Zic0 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ja spørsmålet er ganske åpenbart i emnetittelen. Hvordan kan jeg få sendt en fil over til en annen pc (altså send og motta), lage status bar o.s.v. Og hvordan kan jeg f.eks laste ned en fil fra nettet med en URL. Alt dette med C# såklart i tilfelle noen skulle komme med morsomheter som at jeg må taste inn URL'en i webbrowseren og pakka. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Laste ned fil fra nettet: (tatt fra huet, så sikket noen skrivefeil:) WebClient wc = new WebClient(); Stream s = wc.OpenRead("http://jorn.aakre.no"); StreamReader sr = new StreamReader(s); sr.ReadAll(); sr.Close(); s.Close(); wc.Dispose(); eller du kan bruke HttpRequest og HttpResponse. Sende/motta filer mellom PC'er: * Enkleste --> System.Net.Sockets.TcpListener / TcpClient (eller UDP) * System.Net.Sockets.Socket * Webservices om det er servere * FTP, Email, etc kan jo også brukes ganske enkelt om dette er ønskelig Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Vel det jeg tenkte på var mitt eget lille p2p nettverk som jeg skulle prøve å lage... men skal se på de tingene dine du lista opp på sisten der... Ser ikke ut som det er så mange som driver med C# her ser jeg EDIT: hva er buffer? Endret 11. januar 2006 av Zic0 Lenke til kommentar
Klette Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Sett deg inn i slikt først du google it Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Laste ned fil fra nettet:(tatt fra huet, så sikket noen skrivefeil:) WebClient wc = new WebClient(); Stream s = wc.OpenRead("http://jorn.aakre.no"); StreamReader sr = new StreamReader(s); sr.ReadAll(); sr.Close(); s.Close(); wc.Dispose(); eller du kan bruke HttpRequest og HttpResponse. Sende/motta filer mellom PC'er: * Enkleste --> System.Net.Sockets.TcpListener / TcpClient (eller UDP) * System.Net.Sockets.Socket * Webservices om det er servere * FTP, Email, etc kan jo også brukes ganske enkelt om dette er ønskelig 5419086[/snapback] noe som er ENDA litt penere er hvis du bruker using(WebClient wc = new WebClient()){ wc.download()... //koden din her } WebClient er vel så banal at den kun laster ned fra http? System.Net.Sockets er vel det å se på her. rtfm, eller noe med using så slipper du å dispose Da er wc kun aktiv i scopet, så disposer den seg selv. Etter hva jeg har hørt, skal det være en "sikrere" måte å bruke sånne klasser man kun har bruk for en kort periode. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 På MSDN så fant jeg to veldige gode eksempler på TCPlistener og TCPClient, så med det kan jeg jo lage spill over nett også Men skjønner fortsatt ikke hva buffer er for under eksemplene så setter de begge gangene et array[256] og sier det er bufferet. Noen ideer? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Et buffer er et mollomlager, et sted du legger data før du behandler og lagrer det. TCPClient får data fra en Socket, og legger det i et buffer, byte[256] ofte er et buffer større en dette, men det varierer, størrelsen spiller forsåvidt liten rolle, men et stort buffer gjør at du ikke trenger å fylle bufferet så ofte. TCPClient og TCPListener er egentlig veldig enkle å bruke. Les om Sockets på MSDN Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Når bufferet har nådd 256 vil det automatisk neste gang fylle seg på starten igjen? Og det holder vel 4096 i buffer vil jeg da tenke? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja, sånn gjøres det som oftest, det er slik hele stream opplegget fungerer. bruker du NetwokStream trenger du ikke noe buffer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå