persistent Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hvor mye RAM bør en ha på maskina før en kan fjerne swap-fila? Har en kompis som nettopp oppgraderte fra 1,5GB til 3GB, han sa at han merket nesten ikke forskjell på maskina før han gikk inn og fjernet swap-fila, da ble det kjempeforskjell... men hvor mye RAM bør en ha før en fjerner den ? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Så mye at man er sikker på at maskinen ikke må swappe med de programmene man bruker. Det er det desverre bare du som kan vite i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Mhmm, har hatt fast swapfilstørrelse på 1,5GB (har 1,5GB med RAM), satte den til systemstyrt tidligere i kveld. Ser at systemet har satt størrelsen til 1534MB, så det vil vel da si at jeg bør ha 3GB RAM før jeg fjerner swap-fila da. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tror muligens default er samme som RAM-mengde. Følg med på Mem Usage i Task Manager og se hvor høyt den går. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Ligger stort sett med ca 1000-1100MB ledig RAM, har fulgt med ganske nøye i flere dager. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg får bare andvarsel av windows vist jeg fjerner swap fila. Og jeg har 2gb! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 kan du ikke bare la windows styre swap fila selv da? den bruker vel ikke swap fila om den ikke må skulle man tro. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 kan du ikke bare la windows styre swap fila selv da?den bruker vel ikke swap fila om den ikke må skulle man tro. 5398063[/snapback] Wintendo er faktisk så idiot at den gjør det, selv om den på langt nær bruker all rammen. Jeg selv har 2GB og det burde jo holde til det meste, bare man ikke gjør alt på en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå