Mapster Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Har nettopp bygget meg en pc, men jeg opplever ett merkelig problem med denne som jeg aldri har opplevd før. Maskinen kresjer ganske ofte, og viser til tider blue screens (BAD_POOL_CALLER). Kresjene forekommer under installasjon av os(xp pro sp2), under installasjon av drivere/programmer og ved spilling. Jeg klarer ikke å finne ut hva som foresaker denne feilen. Er det noen som kan hjelpe meg? Hardware: Sony Diskettstasjon 3,5 Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sapphire Radeon X700PRO 256MB In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz, Socket-939 Western Digital Caviar SE 200GB SATA2 Abit KN8, nForce4, Socket-939 NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Får du noen feilkode i bluescreen'en? For meg så høres det ut som om det er noen driver -problemer, men ettersom det kommer under installasjon av windows så er jo det også litt rart Det første jeg ville ha prøvd uten å feilsøke, ville vært å byttet ram-slott, evt. flashet BIOS. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg hadde noenlunde problemer, jeg instalerte driverne fra cd, og oppdaterte dem etterpå, funka fint. jeg tok ALLE driverne Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Holder på å kjøre memtest på pc'en nå, leste på en del topics på forumet og det ble annbefalt av mange. Jeg ser nå at det er veldig mange feil på minnet... Er det vanlig at det er en del feil eller tyder dette på feilproduserte minnebrikker? Det kan vel umulig være drivere da maskinen kan kresje før eg har installert noen som helst tredje-parts drivere. edit: Forløbig 6160 errors i løpet av "pass 1", har nettopp begynt på "pass 2". Endret 6. januar 2006 av MapSter Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 hmm, ok, trodde nemlig du hadde instalert xp osv =P Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 "Bad Pool" mener jeg har en tilknytning til at minnet har fått seg en liten smell. Mener at jeg hadde akkurat det samme problemet på en win98 maskin, irriterendes siden jeg ikke fant utav problemet før jeg pelmet pcen (Lenge siden ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå