oyvindgee Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har nylig gått til anskaffelse av en trådløs router for å koble til noen laptoper. Å sette det opp gikk greit, laptopen fant nettverket, signalet var maks og farten er god. But no good thing lasts for ever... Nå vet jeg ikke mye om nettverk, men at signalet står på maks hele tiden er vel en god ting? Da sliter jeg med å skjønne hvorfor jeg med jevne mellomrom får opp meldingen "kan ikke koble til foretrukket nettverk"(fritt fra hukommelsen). Jeg må da koble den til igjen manuelt, dette går forøvrig som en drøm og forbindelsen er atter perfekt, enn så lenge... Jeg har en ZyXEL P-335WT router. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Har du skrevet inn kanal og WEP-nøkkel? Hvis det er flere usikra nett i nabolaget og du ikke har valgt ett som du skal koble til, vil det muligens bare koble seg til det første og beste. Skjedde i alle fall med meg. Lenke til kommentar
oyvindgee Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Jepp, kryptering er på plass og mitt eget nett er foretrukket. De andre er forøvrig også kryptert så de kunne jeg ikke koblet til om jeg ville. Lenke til kommentar
Sondre_t Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jepp, kryptering er på plass og mitt eget nett er foretrukket. De andre er forøvrig også kryptert så de kunne jeg ikke koblet til om jeg ville. 5397250[/snapback] Velg en annen kanal! Hvis du har naboer som alle kjører på 6 el. 11(standard i fleste routere) så kan det forstyrre veldig. SPESIELT hvis en nabo har av den der crappy'e SIEMENS routerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå