Hotel Papa Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg fikk ikke lov til å kjøpe vørterøl en gang da! de mente jeg måtte vise legg! Samma da jeg skulle kjøpe Munkholm til modern og fadern.. går det ann å bli mer idiotisk? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har kjøpt en god del lightere. Men har aldri blitt sagt nei til og jeg er 13 år.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Synes det er helt greit at flere butikker har en aldersgrense på lightere og fyrstikker da barn ikke har noe behov for det. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Enkelte butikk-kjeder og enkelte kassadamer (fant ingen kjønnsnøytralt ord for kassadame ) opererer med aldersgrense på lighter og sigarettpapir. ekspeditør? 5395303[/snapback] Kasserer. Og som sagt tidligere, lightere opererer mange butikkjeder med aldersgrense, derav er de som regel å finne i kassen. Fyrstikker er uvist. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Synes det er helt greit at flere butikker har en aldersgrense på lightere og fyrstikker da barn ikke har noe behov for det. 5396872[/snapback] Nja.. Jeg trenger lighter for og si det sånn... Hvis ikke låner jeg av andre Lenke til kommentar
Darkane Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Har jobbet en del år i butikk, og har aldri fått instruert at det er aldersgrense på kjøp av lighter. Tobakk, sigarettpapir, alkohol og medisin derimot, er det aldersgrense på. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Medisin? Jeg får da kjøpt paracet og nesespray uten problemer? Lenke til kommentar
Sunims Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg har hørt att de er 16.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Synes det er helt greit at flere butikker har en aldersgrense på lightere og fyrstikker da barn ikke har noe behov for det. 5396872[/snapback] Nja.. Jeg trenger lighter for og si det sånn... Hvis ikke låner jeg av andre 5396900[/snapback] Ja lol, jeg hater når jeg ikke har lighter til røyken min ass! EDIT: WTF? Forumet retter på skrivefeil EDIT2: Jeg skulle virke skikkelig kul, men forumet retter på skrivefeil, kjipt. Endret 7. januar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ja jeg blir så frustrert og teit jeg når jeg blir irritert, at det skjer mye rart!Aggresjonen må ut ... 5394918[/snapback] For en del år siden så kjøpte jeg og en kompis snop for nesten 100 kr og betalte med 10 øringer på en sjappe vi likte dårlig av diverse grunne... Litt morsomt å legge en bærepose med nesten 1.000 mynt på disken.. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ja jeg blir så frustrert og teit jeg når jeg blir irritert, at det skjer mye rart!Aggresjonen må ut ... 5394918[/snapback] For en del år siden så kjøpte jeg og en kompis snop for nesten 100 kr og betalte med 10 øringer på en sjappe vi likte dårlig av diverse grunne... Litt morsomt å legge en bærepose med nesten 1.000 mynt på disken.. 5397126[/snapback] 10 øringer? Da må vel dette være veldig lenge siden eller hva? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg synes at man skulle lære mer om Norges lover i skolen. Er det noe man lærer ltie av her i verden er det fedrelandets lover, og jeg tuller ikke. Om man i det hele tatt skal kunne vite hva som er lovlig og ikke lovlig må man nesten lese seg igjennom vårt fantastiske lovverk. Fra mellomtrinnet av og oppover i skolen skulle det vært et fag gjerne kun på en time som underviste i Norges lover. Da ville man bli relevante lover for den alderen man er i osv. Bare min mening om den saken. Når det kommer til at noen butikker har 18 års grense på lightere og rullingspapir synes jeg dette er helt greit. Er ikke det på dette forumet folk ønsker demokrati da? Butikkene må da få gjøre som de vil. Dersom ingen ønsker å handle der på grunn av det de gjør så går de jo dørken, og har kun seg selv å skylde på. Slik er det greit med vårt samfunnssystem. Dårlige bedrifter (Private hvertfall) kan kjøre seg selv rett ned i grøften om de ikke passer på, og da er det lite de kan gjøre. Jeg synes igrunnen at det er greit at ekspiditører og butikkledelse tar avstand fra å selge slikt utstyr til umyndige mennesker. Man kan jo si det så enkelt som dette. Mennesker under atten har ikke lov til å kjøpe røyk, alle former for tobakk, alkohol osv her i det ganske land. Så hva skal dere da med rullingspapir og lighter? Snorre Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Man har jo alltids kontakter vettu, de ordner alt for deg Lenke til kommentar
Saint AS Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 hmm,det får jo være så. Lenke til kommentar
Saint AS Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 hmm,det får jo være så. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Ja jeg blir så frustrert og teit jeg når jeg blir irritert, at det skjer mye rart!Aggresjonen må ut ... 5394918[/snapback] For en del år siden så kjøpte jeg og en kompis snop for nesten 100 kr og betalte med 10 øringer på en sjappe vi likte dårlig av diverse grunne... Litt morsomt å legge en bærepose med nesten 1.000 mynt på disken.. 5397126[/snapback] 10 øringer? Da må vel dette være veldig lenge siden eller hva? 5397136[/snapback] Jo, det er nok noen år siden det ja! Rundt 1990 +/- Endret 7. januar 2006 av Blacki Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 hmm,det får jo være så. 5397274[/snapback] Mest meningsflyte post jeg har sett noen gang Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Synes det er helt greit at flere butikker har en aldersgrense på lightere og fyrstikker da barn ikke har noe behov for det. 5396872[/snapback] Jeg vet at du prøvde å røyke strå da du var liten. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ja jeg blir så frustrert og teit jeg når jeg blir irritert, at det skjer mye rart!Aggresjonen må ut ... 5394918[/snapback] For en del år siden så kjøpte jeg og en kompis snop for nesten 100 kr og betalte med 10 øringer på en sjappe vi likte dårlig av diverse grunne... Litt morsomt å legge en bærepose med nesten 1.000 mynt på disken.. 5397126[/snapback] Hadde butikken gjort seg rett hadde de nektet dere å betale med dem La meg sitere Sentralbankloven: § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#13 Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hadde butikken gjort seg rett hadde de nektet dere å betale med dem La meg sitere Sentralbankloven: § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#13 5397437[/snapback] Hah, digg. Kjekt p vite hvis en eller annen tulling hvar lyst til å betale med hundrevis av femtiører når jeg står i kassen. Forøvrig har jeg aldri blitt instruert om å ikke selge fyrstikker/lightere til mindreårige hvor jeg jobber, men ser jo det litt an på situasjonen. aldri nektet noen det dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå