Gå til innhold

Aldersgrense på lighter?

Mafiabåss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk SERIØST spørsmål om legitimasjon på Rizzla (rullingspapir) en gang. Jeg var faktisk 19, men så vel ikke sånn ut for henne da. Jeg kunne bare vist henne leg, men det ble en laaaangdryg diskusjon om hvor teit jeg syns hu og reglementet hennes var.

Så det endte med at jeg kjøpte ei pakke tobakk og en 10 pakning med dassruller, ikke noe rizzla. Dassruller fordi det også er papir, jeg var irritert og skulle bevise et poeng. Noe jeg sikkert ikke fikk til.

Men å spørre om legitimasjon for sånne idiotiske ting, det takler ikke jeg!

Lenke til kommentar
Jeg fikk SERIØST spørsmål om legitimasjon på Rizzla (rullingspapir) en gang. Jeg var faktisk 19, men så vel ikke sånn ut for henne da. Jeg kunne bare vist henne leg, men det ble en laaaangdryg diskusjon om hvor teit jeg syns hu og reglementet hennes var.

Så det endte med at jeg kjøpte ei pakke tobakk og en 10 pakning med dassruller, ikke noe rizzla. Dassruller fordi det også er papir, jeg var irritert og skulle bevise et poeng. Noe jeg sikkert ikke fikk til.

Men å spørre om legitimasjon for sånne idiotiske ting, det takler ikke jeg!

5394798[/snapback]

Tror det er lovfestet. Ikke hennes feil at hun følger loven for å unngå få sparken.

Men om det ikke er lovfestet er jo saken en helt annen.

Lenke til kommentar

5394798[/snapback]

:!: :!: Godt at du tar et standpunkt mot kassadama :D

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil opererer de fleste med 18-års aldersgrense på lightere og fyrstikker.

5395027[/snapback]

Enkelte butikk-kjeder og enkelte kassadamer (fant ingen kjønnsnøytralt ord for kassadame :p) opererer med aldersgrense på lighter og sigarettpapir.

Men man får kjøpt begge deler uten å være 18 i de fleste butikker.

Får du ikke kjøpe lighter, sier du:

"Jeg bor på hybel her og foreldrene mine bor 10 mil borte. Lighteren min ble ødelagt i går og jeg fryser nå halvt i hjel fordi jeg ikke kan fyre i ovnen. Vil du virkelig at jeg skal fryse ihjel?"

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett noen plasser der de opererer med aldersgrense på lightere og fyrstikker. De kan jo brukes til mye mer enn å tenne på en røyk! Men rizzla derimot, det har jeg forståelse for at det har 18-års aldersgrense, for det skal jo brukes til å rulle tobakk i!

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett noen plasser der de opererer med aldersgrense på lightere og fyrstikker. De kan jo brukes til mye mer enn å tenne på en røyk! Men rizzla derimot, det har jeg forståelse for at det har 18-års aldersgrense, for det skal jo brukes til å rulle tobakk i!

5396161[/snapback]

Kan jo brukes til og røyke andre ting... :roll:

Men har ikke merket at det er aldersgrense på rizzla, men opplevde litt når jeg var mindre at man måtte være 13 og 15 for og kjøpe lightere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...