Gå til innhold

Nextgentel og Live

Anbefalte innlegg

Bruker NGT uten problemer..

5396692[/snapback]

Ops, trakk denne konklusjonen litt tidlig! Det ser ut som at jeg ikke får opprettet direkte chat på dashen. Det samme gjelder å opprette en party med mine LIVE-venner. Jeg gikk inn på ruteren og endret til ruteren "klargjøring for LIVE". Jeg har desverre ikke fått testet om dette løste problemet men...

Kommer tilbake med update!

5420910[/snapback]

Finner du ut hva som er problemet? Jeg sliter med akkurat det samme opp mot enkelte personer, selv etter å ha tatt "klargjøring for LIVE".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Nextgentel har klargjort for det meste av brukte program inkludert Xbox Live! . Men sjekk manuellt selv om det har blitt lagt til eller ikke siden det er forskjellig fra router til router.

Går an å klargjøre for Xbox Live! hos samtlige ISP`s men du må bare vite hvordan :)

Lenke til kommentar

Endring via endringsweb fungerer fint hos meg. Man må bare sørge for å skrive inn den intern IPen til xboxen riktig. Om man skriver denne feil er man like langt.

Ellers er det jo en kjent sak at kundeservicen hos NGT er dårlig. Dersom du bestiller fra dem og får oppgitt en leveringsdata kan jeg nesten garantere at levering ikke kommer til å skje før minst en måned etter denne dato. Dette selv om det ikke er noen tekniske problemer el. Får du et problem med linjen din er det i enkelte tilfeller bedre å bytte leverandør enn å vente på at NGT skal fikse problemet.

Men når det er sagt så er jeg fornøyd med linjen min. Den har vært svært stabil i de tre årene jeg har brukt NGT. Eneste minus er at routing til utlandet er dårligere enn f eks telenor. Telenor-brukere vil mao typisk få lavere ping i spill enn NGT brukere.

Lenke til kommentar

NGT har visst sendt meg en ny ruter, en Thompson. Jeg sliter litt med å få satt opp portene riktig. Hva slags info skal skrives i skjermbildet under?

Btw: jeg skrev inn IP adressen til Xboxen min på Netopia-ruteren men finner ikke samme "oppsett" her. Jeg har koblet NGT ruteren til en trådløs Linksys ruter men har åpnet alle portene på Linksysen.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...