Gå til innhold

Søkesnarvei som søker på to spesifikke disker?

Anbefalte innlegg

Jeg har musikk på to disker, og jeg lurer på om det er mulig å lage en snarvei til å søke på musikk på disse to diskene. Dermed slipper jeg å høyreklikke på en mappe for å starte søk, og jeg slipper å skrive inn begge stasjonsbokstavene hver gang for å fortelle den at den skal søke på de to diskene og ikke andre steder.

Er det mulig å få definert dette i en snarvei så jeg bare kan trykke på den og skrive inn hva jeg vil søke etter?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker å gjøre alt av browsing/organisering osv via explorer. Jeg vil også ha tilgang til å kunne kopiere/flytte filer fra programmet jeg søker med. De mulighetene blir begrenset når jeg browser i interfacen til et slikt library program. I tillegg så alternerer jeg på spillere jeg bruker, og ønsker ikke flere programmer som har lyst til å overta filassosiasjoner og andre funksjoner. Itunes og liknende library programmer har jeg bare dårlig erfaring med. Så det beste hadde vært å få til akkurat den enkle løsningen her, hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil ikke ha noe media library, Itunes og liknende. Jeg bruker Winamp og Foobar til å spille musikk (og mp classic til video), og assosiasjonene jeg har laget på filtyper er akkurat slik jeg vil ha dem. Jeg søker etter det jeg ønsker og drar det over til spilleren/playlist, eller starter det direkte. En library løsning som vil forandre min måte å gjøre dette på er uaktuelt, jeg vil ha mulighetene som søkevinduet i windows har (der man kan jobbe med filer som man kan i windows explorer).

Jeg vil bare ha muligheten til å søke på to disker samtidig, uten å manuelt stille det inn hver gang jeg åpner søkefunksjonen. Men jeg begynner å mistenke at det ikke er mulig, siden alle andre tydeligvis har gått over til disse library løsningene. Da beholder jeg heller min nåværende løsning...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...