Gå til innhold

Er det riktig å boikotte Israel?

Bør Israel boikottes?  

543 stemmer

1. 1. Bør Israel boikottes?

• Ja, men man må være konsekvent og også boikotte andre land hvor man mener det blir begått lignende overgrep
      205
    • Ja og det er det eneste landet man bør boikotte
      27
    • Ja, har ingen formening om man bør boikotte andre land
      35
    • Nei
      122
    • Nei, men det er andre land som bør boikottes
      98
    • Vet ikke/ingen formening
      38
    • Ingen formening, men det er andre land som bør boikottes
      18

Anbefalte innlegg

Jepp... Normennene bør pelles seg ut av finnmark!  :thumbup:

Amerikanere, Kanadere og eks Spanjorene bør pelles ut av amerika.

Hvite bør pelles seg ut av australia, og New Zealand

også afrika... huff.. vil ikke engang starte...

Det er du som bruker situasjoner fra før etableringen av FN og internasjonal lov som argument, altså er det du som i praksis argumenterer for at Amerika bør gies tilbake til indianerne, osv.

Vi andre holder oss til internasjonal lov, og den anarkjenner Israels rett til å eksistere, men krever også at okkupasjonen stopper og at evakuert befolkning får returnere.

Tilbake til Israel.

Israel har flere ganger vist vilje til å gi tilbake "land" som palestinere har krav på, de har aldri argumentert at det "ikke var en okkupasjon," nettopp fordi Israel anerkjenner Palestina.

Men Israel kan ikke sikre sin egne innbygger hvis rakettregnet/bombene forsetter.

Løsningen blir da å okkupere deres land, og mure de ut.

La meg spør tilbake: Har palestinere noe gang vist "noen" form for velvilje?

8741389[/snapback]

Israel har aldri villet gi tilbake all det okkuperte landet, men Palestina har vist mye velvilje i å jekke ned på de rettighetene internasjonal lov gir dem.

Så situasjonen er faktisk komplett omvendt av hva du påstår. I essens så har Palestinerne vist ALL velvilje, og Israel ingen. Dette er etter internasjonal lov, ikke etter noe personlig syn på hvordan det "burde" være.

Eneste grunnen til at Israel har fått fortsette med overgrepene sine er at USA bruker sin vetorett til å forhindre at FN kan gjøre jobben sin overfor Israel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Israel har flere ganger vist vilje til å gi tilbake "land" som palestinere har krav på, de har aldri argumentert at det "ikke var en okkupasjon," nettopp fordi Israel anerkjenner Palestina.

8741389[/snapback]

Israel har aldri argumentert for at det ikke foreligger en okkupasjon i juridisk forstand? Jo det, har de gjort, det gjør de, og det vil de antakeligvis fortsette med å gjøre. Du tar diametralt feil på dette punktet. Men jeg skal medgi at er et noe uforståelig synspunkt, i det minste om man kjenner litt til hvilke regler som faktisk gjelder.

Kilder på israelsk fornektelse av okkupasjonen.

http://www.iht.com/articles/2007/05/14/africa/jerus.php

http://news.independent.co.uk/world/middle...icle2584164.ece

http://aljazeera.com/me.asp?service_ID=13284

Lenke til kommentar

Israel okkuperer ikke sitt eget land! Det er Palestina som går inn i Israel og prøver å ta over. Hvis man ser på et verdenskart ser man den lille flekken skvist mellom andre midt-østen land som er svære. Israel prøver å forsvare sitt eget land, men Palestina har åpenbart ikke nok land, så da må de ta Israel.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at noen kan forsvare det at et folk mister hjemsteder, slektninger, venner og generell livskvalitet ved at enkelte organisasjoner og individer bruker ekstreme tiltak for Palestinas frihet. Om nordmenn hadde brukt noen av de samme midlene under andre verdenskrig så tror jeg de ville blitt sett på som helter.

Og det er ingen tvil på at den lange okkupasjonen også ødelegger den israelske generasjonen som har vokst opp med dette. Tusenvis drar over til India der de nesten er konstant høye. Mange har sett ting som de aldri kan glemme, og flere har også begått handlinger de aldri kan gjøre om.

Lenke til kommentar
Det er du som bruker situasjoner fra før etableringen av FN og internasjonal lov som argument, altså er det du som i praksis argumenterer for at Amerika bør gies tilbake til indianerne, osv.

HAHAHA.... :rofl:

Når gjelder ikke? Kanskje bussprisen, men for en Nasjon og et folk, tror ikke FN har så mye å si.

FN har en konvensjon, som mener hvordan land i verden bør oppføre seg.

Vi andre holder oss til internasjonal lov, og den anarkjenner Israels rett til å eksistere, men krever også at okkupasjonen stopper og at evakuert befolkning får returnere.

Jepp! Irak og Afganistan..

I praksis så er invasjonen ulovlig.. I allfall IRAK..

Israel har aldri villet gi tilbake all det okkuperte landet, men Palestina har vist mye velvilje i å jekke ned på de rettighetene internasjonal lov gir dem.

Du og dine internasjonale lover....

Jeg spør igjen:

Har Palestinere NOEN gang vist velvilje og en skikkelig løsning til konflikten?

Hvis JA så svar med dokumenter.. DA MENER JEG EN VELVILJE! ikke sånn jolete våpenhvile...

Eneste grunnen til at Israel har fått fortsette med overgrepene sine er at USA bruker sin vetorett til å forhindre at FN kan gjøre jobben sin overfor Israel.

¨

Hadde ikke USA støttet ISRAEL, i form av våpen og penger, så har det vært en 2nd holocaust. Hadde ikke USA baser i Norge 60tallet, så har normennene snakket russisk.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Israel har aldri argumentert for at det ikke foreligger en okkupasjon i juridisk forstand? Jo det, har de gjort, det gjør de, og det vil de antakeligvis fortsette med å gjøre. Du tar diametralt feil på dette punktet. Men jeg skal medgi at er et noe uforståelig synspunkt, i det minste om man kjenner litt til hvilke regler som faktisk gjelder.

Kilder på israelsk fornektelse av okkupasjonen.

http://www.iht.com/articles/2007/05/14/africa/jerus.php

http://news.independent.co.uk/world/middle...icle2584164.ece

http://aljazeera.com/me.asp?service_ID=13284

8741773[/snapback]

Røde kors i midtøsten: Bullshit organisasjon...

Vi forsto først, under den andre lebanonkrigen, at rødkors var en kynisk organisasjon for hezbollah og gjengen. (Kilde: Speigel)

Med andre ord: Rødekors organisasjonen med en gjeng av terrorister.

Altfor mangen selvmordsbomber blir fraktet gjennom "rødekors" (eller halvmånen) til Israel.

Den andre linken var om at krigen var ansett som ulovlig, men jeg klandre dem ikke. Her er en interessant quote fra siden:

Mr Regev also said that in some settlements - like Hebron where Jews left after a massacre by Arabs in 1929 - Jews had a long history of residence preceding the War of Independence in 1948.

Den tredje linken: om Du kan bruke aljazeera som ressurs, så kan jeg bruke "Vigrid" websiden om Afrikanere... :thumbup:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Hadde ikke USA støttet ISRAEL, i form av våpen og penger, så har det vært en 2nd holocaust. Hadde ikke USA baser i Norge 60tallet,  så har normennene snakket russisk.

8742005[/snapback]

For det første. Har du bekrefte et så intenst jødehat i de arabiske landene som kunne ført til et nytt holocaust? Hatet mot Israel har først og fremst kommet i fra Israels aksjoner mot arabiske land.

Og for det andre så hadde ikke USA baser i Norge på 60-tallet. Dette ble bestemt for å ikke provosere Sovjetunionen. Så der tar nok feil.

Og ja, kan du i det hele tatt bekrefte noen av påstandene dine. Noen av de grenser seg mot ren trangsynhet.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at noen kan forsvare det at et folk mister hjemsteder, slektninger, venner og generell livskvalitet ved at enkelte organisasjoner og individer bruker ekstreme tiltak for Palestinas frihet. Om nordmenn hadde brukt noen av de samme midlene under andre verdenskrig så tror jeg de ville blitt sett på som helter.

Og det er ingen tvil på at den lange okkupasjonen også ødelegger den israelske generasjonen som har vokst opp med dette. Tusenvis drar over til India der de nesten er konstant høye. Mange har sett ting som de aldri kan glemme, og flere har også begått handlinger de aldri kan gjøre om.

8741968[/snapback]

Hvis det var meg du siktet til, så har jeg aldri sagt at jeg forsvarer det! Selvfølgelig synes jeg det er trist å se Palestinerne miste hjem, familie ol. Men det jeg mener er at Israel forsvarer sitt land. Har du noen bedre forslag til hvordan de kan gjøre det, bring it on. Og ikke snakk om den våpenavtalen, for da kommer Palestinerne inn i Israel og de kan ikke gjøre noe pga. denne avtalen. Og hvis Israel da bruker våpen til forsvarelse, ja da er alt Israels feil.

Lenke til kommentar
Hadde ikke USA støttet ISRAEL, i form av våpen og penger, så har det vært en 2nd holocaust. Hadde ikke USA baser i Norge 60tallet,  så har normennene snakket russisk.

8742005[/snapback]

For det første. Har du bekrefte et så intenst jødehat i de arabiske landene som kunne ført til et nytt holocaust? Hatet mot Israel har først og fremst kommet i fra Israels aksjoner mot arabiske land.

Og for det andre så hadde ikke USA baser i Norge på 60-tallet. Dette ble bestemt for å ikke provosere Sovjetunionen. Så der tar nok feil.

Og ja, kan du i det hele tatt bekrefte noen av påstandene dine. Noen av de grenser seg mot ren trangsynhet.

8742109[/snapback]

Neida... Amerikanere hadde bare en jævla stor radastasjon i finnmark....

Og ble medlem av NATO; "North Atlantic Treaty Organisation"

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

8742005[/snapback]

8742109[/snapback]

Neida... Amerikanere hadde bare en jævla stor radastasjon i finnmark....

8742180[/snapback]

Du kan gjerne dokumentere dette. :)

Lenke til kommentar
Innlegget var ment til flere personer, men hvordan forsvarer man et land ved å okkupere og jage mennesker ut av hjemmene sine? Det som kunne fungere er full tilbaketrekning fra Israel sin side. Basta.

8742181[/snapback]

Det er jo Palestina som har okkupert Israel, ikke motsatt. Og det kommer flere og flere Palestinere inn i Israel. Fortsetter denne utviklingen kommer det til å være Palestinere overalt, mens Isralitterne ikke har noe sted.

Lenke til kommentar
Det er jo Palestina som har okkupert Israel, ikke motsatt. Og det kommer flere og flere Palestinere inn i Israel. Fortsetter denne utviklingen kommer det til å være Palestinere overalt, mens Isralitterne ikke har noe sted.

8742203[/snapback]

Er det rart at palestinere søker etter nye steder? De er jo blitt kastet ut av sine egne hjem av israelske innflyttere!

Lenke til kommentar
Men når ble denne basen bygget? Du skriver om baser på 60-tallet, men det jeg kan få ut av de tekstene er at basen bryter med bestemmelser som ble gjort i 1972. Dette vil da si at basen ble bygd etter 1972.

8742246[/snapback]

Rister oppgitt....

http://www.luftfart.museum.no/Forskning/ka...asjon/Riste.rtf

Her er flere

http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%98rland_Main_Air_Station

Dette forblir den siste OT...

Jeg føler at enkelte medlemmer er ganske kunnskapsfattig....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

8742203[/snapback]

Er det rart at palestinere søker etter nye steder? De er jo blitt kastet ut av sine egne hjem av israelske innflyttere!

8742274[/snapback]

Du må dokumentere dine hysterisk latterlige påstander...

Lenke til kommentar

Har en mor som har vært i Palestina, og kjenner flere som har vært med å lage dokumentarfilmer om tilstandene der nede. Så noen skriftlig dokumentasjon har jeg ikke, men jeg selv stoler på det jeg blir fortalt av personer så nær meg.

Og en NATO-base er ikke det samme som en amerikansk base. Slik du forklarte det så var det USA som hadde en base der, men det tillot ikke Norge. En NATO-base er noe helt annet.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
Har en mor som har vært i Palestina, og kjenner flere som har vært med å lage dokumentarfilmer om tilstandene der nede. Så noen skriftlig dokumentasjon har jeg ikke, men jeg selv stoler på det jeg blir fortalt av personer så nær meg.

Ser at de hjernetvasket din mor og deg. Dokumentarer finner du bøttevis i www.metacafe.com (søk Israel eller Palestina)

Om ikke du kan dra frem en god dokument for dine påstander, foreslå at du la vær... Her snakker vi om håndfast bevis...

Og en NATO-base er ikke det samme som en amerikansk base. Slik du forklarte det så var det USA som hadde en base der, men det tillot ikke Norge. En NATO-base er noe helt annet.

8742441[/snapback]

Gutt!

Hvem skapte ,og hva er, NATO skapt for?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

FN er kuppet av fundamentalistiske diktaturer. Israel har noe slikt som 20 resolusjoner mot seg i 2006. Andre har til sammen noe slikt som tre eller fire. Dette inkluderer Iran, Russland, Kina, Saudi-Arabia, osv. "Merkelig nok" så er det nettopp slike land som kjemper for å beholde fokusen på Israel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...