Gå til innhold

Skjermkortet tok kvelden pga vannkjølinga?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Etter å ha innstalert den splitter nye vannkjølinga i PC'en, med vannblokk på både CPU og chipset, men når dette var fikset og tørket med luft fra kompressor, og kobla til alt sammen, så var det ikke bilde på skjermen. Jeg kjørte jo en "testrunde" før jeg koblet til HK og andre komponenter var koblet til.

 

Jeg skjekket litt rundt, og fant litt fukt i AGP porten (!). Vet at dette er krise, og koblet ut og tørket etter beste evne med en gang.

 

Noen ideer eller tips ti hvordan dett kan fikses? Vet at jeg antakelig har en kortslutning, men hvis det var mulig å evt gjøre noe med det?

 

 

Tusen takk for kjappe svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Luft fra kompressor er ikke å anbefale. Da det er komprimert luft som inneholder små vannpartikler. Dette kan faktisk ha gjort hele skaden.

 

Men som du sier, så fannt du vann i AGP sporet, ikke helt heldig det nei.

Men du kan være heldig at det bare er irr som ødelegger for deg.

 

Har selv vært borti det, da jeg fikk lekasje på CPU blokka, og vann rant ned på skjermkorte og inn i agp sporet. Endte med 1 stk ødelagt skjermkort.

 

Fikk nytt kort, monterte, intet bilde. Da var det så mye irr på kontaktene i AGP sporet at det ikke ble kontakt. Tok ett tynnt flatjern og skrapet av. Funket fint:)

 

Så sjekk irr i AGP sporet, er det ikke det, så er det nokk kortslutning og lite å gjøre med.

Lenke til kommentar

Dette har skjedd meg flere ganger. Det som hjelper er å skylle slotten i rent vann (for å få ut de stoffene som man har i vannet som man bruker i vannkjølingen) og deretter la det tørke i 10-12 timer. Rens også portene på AGP-kortet med isopropanol, eller evt. rent vann.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke ettersom det ikke er selve vannet som leder, men de tilsetningsstoffene du har i. Disse får du ikke ut uten å faktisk skylle dem ut. Om du bare lar det tørke er sjansen stor for at det fungerer, men du kan få problemer med kontaktfeil. Du klarer ikke å få det helt tørt med dopapir. Det må lufttørke i flere timer før det er helt tørt.

Lenke til kommentar

Hei igjen...

 

Hmmm.... hvis jeg ikke finner noe svar, så gjør jeg nok det som du sier, men jeg har ikke sterilt vann her, er p ålan, og ikke hjemme, er det viktig, eller kan jeg bruke springvann?

 

Tusen takk for hjelp... Arg så kjedeleig å sitte her uten PC :p

Lenke til kommentar

Springvann går helt fint.

 

Er mange som anbefaler å bruke isopropanol til dette, men dette er bare dyrt og ganske mye mer risikabelt. Slår man på maskinen for tidlig ryker den med en gang ettersom isopropanol er en ganske godt elektrisk ledende. Jeg har ødelagt et hovedkort på dette.

Lenke til kommentar

Fy faen så ufattelig gla jeg var idag da jeg hadde montert hovedkortet igjen, koblet til og fyrte opp... Og det var bilde :D

 

Riktignok så er jeg ikke fornøyd med temperaturene, men det får jeg heller ta i en annen tråd ^^

 

Er evig takknemlig, antakelig så hadde jeg kjøpt nytt skjermkort, og når det ikke hjalp så hadde jeg kjørt inn ett nytt hovedkort, så dere sparte meg for flere tusen kroner her :D :D Tusen hjertelig takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...