Anders Leipsland Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Er nå sånn at jeg må skrive et særemne siden jeg går i 3dje klasse, og da har læreren min funnet ut at emnet er nordisk krimlitteratur. Minst 3(!) bøker må jeg lese. Så nå trenger jeg tips til 3 gode krimbøker, trenger ikke være fra samme forfatter, men de må ha minst 1 ting felles. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hm...Gunnar Staalesen er meget bra norsk krim..har lest "Sorte får" og den er meget bra og anbefales. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Skrev særoppgave om Gunnar Staalesen sjøl :smile: Ja, hans bøker er bra....[mimre].....[/mimre] Nei, det var ikke så gøy å mimre allikevel... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: smetho skrev (2002-09-09 17:11):Skrev særoppgave om Gunnar Staalesen sjøl :smile: Ja, hans bøker er bra....[mimre].....[/mimre] Nei, det var ikke så gøy å mimre allikevel... haha Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 hmm, du har ikke den særoppgaven vel? Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg driver å leser en bok av den svenske forfatteren Henning Mankell akkurat nå. "Brannvegg", heter den. Foreløpig ligger den an til å være en av de bedre krimromanene jeg har lest, til tross for i beste fall upresise beskrivelser hver gang noen bruker en pc. Anbefales. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Anders Leipsland da!! Hva er det du foreslår? Finnes det ikke noe i retningslinjene om juks på særoppgaver??Dårlig *sukke* Nei, aner faktisk ikke hvor oppgaven er hen....ligger sikkert i en skuff sammen med alle andre oppgaver og skrivebøker fra gammelt av (som da vi lærte å "tegne" bokstaver på barneskolen) REDIGERT: litt rustne html-kunnskaper... [ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-09-09 22:53 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: smetho skrev (2002-09-09 22:51):Anders Leipsland da!! Hva er det du foreslår? Finnes det ikke noe i retningslinjene om juks på særoppgaver??Dårlig *sukke*Nei, aner faktisk ikke hvor oppgaven er hen....ligger sikkert i en skuff sammen med alle andre oppgaver og skrivebøker fra gammelt av (som da vi lærte å "tegne" bokstaver på barneskolen) Er ikke noe galt i å jukse, Du må bare passe på at du ikke blir oppdaget. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 22:51, smetho skrev:Anders Leipsland da!! Hva er det du foreslår? Finnes det ikke noe i retningslinjene om juks på særoppgaver??Dårlig *sukke* det er ikke juks det er eh, inspirasjon Lenke til kommentar
smetho Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Faktisk så fant jeg særemnet mitt blandt i en katalog her :smile: Skrev forresten om Varg Veum. Måtte gå i den retningen fordi det ble for lite å skrive om Gunnar Staalesen alene...har tatt utgangspunkt i 3 av bøkene hans, Skriften på veggen, Bitre blomster, og Begravde hunder biter ikke. Oppgaven står til en 4+ (eller va det 5-?) ca :smile: Er du interessert i å bruke den som veiledning/rettledning (hvordan du vil/IKKE vil gjøre det) så bare send meg en PM så skal vi ordne det :smile: Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Thygesen bøkene til Jon Michlet er jo litt kule da. Jeg skrev særemne om 3 av dem. Michlet er jo ultrakommunist og bøkene bærer preg av det. Jeg befinner meg helt i andre enden, politisk sett, så da var det nok å ta tak i og skrive om. Dessuten er de jo ganske spennede og. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-09-11 14:11 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Signatur, det der hørtes genialt ut. Da har jeg forfatter og problemstilling. Takker :smile: Lenke til kommentar
Trondos Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Flaggermusmannen av Jo Nesbø (Ja, det er han som synger i DeDerre!) er ei veldig bra bok. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå