Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc kresjer hele tiden - (blue screens)

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygget meg en pc, men jeg opplever ett merkelig problem med denne som jeg aldri har opplevd før. Maskinen kresjer ganske ofte, og viser til tider blue screens (BAD_POOL_CALLER). Kresjene forekommer under installasjon av os(xp pro sp2), under installasjon av drivere/programmer og ved spilling. Jeg klarer ikke å finne ut hva som foresaker denne feilen. Er det noen som kan hjelpe meg?

Hardware:

Sony Diskettstasjon 3,5

Sony DVD-spiller IDE 16x/40x

Sapphire Radeon X700PRO 256MB

In-Win S508 Midi Tower ATX Sort

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz, Socket-939

Western Digital Caviar SE 200GB SATA2

Abit KN8, nForce4, Socket-939

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du noen feilkode i bluescreen'en? For meg så høres det ut som om det er noen driver -problemer, men ettersom det kommer under installasjon av windows så er jo det også litt rart :hmm:

Det første jeg ville ha prøvd uten å feilsøke, ville vært å byttet ram-slott, evt. flashet BIOS.

Lenke til kommentar

Holder på å kjøre memtest på pc'en nå, leste på en del topics på forumet og det ble annbefalt av mange. Jeg ser nå at det er veldig mange feil på minnet... Er det vanlig at det er en del feil eller tyder dette på feilproduserte minnebrikker?

Det kan vel umulig være drivere da maskinen kan kresje før eg har installert noen som helst tredje-parts drivere.

edit:

Forløbig 6160 errors i løpet av "pass 1", har nettopp begynt på "pass 2".

Endret av MapSter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...