Gå til innhold

Er det riktig å boikotte Israel?

Bør Israel boikottes?  

543 stemmer

1. 1. Bør Israel boikottes?

• Ja, men man må være konsekvent og også boikotte andre land hvor man mener det blir begått lignende overgrep
      205
    • Ja og det er det eneste landet man bør boikotte
      27
    • Ja, har ingen formening om man bør boikotte andre land
      35
    • Nei
      122
    • Nei, men det er andre land som bør boikottes
      98
    • Vet ikke/ingen formening
      38
    • Ingen formening, men det er andre land som bør boikottes
      18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en mor som har vært i Palestina, og kjenner flere som har vært med å lage dokumentarfilmer om tilstandene der nede. Så noen skriftlig dokumentasjon har jeg ikke, men jeg selv stoler på det jeg blir fortalt av personer så nær meg.

8742441[/snapback]

Tilstandene er ikke de beste, men det er akkurat det du beskriver som er problemet. Både media og dokumentarer prøver å legge skylden på Israel. Tror nesten jeg ikke har sett noe som helst form for hvordan Israelitterne har det, kun hvordan Palestinerne har det.

Lenke til kommentar

man kan vell si at alt er temmelig på tryne der nede nå. Hvis jeg skal velge side blir det nok Israel da de til har havnet oppi suppa ved å forsvare seg. Mye burde sikkert vert gjort anderledes men manges oppfatning om at Israel er en imperalistisk stat som utnytter en hver annledning til å ekspandere blir for meg feil. Man prøver vell her å skjerme sin egen befolkning på bekostning av "fiendens," bekostning.

Lenke til kommentar
så det burde være kvoter for hvor mange resolusjoner israel skal få mot seg?

btw, er det ikke kina som støtter iran i atomsaken?

8742545[/snapback]

Iran saken er urelatert til palestina vs Israel.

Israel er beskymert over Irans intensjon, noe som jeg er enig med, men da er fokuset på Iran og ikke Israel.

Lenke til kommentar
Har en mor som har vært i Palestina, og kjenner flere som har vært med å lage dokumentarfilmer om tilstandene der nede. Så noen skriftlig dokumentasjon har jeg ikke, men jeg selv stoler på det jeg blir fortalt av personer så nær meg.

8742441[/snapback]

Tilstandene er ikke de beste, men det er akkurat det du beskriver som er problemet. Både media og dokumentarer prøver å legge skylden på Israel. Tror nesten jeg ikke har sett noe som helst form for hvordan Israelitterne har det, kun hvordan Palestinerne har det.

8742552[/snapback]

jo, det ser man, mange dokumentarer gir et meget godt bilde på hvordan situasjonen er, på begge sider. de bosetningene (1/4 av befolkningen er sånn) som mange her beskytter har ingen støtte fra folket som bor i israel, og de terroriserer minst like mye som de arabiske organisasjonene. Israel er et av verdens mest korrupte land, og den ultranasjonalistiske 1/4 gjør alt for å holde på makten, og begge de semmittiske folkeslag er for lengst lei.

Lenke til kommentar
Ser at de hjernetvasket din mor og deg. Dokumentarer finner du bøttevis i www.metacafe.com (søk Israel eller Palestina)

Om ikke du kan dra frem en god dokument for dine påstander, foreslå at du la vær...  Her snakker vi om håndfast bevis...

Du kan ta en titt på en dokumentar som viser saken fra en annen side. Peace, Propoganda and the Promised Land

Og når vi først skal snakke om håndfaste bevis, så er det jo flere eventyrpåstander du ikke har bevist. Du benekter jo også alle dokumenteringer fra arabiske aviser. Så hvis du skal begynne å snakke om hjernevasking så må du nok ta en titt i speilet. :)

Og en NATO-base er ikke det samme som en amerikansk base. Slik du forklarte det så var det USA som hadde en base der, men det tillot ikke Norge. En NATO-base er noe helt annet.

8742441[/snapback]

Gutt, hva er NATO skapt for?

8742481[/snapback]

I hovedgrunn for å være en forsvarsallianse mot kommunismen, representert av Sovjetunionen, men en NATO-base er ikke det samme som en amerikansk base. Hvis det hadde vært en amerikansk base hadde det vært en direkte provokasjon mot Sovjet.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

8742545[/snapback]

Israel er beskymert over Irans intensjon, noe som jeg er enig med, men da er fokuset på Iran og ikke Israel.

8742626[/snapback]

men da er vel ikke kina så nøytral likevel da.

Lenke til kommentar
Både media og dokumentarer prøver å legge skylden på Israel.

8742552[/snapback]

Kan jeg le rått nå?

Hvordan er det palestinerne blir framstilt? Jo, oftest som ekstremistiske barbarer som hiver stein mot de snille israelerne. Som du kan se i dokumentaren som jeg har linket til i min øvre post så tar det seg for Israels makt bla. over det amerikanske media.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
jo, det ser man, mange dokumentarer gir et meget godt bilde på hvordan situasjonen er, på begge sider. de bosetningene (1/4 av befolkningen er sånn) som mange her beskytter har ingen støtte fra folket som bor i israel, og de terroriserer minst like mye som de arabiske organisasjonene. Israel er et av verdens mest korrupte land, og den ultranasjonalistiske 1/4 gjør alt for å holde på makten, og begge de semmittiske folkeslag er for lengst lei.

8742641[/snapback]

Du må ikke babler vilt.

Jepp det finnes korrupte politiker i Israel, men er Israel et av verdens mest korrupte land? Nei! og du slenger ut påstander som er løgn!

Israel er nr 34.

Flere linker:

http://www.infoplease.com/ipa/A0107652.html

http://www.transparency.org/news_room/in_focus/2007/gcr_2007

Og her er brøkdel av landene som ligger under Israel:

Taiwan 5.9

36. Bahrain 5.7

37. Botswana 5.6

Cyprus 5.6

39. Oman 5.4

40. Jordan 5.3

41. Hungary 5.2

42. Mauritius 5.1

South Korea 5.1

44. Malaysia 5.0

45. Italy 4.9

46. Czech Republic 4.8

Kuwait 4.8

Lithuania 4.8

49. Latvia 4.7

Slovakia 4.7

51. South Africa 4.6

Tunisia 4.6

53. Dominica 4.5

54. Greece 4.4

55. Costa Rica 4.1

Namibia 4.1

57. Bulgaria 4.0

El Salvador 4.0

59. Colombia 3.9

60. Turkey 3.8

61. Jamaica 3.7

Poland 3.7

63. Lebanon 3.6

Seychelles 3.6

Thailand 3.6

66. Belize

Og angående disse fanatiske utraortodokse jødene, så er de blitt kastet ut av Gaza, som følge av en liksom fredsavtale med palestinere. Noe som de har brutt, igjen og igjen...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

8742545[/snapback]

8742626[/snapback]

8742700[/snapback]

pro og con er 2 forskjellige ting.

Kina er alltid pro utvikling, på ondt og godt..

Lenke til kommentar

8742552[/snapback]

Kan jeg le rått nå?

Hvordan er det palestinerne blir framstilt? Jo, oftest som ekstremistiske barbarer som hiver stein mot de snille israelerne. Som du kan se i dokumentaren som jeg har linket til i min øvre post så tar det seg for Israels makt over det amerikanske media.

8742704[/snapback]

Der må jeg si meg uenig. Det eneste jeg hører på nyhetene er et nytt angrep fra Israels side. Kan ikke huske sist gang jeg hørte motsatt. Man merker at Norge er helt på Palestinas side.

Hadde det ikke vært for USA, ville nok Israel ikke hatt det så "bra" nei.

Når det gjelder den linken, så må jeg nok vente en stund med å se den. Varer en god stund.

Edit: Den quoten ble litt rar, men får ikke til å fikse den ;)

Endret av Majia90
Lenke til kommentar
Du må ikke babler vilt.

Jepp det finnes korrupte politiker i Israel, men er Israel et av verdens mest korrupte land? Nei! og du slenger ut påstander som er løgn!

Israel er nr 34.

Flere linker:

Taiwan  5.9

36. Bahrain  5.7

37. Botswana  5.6

Cyprus  5.6

39. Oman  5.4

40. Jordan  5.3

41. Hungary  5.2

42. Mauritius  5.1

South Korea  5.1

44. Malaysia  5.0

45. Italy  4.9

46. Czech Republic  4.8

Kuwait  4.8

Lithuania  4.8

49. Latvia  4.7

Slovakia  4.7

51. South Africa  4.6

Tunisia  4.6

53. Dominica  4.5

54. Greece  4.4

55. Costa Rica  4.1

Namibia  4.1

57. Bulgaria  4.0

El Salvador  4.0

59. Colombia  3.9

60. Turkey  3.8

61. Jamaica  3.7

Poland  3.7

63. Lebanon  3.6

Seychelles  3.6

Thailand  3.6

66. Belize

8742721[/snapback]

nå henviser du til domstoler, som dekker ca 1/3 av maktfordelingen i landet. dessuten tenkte jeg forretningsmessig, da Israel har et dårlig rykte på seg for å være veldig korrupt, og som blir bekreftet av moren min, som har god kjennskap til forretningverden

Lenke til kommentar

8742545[/snapback]

8742626[/snapback]

8742700[/snapback]

pro og con er 2 forskjellige ting.

Kina er alltid pro utvikling, på ondt og godt..

8742757[/snapback]

dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Og når vi først skal snakke om håndfaste bevis, så er det jo flere eventyrpåstander du ikke har bevist. Du benekter jo også alle dokumenteringer fra arabiske aviser. Så hvis du skal begynne å snakke om hjernevasking så må du nok ta en titt i speilet. :)

Frem med mine påstander som jeg ikke kunne bevise...

Jepp arabiske aljezeera er ikke en god kilde for nøytralt nyhet..

I hovedgrunn for å være en forsvarsallianse mot kommunismen, representert av Sovjetunionen, men en NATO-base er ikke det samme som en amerikansk base. Hvis det hadde vært en amerikansk base hadde det vært en direkte provokasjon mot Sovjet.

Ot;

Jeg skal ikke kommentere svaret ditt, men la andre ler rått av det.

Lenke til kommentar
Du må ikke babler vilt.

Israel er nr 34.

Flere linker:

Taiwan  5.9

36. Bahrain  5.7

*snip*

61. Jamaica  3.7

Poland  3.7

63. Lebanon  3.6

Seychelles  3.6

Thailand  3.6

66. Belize

8742721[/snapback]

nå henviser du til domstoler, som dekker ca 1/3 av maktfordelingen i landet. dessuten tenkte jeg forretningsmessig, da Israel har et dårlig rykte på seg for å være veldig korrupt, og som blir bekreftet av moren min, som har god kjennskap til forretningverden

8742800[/snapback]

Moren min synes moren din er dum. :innocent:

Du kan da ikke seriøst komme trekkende med familiemedlemmer som motargument til en statistikk som viser at det du sier er helt rav ruskende galt?

Lenke til kommentar

8742552[/snapback]

snip.

8742704[/snapback]

Der må jeg si meg uenig. Det eneste jeg hører på nyhetene er et nytt angrep fra Israels side. Kan ikke huske sist gang jeg hørte motsatt. Man merker at Norge er helt på Palestinas side.

Hadde det ikke vært for USA, ville nok Israel ikke hatt det så "bra" nei.

Når det gjelder den linken, så må jeg nok vente en stund med å se den. Varer en god stund.

8742772[/snapback]

Hvorfor hører vi de nyhetene? Fordi Israel angriper politiske ledere, og angrepene rammer også sivile.

Hadde Israel klart seg med de områdene de fikk etter andre verdenskrig så hadde det gått ganske bra der nede.

Lenke til kommentar
Moren min synes moren din er dum.  :innocent:

Du kan da ikke seriøst komme trekkende med familiemedlemmer som motargument til en statistikk som viser at det du sier er helt rav ruskende galt?

8742834[/snapback]

Et desperat forsøk? :rofl:

Jeg skal være enig med ham.. Jødene er litt luskete i forretning, men de har et demokratisk og gjennomsiktig regjering. Og en rettferdig domstol.

Husk: Israel har forsatt dødstraff, men ble aldri brukt igjen etter henrettelsen av nazisten Adolf Eichmann.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...