Gjest medlem-82119 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Får adsl den 9. denn måneden, og har kjøpt inn alt av nødventig utstyr. Har kjøpt startpakken til telenor, det var den enkleste måten å få thomson speedtouch 510 på, selv om jeg skal være kunde hos freewave. På nettsiden til speedtouch stod det at modemet kun skulle plugges til og så ville det bli satt opp automatisk. Det følger ikke med noen bruksanvisning i telenor sin startpakke, og jeg trenger derfor: -tallkoden som skal skrives i adressefeltet for å komme inn i adsl-modemet -vite om det faktisk er så plug n play som det høres ut som -vite om det spiller noen rolle om man bruker trådløst nettverk eller internt pci nettverkskort når man eventuelt skal sette det opp.. andre tips om innstallering mottes med takk! Lenke til kommentar
Coederror Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Får adsl den 9. denn måneden, og har kjøpt inn alt av nødventig utstyr.Har kjøpt startpakken til telenor, det var den enkleste måten å få thomson speedtouch 510 på, selv om jeg skal være kunde hos freewave. På nettsiden til speedtouch stod det at modemet kun skulle plugges til og så ville det bli satt opp automatisk. Det følger ikke med noen bruksanvisning i telenor sin startpakke, og jeg trenger derfor: -tallkoden som skal skrives i adressefeltet for å komme inn i adsl-modemet -vite om det faktisk er så plug n play som det høres ut som -vite om det spiller noen rolle om man bruker trådløst nettverk eller internt pci nettverkskort når man eventuelt skal sette det opp.. andre tips om innstallering mottes med takk! 5394618[/snapback] -10.0.0.138 (hvis motta en IP-adresse automatisk er på) -Det skal være så lett ja evt. veiledninger kan du finne her: Telenors brukerveiledning Lenke til kommentar
Gmail Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Modemet er plug and play. Men spørsmålet er om Freewave har lagt inn brukernavn og passordet. Dette må evt legges inn med den cd'n som fulgte med eller maunelt inn på 10.0.0.138 Ellers er dette ett bra modem, som skjelden er noe store problemer med. Ett problem med noen er at brukernavnet og passordet forsvinner, da begynner @ lyset å lyse orange, eller blinke mellom orange/grønt. Da er det bare å legge det inn på nytt så er det fikset Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Takker for hjelpen. sjekket veiledningen på Telenor sidene. Siden mitt modem begynner på mbtn624pb så har jeg vel et bridgemodem da. Ser jo greit nok ut.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå