Datasmurf Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg husker jeg har blitt spurt opptil flere ganger om legitimasjon, og hva jeg skal bruke lighteren/fyrstikene til, når jeg har kjøpt de. Både på REMA, Shell og Narvesen. I en alder av 5, 13, 16 og 19. Men så igjen, jeg ble spurt om legitimasjon for å kjøpe alkoholfri cider og øl også. Sjur går på ICA, finner ei flaske med alkoholfri cider som ser ut som ei champagne-flaske. Sjur går i kassa med småpenger i lomma, klar for å betale. Sur gammel dame nekter Sjur å kjøpe noe det klart og tydelig står "alkoholfritt" på, og som Sjur påviser gang på gang at han har rett til å kjøpe, uten å påvise at han er over 18. Kassadame blir pissed og betjener meg ikke der mer på over 1 måned. Jeg fikk flaska til slutt, etter et par jenter kom til og hjalp meg, men ikke faen om hu betjente meg noe mer ^^ Makan altså... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ble spurt om legg når jeg skulle kjøpe lighter en gang måtte vist være 18. jaja, sier jeg og er på vei ut, men så sa han at han bare kødda, og jeg fikk den gratis Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Har opplevd å måtte vise legg på både lighter og rizzla. Men bare én gang, og begge endte i små-heftige krangler. Men det skjer svært skjeldent. Endret 12. januar 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg fikk SERIØST spørsmål om legitimasjon på Rizzla (rullingspapir) en gang. Jeg var faktisk 19 5394798[/snapback] :!: :!: den er bra... er jo ikke leg plikt på long papers, som er meningen man skal bruke til hasj, men rizla derimot... hahah dagens! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Jeg fikk SERIØST spørsmål om legitimasjon på Rizzla (rullingspapir) en gang. Jeg var faktisk 19 5394798[/snapback] :!: :!: den er bra... er jo ikke leg plikt på long papers, som er meningen man skal bruke til hasj, men rizla derimot... hahah dagens! 5427338[/snapback] Selger de det i norge?! Bare sett det i sverige Endret 12. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg fikk SERIØST spørsmål om legitimasjon på Rizzla (rullingspapir) en gang. Jeg var faktisk 19 5394798[/snapback] :!: :!: den er bra... er jo ikke leg plikt på long papers, som er meningen man skal bruke til hasj, men rizla derimot... hahah dagens! 5427338[/snapback] Selger de det i norge?! Bare sett det i sverige 5427352[/snapback] fleste tobakks butikker har det, også har du jo Shangri La på jernbane torget i Oslo, rett ovenfor tiger'n. Der får du det meste Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg fikk SERIØST spørsmål om legitimasjon på Rizzla (rullingspapir) en gang. Jeg var faktisk 19 5394798[/snapback] :!: :!: den er bra... er jo ikke leg plikt på long papers, som er meningen man skal bruke til hasj, men rizla derimot... hahah dagens! 5427338[/snapback] Selger de det i norge?! Bare sett det i sverige 5427352[/snapback] fleste tobakks butikker har det, også har du jo Shangri La på jernbane torget i Oslo, rett ovenfor tiger'n. Der får du det meste 5427365[/snapback] Hvaa?! *dra til byen i morgen* Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 20 spenn for gode slim long papers, og 20 for filterblokk... ikke at jeg har kjøpt det, men har vært med kamerat som har kjøpt Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Såvidt jeg vet er det ikke noe lovfestet aldersgrense på fyrstikker (husk, det heter jo hjelpestikkere) og lightere. Rullepapir til tobakk derimot er det såvidt jeg vet 18-års aldersgrense på. Ja, jeg vet, har hatt mange krangler med kassadamer om rullepapir. Husker jeg skulle kjøpe for pappa en gang, det var i jula for et par år siden. Pappa kjørte meg en snartur ned på butikken for jeg skulle handle litt ost og noe pålegg til brødskiven, i samme slengen skulle jeg kjøpe med rullepapir til pappa. Han orket ikke å gå inn, så han ventet bare i bilen. Men jeg fikk ikke kjøpt papir. Så han måtte inn selv, og han var jo rimelig sint da, fordi han måtte inn bare for å kjøpe papir. Så når han først kom inn, ikke bare demonstrerte han med å betale papiret med bankkort (6kr for papir?) men i tillegg så spørr han "sikker på at det ikke er 40års aldersgrense? Jeg har flere kort du kan se fødselsdatoen min på" og han drar frem førerkort, mastercard, adganskort til militærområde, "you name it".. Men jeg vet at noen butikker har sine egne regler når det gjelder lightere, mener å ha sett at det sto "18års aldersgrense på lightere" på en plakat i en Nillebutikk en gang. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 faren din er en badass ass Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg ble nektet å kjøpe både rizzla og fyrstikker en gang. Fatter ikke poenget, rizzla er bare papir... for alt de vet skal jeg lage et bål med det Men det kan virke logisk det med aldersgrense på fyrstikker og ligther fordi det er vel noe med at man må vere en bestemt alder for å tenne bål og slikt. Tror det er 16 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg ble nektet å kjøpe både rizzla og fyrstikker en gang.Fatter ikke poenget, rizzla er bare papir... for alt de vet skal jeg lage et bål med det Men det kan virke logisk det med aldersgrense på fyrstikker og ligther fordi det er vel noe med at man må vere en bestemt alder for å tenne bål og slikt. Tror det er 16 5430505[/snapback] Ja, og for å hogge ved er det 25 år. Seriøst, det er ikke noen lovfestet aldersgrense på lightere og fyrstikker. Mange butikker har dog egne aldersgrenser, noe de selvsagt har rett til. Lenke til kommentar
Sigaruto Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg syntes det er STYKT med kassedamer som kjører på sine egne regler! Kjøp lighter på Bunnpris, de har ikke aldersgrense. Og hvorfor tror voksne at hvis man har en lighter, at man da røyker??? Jeg bruker lighter til å fyre opp i ovnen, og til å varme handene mine me Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg syntes det er STYKT med kassedamer som kjører på sine egne regler! Kjøp lighter på Bunnpris, de har ikke aldersgrense. Og hvorfor tror voksne at hvis man har en lighter, at man da røyker??? Jeg bruker lighter til å fyre opp i ovnen, og til å varme handene mine me Trenger du din egen lighter til å fyre i ovnen? Holder det ikke å bruke foreldrene dine sin? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Flott bump … Trodde denne tråden ble lagt død for 7 år siden. Ser heller ingen vits i aldersgrense på lighter. Selv om vi som oftest brukte den til å røyke strå eller finne på ugang med, var det alltid kjekt med en lighter eller fem på seg. Både når man var 5 og når man var 15. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå