Gå til innhold

12 pielines i x800gto eller 16? Er 16 gitt. KUPP!

eskarls

Anbefalte innlegg

Ser at Viking Radeon X800 GTO 256MB VIVO DVI-I har 16 pielines...men trodde det var 12 i disse?

ATI Radeon X800 basert skjermkort fra Viking Interworks. Et ekstremt spillkort som gir deg en intensiv, interaktiv opplevelse!

ATI Radeon X800 GTO

Crossfire kompatibelt

256MB GDDR3 minne

PCI-Express 16X støtte

16 pixel pipelines

SmartShader og SmoothVision teknologi

VGA og DVI-I utganger

VIVO

TV-utgang

Optimalisert for DirectX 9

HyperZ HD teknologi

Bruker ATIs originaldrivere

Noen som vet noe om dette? 16 pipes til 1495 er vel bra?

Mutlicom.no

Endret av eskarls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at Viking Radeon X800 GTO 256MB VIVO DVI-I har 16 pielines...men trodde det var 12 i disse?

ATI Radeon X800 basert skjermkort fra Viking Interworks. Et ekstremt spillkort som gir deg en intensiv, interaktiv opplevelse!

ATI Radeon X800 GTO

Crossfire kompatibelt

256MB GDDR3 minne

PCI-Express 16X støtte

16 pixel pipelines

SmartShader og SmoothVision teknologi

VGA og DVI-I utganger

VIVO

TV-utgang

Optimalisert for DirectX 9

HyperZ HD teknologi

Bruker ATIs originaldrivere

Noen som vet noe om dette?  16 pipes til 1495 er vel bra?

Mutlicom.no

5394982[/snapback]

Det skal være sant, powercolor har også lagt et x800GTO med 16pipes men som ikke har kommet til norge. Dette kortet er det beste kortet i sin klasse. Normalt er det 12pipes ja.

Edit: Her er link http://www.vr-zone.com/?i=3046

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Det er 16 pipes gitt....ser på hjemme siden dems  :)

http://www.vikingcomponents.com/products/radX800.asp

Trykk på spec sheet.....

dette må da være et kupp??

5395111[/snapback]

For og si det sånn så hadde jeg kjøpt det fort som mulig var jeg deg :), det er på nivå med dyrere kort som Geforce 6800GS/GT og x800Pro. Det knuser alle kort i sin prisklasse. Du kommer ikke til og angre ett sekund :cool:

Lenke til kommentar
Er bestillt  :)

Rart ingen andre har sett dette før....

er lenge siden jeg har søkt på skjermkort gitt....ska bytte fra 6600gt.

Blir 8 pipes mer...gir vell litt mer POWER :)

5395203[/snapback]

Jepp det gir nok en god del mer power det :), spesielt hvis du skal sette på noe eyecandy. På den linken jeg gav deg så var det satt opp mot et 6800GS og der klarte det seg ganske bra og 6800GS er en god del bedre en 6600gt. X800GTO 16pipes kan jo klokkes noe sinnsykt etter det jeg har lest også, så du kan få et kort som yter som x850xt pe hvis du har litt flaks.

Lenke til kommentar
Jeg har også bestillt 3200 venice boxes....ser du har samme cpu.

Har du klokket den langt? jeg har også samme minne brikker... :)

Dem greier 250 Mhz hos meg...hva med dine?

5395248[/snapback]

Venicen min har jeg hatt oppi 2.7ghz 1.6volt og med TT Bigwater, rammen er jeg enten uheldig med eller så er hovedkortet stopperen for jeg greier ikke standard hastighet engang med 2T. Men snart blir det nytt skjermkort og hovedkort :D og da skal rammen klokkes, hvor mye volt får du tilført rammen. Jeg kan bare gi rammen max 2.85volt. Er en stund siden jeg hadde venicen på 2.7ghz men kan huske den var ganske stabil men nå er ingenting stabilt, kjører nå bare 2,4ghz for at rammen kan kjøre 200mhz på fattige 2t :S. Timings 2,5 3 3 7 2T :S

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Venicen min har jeg hatt oppi 2.7ghz 1.6volt og med TT Bigwater, rammen er jeg enten uheldig med eller så er hovedkortet stopperen for jeg greier ikke standard hastighet engang med 2T. Men snart blir det nytt skjermkort og hovedkort :D og da skal rammen klokkes, hvor mye volt får du tilført rammen. Jeg kan bare gi rammen max 2.85volt. Er en stund siden jeg hadde venicen på 2.7ghz men kan huske den var ganske stabil men nå er ingenting stabilt, kjører nå bare 2,4ghz for at rammen kan kjøre 200mhz på fattige 2t :S. Timings 2,5 3 3 7 2T :S

5395266[/snapback]

Dette er veldig off-topic, men på K8N Neo2 Platinum bør(må) du ha en "moddet" Bios for å få klokket optimalt.

Følgende settings kan da settes i Bios (alternativt i A64tweaker).

TRC=13

TRFC=18

TRRD=3

TRWT=3

MSI HK har dessverre (originalt) Bios'er med veldig "thighte" timings for TRC/TRFC som skaper problem ved høy HTT(overklokk).

Mitt K8N Neo2 Platinum kjører helt stabilt på 300x9 og 345x8 (minne på ca.250@2-2-2-5 med DDR Booster - BH5-brikker fra Twinmos - "old school").

:)

Lenke til kommentar

5395266[/snapback]

Dette er veldig off-topic, men på K8N Neo2 Platinum bør(må) du ha en "moddet" Bios for å få klokket optimalt.

Følgende settings kan da settes i Bios (alternativt i A64tweaker).

TRC=13

TRFC=18

TRRD=3

TRWT=3

MSI HK har dessverre (originalt) Bios'er med veldig "thighte" timings for TRC/TRFC som skaper problem ved høy HTT(overklokk).

Mitt K8N Neo2 Platinum kjører helt stabilt på 300x9 og 345x8 (minne på ca.250@2-2-2-5 med DDR Booster - BH5-brikker fra Twinmos - "old school").

:)

5396503[/snapback]

Hvor finner jeg en moddet bios da?

Det hadde vært kjekt og få kjørt rammen litt bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Anbefaler deg å sende multicom en mail å spørre. De, som alle andre, tar som regel høyde for skrivefeil og lignende.

Uansett, skriv hvilket svar eller erfaringer du får med eller uten kortet.

mvh

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å sende multicom en mail å spørre. De, som alle andre, tar som regel høyde for skrivefeil og lignende.

Uansett, skriv hvilket svar eller erfaringer du får med eller uten kortet.

mvh

5397409[/snapback]

Har sendt mail nå.....

Men går ut ifra det stemmer siden det står på produsentens hjemmesider også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5396666[/snapback]

Google er din venn.. og en som har MSI hk bør titte litt i MSI Forum.

Da jeg er snill i dag har jeg gjort jobben for deg.. og viser til denne linken.

Her er det diverse tips (og linker) oppgitt som forteller det meste om dette gode (men nå noe "utdaterte") hk'et.. :)

Lenke til kommentar

5396666[/snapback]

Google er din venn.. og en som har MSI hk bør titte litt i MSI Forum.

Da jeg er snill i dag har jeg gjort jobben for deg.. og viser til denne linken.

Her er det diverse tips (og linker) oppgitt som forteller det meste om dette gode (men nå noe "utdaterte") hk'et.. :)

5402075[/snapback]

Jeg fant ut av det :), jeg hadde BIOS 1c3 og en del andre bioser liggende innpå dataen så jeg tester nå 1c3 men ikke noe hell med rammen. Jeg brukte 2-2-2-5 , kanskje litt lavt ? Når jeg bare har 2,85volt jeg kan gi dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg fant ut av det :), jeg hadde BIOS 1c3 og en del andre bioser liggende innpå dataen så jeg tester nå 1c3 men ikke noe hell med rammen. Jeg brukte 2-2-2-5 , kanskje litt lavt ? Når jeg bare har 2,85volt jeg kan gi dem.

5402377[/snapback]

Nå har vi jo fått klar beskjed om å gå "on topic" her.. :) , men ja.. 2.85 VDimm er trolig lavt for Speed Premium med såpass thighte timings..

Regner da med at du har prøvd med TRC=13 og TRFC=18 samt "Drive strength"=weak. Dette er ett tips jeg selv har fulgt med hell... bruker da BH5-chipper som du også gjør (på 2-2-2-5 @ 245HTT...riktignok med DDR-Booster på 3.3/3.4 VDimm).

Nok "off topic"... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...