Gå til innhold

Hva er "best" av sempron 1,8GHz og Intel 1,7GHz

Fløffi

Anbefalte innlegg

Hei (igjen). Driver fortsatt å sliter med å velge bærbar.. Må være best mulig til under 8 500 kr hehe. Leste "en plass" (husker seff ikke hvor) at Mobile AMD Sempron 3000+ hadde dårligere ytelse enn Intel sine bl.a.

Mange av de PCene i min prisklasse har sempron-prosessor.. Men har en sempron dårligere ytelse enn en Intel, selv om klokkefrekvensen er høyere? Høres jo ut, for meg, som at 1,8GHz er raskere enn 1,7GHz uansett merke, men er det slik?

For en bærbar PC med 1,8 GHz sempronprosessor er ofte billigere enn en 1,6 (feks) GHz Intel. Blir helt forvirra jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen ekspert, men Sempron er AMD´s billig-serie, la oss kalle det en nedskalert versjon av Athlon. Ofte på bærbare med Intel er det snakk om Mobil Pentium (Pentium M) prosessorer hvilket er ganske mye hvassere enn Sempron ja. Bl.a. pga. større cache-minne. Ville uten tvil ha valgt en Pentium 1,6 mange ganger foran en Sempron 1,8. Har forresten nettopp gjor det - kjøpte meg en Acer for 3mndr siden. :)

Lenke til kommentar

Nei, skal bare bruke den til surfing, tekstbehandling, web-design og fotoediteringsverktøy som adobe illustrator/photoshop... 0 spilling faktisk ;)

Dette er "de beste" jeg har funnet i min prisklasse, nemlig maks 8,5k. mulig der er bedre pc'r til 8,5k men ikke som jeg har finne.. Så er litt i tvil om hva jeg skal velge.. Acer Travelmate og Packard Bell 3400 er de jeg vipper mellom egentlig. Hva syns dere? (ja jeg veit jeg er en wanna be nerd som sitter her kl to om natta på en fredags kveld og ikke engang skjønner om det er tv-uttak på pc'n :whistle: )

Acer Travelmate 4062WLMi/PM 740

Prosessor: 1.7, Intel® Pentium® M 70

Nærminne: 512

Skjærm: 15,4"

Tv-uttak: ja

Harddisk: 60 GB

Nettverk: Integrert kort og trådløst nettv.

Brenner: DVD

Software: Windows XP home, Norton®, Breneprog. On-line User Guide

Garanti: 1 år

Pris: 8 495,00 (netshop.no)

Acer Aspire 1642WLMi/PM 740

Prosessor: 1.7, Intel® Pentium® M 740

Skjærm: 15,4"

Tv-ut: ja

HD: 60 GB

Nettv: Int. kort og trådløst nettv.

Brenner: DVD

Prog.v: Same som over

Garanti: 1 år

Pris: 8 595,00 (netshop.no)

PACKARD BELL ENR3400

Pros: 1.8, Mobile AMD Sempron 3000+

Skjærm: 15.4”

Tv-ut: ja

HD: 50 GB

Nettv: Int. kort og trådløst nettv.

Brenner: DVD og CD

SW: Windows XP Home. Internet Explorer 6.0, Outlook Express 6.0, PowerCinema, My DVD LE, RecordNow 7, Norton Internet Security FE 2005, Master CD Creator, SnapSys, Smart Restore - Recovery Program, PB InfoCentre

Garanti: 1 år (vanlig kjøpslov)

Pris: 6 995,- (elkjøp.no)

HP Pavilion ze2310EA

Pros: 1.8, AMD Mobile Sempron 3000+

Skjærm: 15"

Tv-ut: 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) (vet ikke helt om det er tv-uttak dette, jeg.. :blush:

HD: 60

Nettverk: Nettverks-adapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g (vil dette si at det er innebygget nettverkskort og wlan??)

Brenner: DVD og CD

SW: Microsoft Windows XP Home Edition. Same som over

Garanti: 1 år. Kan oppgra-deres til 3 år

Pris: 6.795,- (komplett.no)

ASUS A6U 15.4"WXGA

Prosessor: 1.8, AMD Mobile Sempron 3000+

Skjærm: 15.4"

TV-ut: Samme som over

HD: 60

Nettverk: Samme som over

Brenner: CD og DVD

SW: Microsoft Windows XP Home Edition

Garanti: 2 år kan oppgraderes til 3 år

Pris: 7.795,- (komplett.no)

Endret av Fløffi
Lenke til kommentar

Lurt valg, den har vel Intel Express (innebygget skjerkort) som min, men med 512 RAM så har det ikke så mye å si, iallefall ikke om du ikke skal dra noe seriøs spilling. :)

Den booter utrolig raskt og er lett å bruke, god batterikapasitet også, samt at Acer har utrolig bra mottak på trådløsnettverk, vi har et par Acer, en Siemens samt en HP bærbar på jobben og Acer´ne er i en klasse for seg på trådløsnettet ja.

Lenke til kommentar
kewlt. takk  :D

5398098[/snapback]

Her er etter min syn den beste bærbar i klasse 8500kr, bør passe godt til din bruk da den har 1.GB RAM . Kjempefin skjerm dog ikke høyeste oppløsning du kan få, men det holder.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

nais den og :D tnx

men sååå.. da var man enda mer i tvil :yes:

hva er kjappest av 1 gig nærminne + 1,6 gigs prosessorhastighet og 512 mb nærminne + 1,8 gigs prosessorhastighet? :dontgetit:

no merkbar forskjell ute å går der el? :blush:

litt mindre skjer på hp'n, meeen, 0,4".. merkes det? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...