.AN.XVIII.IV:. Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har tenkt å få meg nextgentel adsl 20mbs pga jeg har nå tele2 adsl 700kbs og det synes jeg suger på xbox live fordi det går ikke an å ordne på NAT'en, jeg vil ha Open der men får Strict uansett hva jeg gjør!! men ja så det jeg lurer på er nextgentel noe bra på xbox live? og vil jeg da få NAT Open med nextgentel? takk får svar Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Bruker NGT uten problemer.. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Bruker NGT uten problemer.. 5396692[/snapback] Ditto Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Bruker NGT uten problemer.. 5396692[/snapback] Ditto 5396713[/snapback] samme...bortsett fra at det lagger endel når jeg hoster spill selv om jeg har 40k ledig ut :/ Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det geniale med NGT er at du logger inn på siden deres med din brukerkonto. Merker av for XBox Live, og den konfigurerer ruteren din slik at XBox live fungerer. Eller enda bedre, du merker av for en helt åpen ruter, og styrer all brannmur fra pc-en din. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Det geniale med NGT er at du logger inn på siden deres med din brukerkonto. Merker av for XBox Live, og den konfigurerer ruteren din slik at XBox live fungerer.Eller enda bedre, du merker av for en helt åpen ruter, og styrer all brannmur fra pc-en din. 5397878[/snapback] må jeg gjøre det hver gang jeg skal på live? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Nei. For slike som meg som ikke har helt peiling på konfigurasjon, oppsett, forwarding, NAT osv i en ruter, så fikser nettsiden det for meg. Altså, på pc-en min logger jeg på NGT-kundesider med min NGT-brukerkonto. Klikker på det bildet som er make til den ruteren jeg fikk av NGT. Så kan jeg velge XBox-Live, eller helt åpen ruter uten noe dill-dall. Klikker ok. Nettsiden sender så et ruteroppsett rett til ruteren. Ruteren restartes, og voila, jeg har en ruter som slipper gjennom all den trafikk XBox-Live trenger. Så kjører jeg egen brannmur på PC-en som jeg synes er lettere å konfigurere. Husk, at hos NGT kan du få levert en trådløs ruter hvis du har trådløst nettverk hjemme. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Kjører NGT med 5600/768 (skal sikkert egentlig være ADSL Free, men de har vel glemt å oppdatere) og bruker den trådløse routeren/modemet som de sender deg. Funker helt ypperlig og har ikke merket noen problemer i forhold til Live!. Eneste som er kjipt med routerdelen i modemet er at den bare har støtte for 4 maskiner samtidig av en eller annen latterlig grunn, så jeg må release IP'en til en av de stasjonære for å få Live! til å virke edit: Har ikke gjort noen ting for å konfigurere routeren. Endret 7. januar 2006 av SBS Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Trykkertor(og dere andre med NGT) hvilken router har dere? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Netopia 4542 er den jeg bruker. Den trådløse er vel Netopia 3357. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Nei.For slike som meg som ikke har helt peiling på konfigurasjon, oppsett, forwarding, NAT osv i en ruter, så fikser nettsiden det for meg. Altså, på pc-en min logger jeg på NGT-kundesider med min NGT-brukerkonto. Klikker på det bildet som er make til den ruteren jeg fikk av NGT. Så kan jeg velge XBox-Live, eller helt åpen ruter uten noe dill-dall. Klikker ok. Nettsiden sender så et ruteroppsett rett til ruteren. Ruteren restartes, og voila, jeg har en ruter som slipper gjennom all den trafikk XBox-Live trenger. Så kjører jeg egen brannmur på PC-en som jeg synes er lettere å konfigurere. Husk, at hos NGT kan du få levert en trådløs ruter hvis du har trådløst nettverk hjemme. 5399304[/snapback] ok dette hørtes bra ut men hvis jeg heller skal ha Nextgentel Basic 1500/350, gjelder dette på det også? og router å dill dall jeg får vel det med når jeg bestiller nextgentel? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ossen er det man "åpner alt" på porter som noen sier her på en Speedtouch/Thomson 516i ? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 http://endring.nextgentel.no/web/selectRou...angeConfig=true Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 får alle som har nextgentel den samme routeren osv? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Nei. Ved lynnedslag og behov for bytte av ruter har jeg til fått en annen ruter i posten, enn den jeg hadde. De 2 ruterne jeg har hatt er heller ikke like i forhold til den en kamerat av meg fikk levert. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 ok, men da er det største spørsmåle som jeg lurer på! er det noen med nextgentel som har problemer med å få NAT'en på Open? Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja jeg.. Men det skyldes routeren min.. Har fått to speedtouch 516 i, og den ene er verre enn den andre.. FÅr nat open, men er et styr hver gang, ettersom det er forskjellige ting som funker hver gang.. Det er som om han stiller seg om.. Men du kan jo ha flaks. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Man kan jo be NGT om å få byttet til eller levert "korrekt" ruter første gang. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 ja det tror jeg at jeg hadde prøvd på.. Netopia ruterene virker å være fine Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Bruker NGT uten problemer.. 5396692[/snapback] Ops, trakk denne konklusjonen litt tidlig! Det ser ut som at jeg ikke får opprettet direkte chat på dashen. Det samme gjelder å opprette en party med mine LIVE-venner. Jeg gikk inn på ruteren og endret til ruteren "klargjøring for LIVE". Jeg har desverre ikke fått testet om dette løste problemet men... Kommer tilbake med update! Endret 11. januar 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå