Gå til innhold

Lagre bilder i mySQL

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må finne en måte å lagre bilder på slik at de er "sikre". Alltså slik at du ikke bare kan skrive inn en adresse i nettleseren din også komme til bildet, derfor tenkte jeg på mySQL. Men hvor mye lengre tid vil det ta å hente ut/laste opp bilder til mySQL og hvor store filer kan man laste opp til mySQL og lagre dær?

Tar også imot tips på en annen måte jeg kan gjøre dette på, har ikke tenkt å bruke httaccess..

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, her er en måte å stoppe hotlinking, altså at folk ikke kan vise bildet som du hoster på din server på en annen side... hvis det kunne hjelpe noe særlig. her er en annen tut.

hvordan man gjør det i mysql kan jeg dessverre ikke hjelpe med.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg tar det via. mysql siden jeg fikk høre av en annen at det ikke belastet så veldig mye.. Men problemet var ikke at noen andre kunne bruke bildet på serveren, men at det var enkelte bilder som man ikke skulle ha adgang til..:)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng å laste dette opp til MySQL, det er kun ekstra jobb for serveren.

Dersom det kun er medlemmer som skal få tilgang til bildene så plasserer du disse i en egen mappe, men enten begrensede rettigheter eller htaccess beskyttelse. Da er det ingen på webben som kan se bildene din.

Så lager du et script som gjør følegende:

1. Sjekker at brukeren er medlem

2. Bruker readfile for å vise filen til brukeren dersom det er et medlem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...