danilovic Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Jeg har snust litt på CREATIVE INSPIRE 5.1 53000 nå, og har tenkt å gå til anskaffelse. Men jeg lurer litt på om det lønner seg å kjøpe på http://www.databutikken.com eller i den "fysiske" butikken på http://www.komplett.no . På komplett koster det vel 1295,- eller noe, mens på nettet i databutikken, koster herligheten 1171,-. Hvor lønner det seg da å kjøpe? Jeg finner ikke ut hvor mye frakten fra databutikken koster. Noen som har noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Frakten hos Komplett er på 104kr sist jeg bestile noe derfra (og det var mye, utstyr til en hel pc). http://www.vaagenconsulting.no har lavere frakt siden de krever forskudd. Jeg har bestilt der et par ganger og ikke noe tull. Siden de venter på betaling vil det ta litt to-tre dager ekstra og du sparer kanskje en femti lapp i oppkrav. Uansett 1171+ca104kr=1275kr for å vente ca. en uke, eller 20-30kr mer og hente høytalerene med engang. Jeg vet hva jeg ville ha valgt. Telcontar Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Kjøp den på Komplett du. Null ventetid, du får den allerede i dag hvis du har tid. Fikk faktisk noen PC deler fra Databutikken i dag. Jeg er dårlig på vektberegning så jeg kan ramse opp innholdet: Hovedkort, kabinett, mus, prossesor (ca 2 g), en ram brikke, CD-Rom og harddisk. Dette kom på 134 kun i frakt og så må du tenke på postoppkravs avgiften på 64kr. Huff, posten er for dyrt enda. Burde vært unntak for nettbutikker og slikt. Da hadde sikkert flerw bestilt på internett. (noen fra posten som leste dette?) Lenke til kommentar
eritho Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 jeg lurte på hva en hel maskin vil koste i frakt fra komplett. Skjerm, et veldig stort kabinett ++ alt inni og mus,tastatur. :smile: Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Takk for svar først og fremst :smile: Tenker jeg kjøper hos Komplett, jeg, selv om jeg ikke fikk svar på hvor mye frakten fra Databutikken koster. Det var jo det som var avgjørende. Men men.. Uansett utgjør det ikke særlig stor forskjell i pris, og kjøper jeg den hos Komplett, får jeg den jo på dagen, uten at esken er totalvrak pga. frakting Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 http://www.pcutstyr.no har samme frakt uansett hvor mye du bestiller og de har stort sett bedre priser enn Komplett og samme utvalg. De bruker kollisystem og har fast frakt på 59kr porto og 45kr oppkrav. Sjekk med dem for sikkerhets skyld, men det er slik jeg har oppfattet dere relger. Telcontar Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 dersom du putter di varene du skal bestille i handlekurven og så går videre til der du skal skrive inn adresse og greier får du et estimat på hva frakten vil bli. skjerm og tower blir nok endel. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Det har jeg allerede sjekka selvføleglig Når jeg skal kjøpe noe. tråler jeg gjennom alle nettbutikkene som er å oppdrive. Prisen hos PCutsyr på selve Høyttalerne er nesten høyere enn hos Komplett i butikken. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Sosohal, PC Utstyr tipset var til han som skulle bestille hel PC. Skal selv ha meg de høytalerene du nevner, men akkurat nå er det andre ting som blir prioritert så det får vente. Post gjerne din mening om de høytalerene. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Hihi... Det er mennesklig å feile :wink: Disse høyttalerne er jo veldig spennende. De er jo oppfølgeren til DTT, er de ikke? Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe DTT 2500, men det blei det aldri noe av. Også har jeg jo et SB Live! 5.1 lydkort Selv har jeg ikke prøvd dem, jeg har bare sett bilder og sikla :wink: Men jeg stoler såpass på Creative. Så kan jeg gå rundt og mobbe klassekameratene mine og. Toppen av kaka! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 DTT er noe dyrere tror jeg, men er ikke sikker. Uansett så virker 5300 Inspire pakken lovende, spesielt kobla sammen med SB Live eller Audigy Player (som jeg kjøpte nettopp av den grunn). Det blir snart på tide å flytte pc'en inn til stua tenker jeg :smile:. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Jammen tilsvarer ikke Inspire 5300 DTT 2200 da? Inspire er vel 200 daler dyrere. Hvis det er fakta, har CReative hoppet over mellomleddet denne gangen, og unnlatt å komme med et "mellomklasseprodukt" til ca 2000,- I fjor hadde vi jo DTT 2500. Inspire 5700 kan sammenliknes med DTT 3500. Nesten helt lik pris. Men så har vi MEGAWORKS da. :smile: Den er i en klasse for seg Altså: Inspire 5300=DTT 2200 Inspire 5700=DTT 3500 Megaworks=Ingen konkurrent DTT 2500=Ingen konkurrent. Forresten synd at DTT 2500 blei tatt av markedet. Jeg hadde håpa at den skulle gå kraftig ned i pris, ettersom Inspire kom på banen :sad: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Hmm.., du har vel rett i det du sier. Har bare fulgt med på Inspire 5300 på pris så jeg vet egentlig ikke hvilken modell den erstatter. Men det forandrer ikke det faktum at en får mye for pengene ved å kjøpe dette høyttaler settet. Synd de ikke lagde en pakke som de hadde med SB Live 5.1 og DTT2200. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Ja, det hadde vært kjekt. Men skulle de ikke da bytta ut SB Live! med Audigy? Audigy som da skal erstatte SB live!? Creative er jaggu meg et erstatnings-firma :razz: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 SB Live er kanskje på vei ut, det kan forklare den lave prisen. Audigy koster nå like mye som SB Live kosta for en måned siden, det gjelder bulk utgaven. Hovedforskjellen ligger i ny lydbrikke, hva dette innebærer vet jeg ikke. Hadde ett tre år gammelt Turtle Beach Montego II før, så for meg er overgangen til ganske stor. Vurderte SB Live 5.1 (var til halvpris i forhold til Audigy) sterkt, men tenkte at det er greit å ta det nyeste siden en først oppgradere. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Ja, jeg så det. Kosta ikke SB Live! 350,- eller no? Jeg har hørt rykter om at det er innebygga IEEE 1394 på Audisy. Stemmer dette? Lyd er gøy :smile: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Ja det er det, glemte å nevne det. Men Firewire er bare noe ekstra Creative har slengt med, har lite med kvaliteten på kortet å gjøre selvfølgelig. Det har en viss "kjekt å ha" faktor. Kommer vel dingser jeg kan bruke den porten til etterhvert. Det kan også hende at Audigy har andre ekstra eller mindre utganger eller innganger bak. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Kanskje det er USB 2.0 og? Det er lov å håpe :wink: Men det blir vel for mye av det gode. Har du forresten merka st innlegget mitt har blitt sånn brennende? HOT!! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Vel det trengs fyring nå for tiden. Det er bare oss to som har fyrt opp under emnet :smile:. Håper Inspire 5300 er like bra som det er ser ut som. Regner med at jeg plukker en slikt sett etter nyttår. Håpet på bra tilbud for 3 desember, men det var jo ikke mye å juble over. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Ja, jeg hadde tenkt å sitte og vente til Inspire 5300 poppet ut av luken sin, men det viste seg jo at tilbudet stinka... Kanskje det popper ut av PSData eller Komplett sine luker? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå