Gå til innhold

Ute etter designerhodetelefon

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt Koss Porta Pro en god stund og begynner å bli lei av at alle plutselig har fått ett par på hodet. Jeg vil ha noe som skiller seg ut, men samtidig har god lyd.

Her lukter det Bang & Olufsen lang vei. Jeg fant Form 2 her og syntes de virket stilige.

Da kommer de store spørsmålene; Noen som vet pris på disse? Jeg er klar over at Bang & Olufsen ikke er noe pris/ytelse merke, men er det noen som har hørt disse og kan gi meg ett lite hint om de i det hele tatt er noe å se på.

Om noen har noen andre Alternativer så er de hjertelig velkomne. Har sett på Sennheiser PX200 White og AKG K-26.

Sennheiser har jeg dessverre ikke fått hørt. AKG låt meget tilfredstillende, men jeg syntes konstruksjonen ved leddet over elementet så litt utsatt ut.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har AKG K-26 og synes dei er knall til min Ipod Mini.

God lyd og bra utsjånad. Kan bli litt ubehagelig å bruke etter litt tid (ca. 1-1,5 t for min del).

Dei virker solide, har bare hatt mine i ca. 2 mnd då. Har før hatt Sennheiser PX100 og Koss PortaPro. :) Både Senn og AKG føles mykje meir solide enn Koss'en.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Tja, hvis du er ute er noe annerledes, så ta en titt på Ultrasone iCans:

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11874

Tror ikke det er mange som har slike. Ultrasone er ikke så utbredt i Norge enda.

Jeg har såvidt prøvd iCans, og den låter faktisk bra.

Det var en norsk test for ikke så lenge siden som syntes den låt dårlig, men jeg tror jeg vet hvorfor. Jeg syntes også den ikke låt spesielt bra til å begynne med, men etter å ha flyttet klokkene litt rundt på ørene, satt plutselig lyden som et skudd.

Ultrasone har litt spesiell plassering av høyttalerelementet, slik at man må prøve seg litt fra.

Hvis du trenger litt flere alternativer, kan du sjekke ut Audio-Technica her: www.audiocubes.com. Slike er det ihvertfall ikke mange som har i Norge, da disse modellene ikke selges på normal måte utenfor Japan.

Lenke til kommentar

God lyd og bra utsjånad. Kan bli litt ubehagelig å bruke etter litt tid (ca. 1-1,5 t for min del).

Dei virker solide, har bare hatt mine i ca. 2 mnd då. Har før hatt Sennheiser PX100 og Koss PortaPro.  :) Både Senn og AKG føles mykje meir solide enn Koss'en.

5403061[/snapback]

AKG Hodetelefoner er sinnsykt solide. Har noen AKG studio hodetelefoner som er 10 - 15 år gamle (husker ikke helt) Og de funker helt perfekt fortsatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dei virker solide, har bare hatt mine i ca. 2 mnd då. Har før hatt Sennheiser PX100 og Koss PortaPro.  :) Både Senn og AKG føles mykje meir solide enn Koss'en.

5403061[/snapback]

AKG Hodetelefoner er sinnsykt solide. Har noen AKG studio hodetelefoner som er 10 - 15 år gamle (husker ikke helt) Og de funker helt perfekt fortsatt.

5413044[/snapback]

Det var spikern i kista. Solgte nå Kossene for 200 kroner til en "venninne". AKG på meg i morgen. Etter og ha lest det som er av tilbakemeldinger og tester er nok dette beste kjøp i denne prisklassen. Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...