Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#13 5397437[/snapback] Av hver enhet? Kan noen definere enhet i denne sammenheng? (Og skyte de som skal skrive lovene så innvikla? ) Har jeg rett hvis jeg antar at hver enhet er hver mynttype? (Som kronestykker og femmere). EDIT: Skal ikke være noe problem å kjøpe lighter, hvertfall ikke om du er over 15. En lighter har flere bruksområder enn røyking liksom Endret 7. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
sixx Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 si bare at du vil se papirer på at butikken ikke kan selge det til folk under 18 år... så lager du et skikkelig ragnarokk, så det blir alvorlig lang kø...da gir personen bak kassa seg Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#13 5397437[/snapback] Av hver enhet? Kan noen definere enhet i denne sammenheng? (Og skyte de som skal skrive lovene så innvikla? ) Har jeg rett hvis jeg antar at hver enhet er hver mynttype? (Som kronestykker og femmere). EDIT: Skal ikke være noe problem å kjøpe lighter, hvertfall ikke om du er over 15. En lighter har flere bruksområder enn røyking liksom 5398632[/snapback] Ja, man kan også brenne ned hus. Og dra til bensinstationen med en gang. Hvis jeg hadde dratt og fylt på 2 liter bensin på kanne, også betalt på essoen, og kjøpt en lighter, tror dere han hadde solgt? Endret 7. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Medisin? Jeg får da kjøpt paracet og nesespray uten problemer? 5396926[/snapback] Jeg får kjøpt røyk og snus, er ikke lovlig av den grunn. Husker en gang på en random kiwi så skulle en venn av meg ha nesespray så fikk han ikke kjøpe, men så krangla vi oss til å få kjøpe den. Men det finnes da vitterlig fler bruksområder med en lighter enn å tenne på sigaretter; Man kan ta ut den påtenningsaken og gi andre folk støt. (om det ikke er sånn med hjul) Man kan lage bål. Tenne på lys. (Sånne stearin dingser) Tenne på stjerneskudd i romjula. ( trur vi har lov til å kjøpe stjerneskudd, er ikke sikker) Tenne på fakler. Endret 7. januar 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 hehe.. hun nektet også, men vi "forsvant" bare fra buttiken med det vi hadde kjøpt... Var da bare 13-14 den gangen.... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg kjøper til tider en pakke normale pinex i uken hos Vita-butikken. Har aldri, aldri vært noe problem. På apoteket får jeg jo mye sterkere saker, men der må jeg jo ha resept, så der antar jeg det ikke er noen aldersgrense? Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Husker jeg kjøpte lighter til julekalenderen vi hadde på skolen i 4-klasse lol Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Husker jeg kjøpte lighter til julekalenderen vi hadde på skolen i 4-klasse lol 5399616[/snapback] Læreren ble vel glad, og spurte hvem som hadde kjøpt den? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Medisin? Jeg får da kjøpt paracet og nesespray uten problemer? 5396926[/snapback] Jeg får kjøpt røyk og snus, er ikke lovlig av den grunn. Husker en gang på en random kiwi så skulle en venn av meg ha nesespray så fikk han ikke kjøpe, men så krangla vi oss til å få kjøpe den. Men det finnes da vitterlig fler bruksområder med en lighter enn å tenne på sigaretter; Man kan ta ut den påtenningsaken og gi andre folk støt. (om det ikke er sånn med hjul) Man kan lage bål. Tenne på lys. (Sånne stearin dingser) Tenne på stjerneskudd i romjula. ( trur vi har lov til å kjøpe stjerneskudd, er ikke sikker) Tenne på fakler. 5399020[/snapback] Jeg får også kjøpe Ellers, har en venn som aldri går noen sted uten lighter, han røyker ikke, men han er ganske destruktiv. Det er ingen aldersgrense for å være destruktiv. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Medisin? Jeg får da kjøpt paracet og nesespray uten problemer? 5396926[/snapback] Jeg får kjøpt røyk og snus, er ikke lovlig av den grunn. Husker en gang på en random kiwi så skulle en venn av meg ha nesespray så fikk han ikke kjøpe, men så krangla vi oss til å få kjøpe den. Men det finnes da vitterlig fler bruksområder med en lighter enn å tenne på sigaretter; Man kan ta ut den påtenningsaken og gi andre folk støt. (om det ikke er sånn med hjul) Man kan lage bål. Tenne på lys. (Sånne stearin dingser) Tenne på stjerneskudd i romjula. ( trur vi har lov til å kjøpe stjerneskudd, er ikke sikker) Tenne på fakler. 5399020[/snapback] Jeg får også kjøpe Ellers, har en venn som aldri går noen sted uten lighter, han røyker ikke, men han er ganske destruktiv. Det er ingen aldersgrense for å være destruktiv. 5400020[/snapback] Har hatt en del av de vennene der ja Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Tenne på stjerneskudd i romjula. ( trur vi har lov til å kjøpe stjerneskudd' date=' er ikke sikker)[/quote'] Faktisk så er det 16 års grense på å kjøpe/bruke stjerneskudd. Endret 7. januar 2006 av Blacki Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tenne på stjerneskudd i romjula. ( trur vi har lov til å kjøpe stjerneskudd' date=' er ikke sikker)[/quote'] Faktisk så er det 16 års grense på å kjøpe/bruke stjerneskudd. 5400133[/snapback] Jupp, sikkert fordi du kan stå med røde stjerneskudd i en rundkjøring elns og late som om du er en slik "person" som styrer hvor bilene kan kjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jupp, sikkert fordi du kan stå med røde stjerneskudd i en rundkjøring elns og late som om du er en slik "person" som styrer hvor bilene kan kjøre 5400208[/snapback] Huffda. Men nå kommer vi vel litt offtopic, gjør vi ikke? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jupp, sikkert fordi du kan stå med røde stjerneskudd i en rundkjøring elns og late som om du er en slik "person" som styrer hvor bilene kan kjøre 5400208[/snapback] Huffda. Men nå kommer vi vel litt offtopic, gjør vi ikke? 5400245[/snapback] *tenner på ex0n med en lighter* And we are on topic! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Medisin? Jeg får da kjøpt paracet og nesespray uten problemer? 5396926[/snapback] Jeg får kjøpt røyk og snus, er ikke lovlig av den grunn. Husker en gang på en random kiwi så skulle en venn av meg ha nesespray så fikk han ikke kjøpe, men så krangla vi oss til å få kjøpe den. Men det finnes da vitterlig fler bruksområder med en lighter enn å tenne på sigaretter; Man kan ta ut den påtenningsaken og gi andre folk støt. (om det ikke er sånn med hjul) Man kan lage bål. Tenne på lys. (Sånne stearin dingser) Tenne på stjerneskudd i romjula. ( trur vi har lov til å kjøpe stjerneskudd, er ikke sikker) Tenne på fakler. 5399020[/snapback] Jeg får også kjøpe Ellers, har en venn som aldri går noen sted uten lighter, han røyker ikke, men han er ganske destruktiv. Det er ingen aldersgrense for å være destruktiv. 5400020[/snapback] Har hatt en del av de vennene der ja 5400062[/snapback] Denne personen er litt.. "Ny mobil? Få se!" og ti sekunder etterpå "Oj, den brenner..". Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Medisin? Jeg får da kjøpt paracet og nesespray uten problemer? 5396926[/snapback] Jeg får kjøpt røyk og snus, er ikke lovlig av den grunn. Husker en gang på en random kiwi så skulle en venn av meg ha nesespray så fikk han ikke kjøpe, men så krangla vi oss til å få kjøpe den. Men det finnes da vitterlig fler bruksområder med en lighter enn å tenne på sigaretter; Man kan ta ut den påtenningsaken og gi andre folk støt. (om det ikke er sånn med hjul) Man kan lage bål. Tenne på lys. (Sånne stearin dingser) Tenne på stjerneskudd i romjula. ( trur vi har lov til å kjøpe stjerneskudd, er ikke sikker) Tenne på fakler. 5399020[/snapback] Jeg får også kjøpe Ellers, har en venn som aldri går noen sted uten lighter, han røyker ikke, men han er ganske destruktiv. Det er ingen aldersgrense for å være destruktiv. 5400020[/snapback] Har hatt en del av de vennene der ja 5400062[/snapback] Denne personen er litt.. "Ny mobil? Få se!" og ti sekunder etterpå "Oj, den brenner..". 5400308[/snapback] Hehe, eller "Oi, var det ditt hus jeg akkurat tente på?" Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Nomix@HAHA! Heheh. oi den brenner. Endret 7. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Nomix@HAHA! Heheh. oi den brenner. 5400333[/snapback] Ikke en faktisk hendelse, men han er ganske destruktiv. Han kunne løfte en mobil og "uuups, jeg knakk den i to!". Han elsker å ødelegge ting, bevist eller ubevist Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 min fetter på 8år kjøpte nyttårsaften åleine en 8pk md fyrstikker. han hadde faktisk også raketter for et par hundre i en annen pose. det gikk greit. =) 5395071[/snapback] gull , selge ligthere til en liten unge med en pose raketter Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 min fetter på 8år kjøpte nyttårsaften åleine en 8pk md fyrstikker. han hadde faktisk også raketter for et par hundre i en annen pose. det gikk greit. =) 5395071[/snapback] gull , selge ligthere til en liten unge med en pose raketter 5400615[/snapback] lol! Takke oss selv for at fyrverkeri kommer til å bli ulovlig... Men det er en annen tråd her på forumet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå