Gå til innhold

Trenger hjelp - MCE pc - hva må oppgraderes?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg en Philips 42" Plasma skjerm til stuen, og da fikk jeg plutselig bruk for den gamle shuttle pc'en min.

Det er en Shuttle SS56G med en Intel Celeron 2.5 GHz, 1 GB PC3200 minne, 200 GB disk, DVD brenner m.m

Kjøpte så ett Hauppauge WinTV PVR150 PCI TV kort og ett Club3D GeFORCE 6200 128MB AGP skjermkort.

Siden pc'en bare har AGP port, valgte jeg ett GF6200 kort med DVI.

Så kommer problemet mitt. Når jeg bruker WinTV til å ta opp (fulgte med TV kortet) bruker pc'en ca 30% CPU. Ser jeg på film samtidig er CPU belastning på ca 60%.

Prøver jeg å se på TV via MCE, går alt i stå etter en stund. CPU går opp i 100%.

Ser jeg på filmer osv, ingen problemer.

Spørsmålet mitt er: Hvor er det sannsynlige kilden til problemene?

Er det TV kortet?

Er det skjermkortet? Vil det hjelpe å bytte til ett enda bedre? Eventuelt hvilket kort?

Er det CPU'en som er for svak?

Det hele bunner ut i spørsmål om jeg kanskje like greit burde kjøpe meg en helt ny HTPC.

Har satt sammen denne på komplett!

Er det mulig å få den gamle til å funke greit, eller må jeg bite i det sure eplet og bruke 10k til?

Setter pris på all hjelp, da jeg er grønn på dette området. Pc'en jeg satt sammen nå er en AMD X2, min første AMD pc, eventuelt. Men kan jeg beholde den gamle, vil jeg prioritere det.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...