Mott Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei kjøpte for et og et halvt år siden PC hos Elkjøp(som jeg angrer på) MenJeg lurte på noen ting bryter jeg noen rettigheter med elkjøp vis jeg skifter ut noen deler?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Nei - men service/reklamasjonsrett kan forsvinne. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Kan jeg få spørre hvorfor reklamasjonsretten forsvinner?? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Er ikke helt sikker på om reklamasjonsretten forsvinner, men vil allefall tro at du får problemer med garantien. PC´en er kjøpt som en "pakke" og innholdet er her forutsetningene for garanti osv. Dersom du bytter deler er plutaelig helheten borte (og sannsynligvis garantien også). Kanskje dunker du borti hovedkortet/skjermkortet med et skrujern når du bytter harddisk osv. Tror nok du er på tynn is her ja.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Samme vil gjelde for reklamasjonsrett. NB! Legg merke til at jeg brukte ordet "kan" og ikke "vil". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Om det du setter inn er det som forårsaker feilen på produktet har du ingen reklamasjonsrett mot elkjøp. Derimot vil du ha reklamasjonsrett mot firmaet du kjøpte de nye delene - og de er også ansvarlige for følgesskader o.l. Men du kan bli satt midt imellom en ansvarsfraskyvning om feil skulle oppstå uten at det er helt klart hva som forårsaker feilen. Og, angrer du på noe du kjøpte hos elkjøp så har man alltid 30 dagers returrett. Tips til neste gang. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Og, angrer du på noe du kjøpte hos elkjøp så har man alltid 30 dagers returrett. Tips til neste gang. 5397035[/snapback] Men sier han jo at han kjøpte maskinen for 1.5 ÅR siden så de 30 dagene er nok brukt opp. Nå vet ikke jeg hva slags garanti eller support-støtte elkjøp har gitt deg på den maskinen, men etter så lang tid tror jeg ikke det er noen fare med å oppgradere siden hardware garantien antakeligvis går ut etter 2 år og support sikkert er gått ut allerede. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Om du ser helt til slutt av det du siterte der så står det "tips til neste gang ". Reklamasjonsrett har man i minimum 2 år, og om tingen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år så har man 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Dersom du føler deg usikker vil jeg anbefale å vente til iallefall garantien er gått ut (ca 6 mndr), etter det kan du heller ta sjansen på oppgradering . Eller du kan be El-kjøp oppgradere maskina Neida spøk til side, er du trygg på deg selv bytter du det som trengs nå, er du usikker, vent iallefall til garantitida er gått ut. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det skal litt til for å ta knekken på en pc. Hvis du gjør inngrep/oppgradering og det ikke fungere så er det mer sannsynlig at du bare kobler ukompatible deler sammen enn at du ødelegger noe Hva er det du har lyst til å gjøre med den ? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 PC'er er laget for å kunne oppgraderes. Du sier du angrer litt på kjøpet men ikke hva. Hvis du synes grafikkytelsen er for dårlig skal du kunne kjøpe en nytt grafikk kort og sette i dette uten at garantien/reklamasjonsretten ryker. Det samme gjelder andre produkter som PC'n er laget for å handtere. Får du imidlertid problemer med at dette ikke funker tilfredsstillende kan du ikke løpe til Elkjøp å klage på at PC'n ikke fungere tilfredsstillene med det nye utstyret. Er du usikker på hvordan dette gjøres ville jeg tatt med PC'n til Elkjøp å fått de til å gjøre dette for deg. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Det jeg har lyst til er å sette inn ny PSU og ny harddisk eller nytt kabinett. hvilkne to er minst risiko for at reklamasjonsrett forsvinner via?? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Det jeg har lyst til er å sette inn ny PSU og ny harddisk eller nytt kabinett. hvilkne to er minst risiko for at reklamasjonsrett forsvinner via?? 5398245[/snapback] Nytt kabinett Skulle likt å se når noen tar med seg en gammel "HP" eller "Packard Bell" med ett nytt moddet kabinet til Elkjøp for å klage på etter eller annet på garantien Endret 7. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
Mott Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Skulle ha 2 stykk har mest lyst på ny PSU og ny harddisk, fornuftig?? Lenke til kommentar
Tweaky Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Skulle ha 2 stykk har mest lyst på ny PSU og ny harddisk, fornuftig?? 5398334[/snapback] Hvorfor i all verden skal du ha ny PSU? bråker den du har veldig? Tror nok fint du kan sette inn en ekstra harddisk uten å skifte strømforsyning. Endret 7. januar 2006 av Tweaky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå