Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intet bilde på skjerm, PCen går på tomgang

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en PC til overs som jeg lånte til en venn av meg pga. hans PC gikk i stykker. Nå er det PCen han låner fra meg som tuller.

I går da han holdt på å se noe film, slo han filmen av og slo av skjermen og gikk ut. Etter noen timer kom han tilbake, men da han slo på skjermen igjen, var bildet vekk. Han prøvde å restarte PCen, men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Rart tenkte jeg, og bad han om å trekke ut strømmen.

Senere i dag gikk jeg bort til han for å se hva som var gale.

Jeg slo på PCen, og bilde kom frem på skjermen og alt var fint, helt til jeg med et uhell klarte å vippe ut skjermkabelen. Pytt pytt, tenkte jeg og satte den i og trykket reset. Så skjer det ingenting... harddiskene og alle viftene går, men intet bilde på skjermen, ikke noe oppstartspip eller noe.

Jeg begynner med å feilsøke. Ta ut skjermkort, ta ut RAM sjekke alle plugger og harddisker og alt mulig rart, prøve å resette CMOS, men alt til ingen lykke. Når du slår den på virker det som alt startet normalt, men det skjer ingenting.

Specs: (så langt jeg kan huske)

Hovedkort: DFI NForce 2 U400SG-AGF (Socket A)

Prosessor: AMD Athlon XP 3000+

Minnebrikke: "husker ikke navn" 1x 512MB

Harddisker: 1x 40GB(IDE), 1x 120GB(IDE) 1x80GB (SATA)

CD/DVD: NEC (?) DVD-brenner & Sony 52x CD-brenner

Strømforsyning: NorthQ 400W (ny)

Grafikkort: GeForce 6600GT 128MB

Litt kjipt for han når jeg låner vekk en maskin som bare plutselig kubber.

Har hatt en del problemer med denne før, pga. den er agressiv med minne og tar ikke hva som helst. Utrolig kresen.

Om det er HK som er gåent, så kommer jeg nok ikke til å kjøpe nytt Socket A, men heller satse på 754 eller 939.

Takker for alle kommentarer/tips!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det eneste du gjorde var å vippe ut skjermkabelen så er det helt ufarlig, med mindre du ødela kontakten eller kabelen. Jeg har selv ofte byttet om skjermkabeler mellom maskiner som har stått på.

5397068[/snapback]

Er klar over at akkurat det ikke er farlig, men da jeg satte i kabelen igjen var det ikke noe bilde.. Det var derfor jeg tok reset av PCen for å se om den startet opp igjen med bilde, noe den da ikke gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...