IceXCool Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Kom over no reklame for blandt annet http://adultfriendfinder.com der det sto nøyaktig hvilken by jeg befinner meg i og at andre i dette området er registrert og "intressert". Hvordan kan de spore opp hvor man er å utnytte det i reklamen? Virker ikke særlig "sikkert" for internettbrukere for å si det sånn. Endret 6. januar 2006 av IceXCool Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Kom over no reklame for blandt annet http://adultfriendfinder.com der det sto nøyaktig hvilken by jeg befinner meg i og at andre i dette området er registrert og "intressert". Hvordan kan de spore opp hvor man er å utnytte det i reklamen? Virker ikke særlig "sikkert" for internettbrukere for å si det sånn. 5396011[/snapback] Enkelte nettsider, også som denne, bruker IP'en din til å finne ut hvor du bor (Av å til ikke helt nøyaktig). Dette er ingen trussel, da det er lovlig å spore opp hvilken by IP'en tilhører i. Men som sagt, dette er av og til ikke helt riktig by som kommer fram. Av og til kommer byen ikke fram i det hele tatt. Dette er mere korrekt med f.eks. IP'er som tilhører ISP'er fra USA og andre store land. Det er enkelte ISP'er som ikke leverer ut opplysninger til slike tjenester osv. Du kan sjekke dette selv på www.dnsstuff.com. Bruk tjenesten "City From IP" og skriv inn din IP-adresse. Og vips, kommer informasjon om land og av og til, stedet. __________________________________ På f.eks. min IP kom dette opp: IP: **.*.***.** Country: Norway City: Unknown Country Code: NO Currency: NOK [Norway Kroner] Private IP? No Known Proxy? No Kilde: dnsstuff.com __________________________________ Endret 6. januar 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå