skriver Game-Cube og Play-Station. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Er det greit om jeg bruker stor X og stor B? Pleier nemlig å skrive XBox jeg. Vet ikke hvorfor det ble slik. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Pleier nemlig å skrive XBox jeg. Vet ikke hvorfor det ble slik. 5399316[/snapback] Du tolker Xbox som at det er to ord, nemlig X og Box sammesatt og ubevist/bevist putter du en stor X og B i navnet for å indikere dette. Xbox i seg selv er ett ord, derfor stor X, liten b. Endret 7. januar 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg vil anta det er en logisk grunn til at folk gjør det, ta en titt på denne logoen: Stikkende ut fra B'en er det en liten strek, som kan være grunnen til at mange tolker det som X-Box. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå