Str1fe Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg satt og spillte, plutselig fikk jeg bluescreen. Når jeg slo den på igjen kom jeg ikke forbi den bios menyen (første menyen når man starter en pc) Det stod noe Nvidia xx-xxxx-xxx-xxx (eller noe i den duren) Bak var det en strek som snurret rundt. Jeg trodde den hadde blitt for varm, så jeg skulle ta en liten rengjøring i pcen. støvsuget noen komponenter (brukte sånn anti statisk armbånd) Etter det ville den ikke starte. Viftene går på men det er ikke liv i den. Har testet å skifte skjermkort men ingen forandring. Jeg tror det er enten prosessoren eller hovedkortet det kan være noe gale med. Noen forslag? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Sjekk om du har kommet bort i en kabel og revet den ut. Prøv med en annen strømforsyning om du får tak i en. Lenke til kommentar
Str1fe Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) tror strømforsyningen virker greit (siden viftene går). Den var litt varm når den bluescreenen kom da :/ tviler litt på det med kabelen men skal ta en grundig sjekk nå edit: Har en misstanke om at det kan være strømforsyningen som tok kvelden. Etter en grundig sjekk så skulle jeg teste om jeg fikk liv i den. Når jeg da trykket på power switchen kom det et lite blink med strøm og så tok det 3 sec før neste blink med strøm kom. Og sånn fortsatte det. Hvert 3 sec ca får jeg strøm i 1 sec max (litt mindre). edit: Jeg tror det må være Hovedkortet.. Jeg startet strømforsyningen uten at den var tilkoplet HK'et. Da gikk viftene den rent og fint uten noen blinking. Endret 7. januar 2006 av Rawmeat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå