Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere med routingproblemer mellom NGT og BBB?


Anbefalte innlegg

Jeg har 10/10mbit fra Bredbåndsfabrikken og lager en del filmer fra WoW som jeg deler med guildet via ftp-server som jeg kjører lokalt. Dette har fungert strålende inntil en ukes tid før jul da alle som hadde NGT fikk store problemer. De får koblet til ftpen, men browsing tar overvettes lang tid, og nedlasting går i rundt 1kb/s i noen sekunder før forbindelsen den stopper, og så får timeout en stund senere. Ping mellom NGT-kunder og meg ligger på 30-40ms, og en trace viser at det ikke er noen routere på veien som gir unormale resultater. Jeg har også prøvd å kjøre FTP-serveren på ulike maskiner, ulike program for FTP-server (RaidenFTPD og BPFTPServer), ulike porter, både PASV og PORT, både SSL og non-SSL samt med og uten router. Resultatet er alltid det samme. Jeg mener dette er tilstrekkelig til å konkludere med at det ikke er noe feil lokalt hos meg.

 

Jeg prøvde å gjøre filene tilgjengelig via http og da går det fortere samt stabilt, men allikevel ikke i mer enn ca. 60-70kb/s. Jeg kjører også en TeamSpeak server og NGT-brukere opplever ingen lag eller problemer med den.

 

Personer fra andre ISPer får full hastighet av sine linjer så lenge jeg har ledig kapasitet. Har testet fra Telenor, Catch, Bluecom og BBB.

 

Jeg har vært i kontakt med BBB og de kunne ikke finne noen feil hos seg og skjønte egentlig ikke stort av hvordan dette kunne skje. Men etter et kvarters tid med tracing, pinging og testing henviste de meg til å høre med NGT.

 

NGT er som vanlig svært lite behjelpelig overfor sine kunder så der i gården har det ikke vært så mye hjelp å hente.

 

Det jeg lurer på er om noen har noe tips til hva jeg evt. kan gjøre, og gjerne også om noen andre har lignende problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har blitt diskutert i denne tråden før. Men ja, det er et kjent problem. Har NGT selv og opplever det samme. NGT sier de ikke kan gjøre noe med det ...og der ligger vel saken den dag i dag, desverre :thumbdown:

5395827[/snapback]

 

Mulig de misliker 'overbruk' av båndbredde brukt til nedlasting fra BBB-adresser.

 

Men det er noe kundene kan gjøre for å rette opp i problemet. De kan si opp abonnementet med NGT og gå over til en annen ISP. Ingen vits i å gi penger til et selskap som viser at de ikke vil ha dem. ;)

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke fant tråden, men jeg lette ikke i så gamle tråder fordi jeg kun har hatt problemet siden like før jul. Fra august og frem til da var det aldri noe problem og NGT-brukere som lastet ned fikk alltid full hastighet.

 

Jaja.. det er ikke så mye mer jeg får gjort med det, annet enn å anbefale folk å ikke kjøpe NGT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...