Gå til innhold

GC, memorycard og Call of Duty 2- The big red one

MsSolberg

Anbefalte innlegg

jeg fikset meg Call of Duty 2- The big red one på min gamecube i går, og var rimelig overivrig for å spille det. MEN, det gikk ikke å spille det -med- memorycardet mitt (64mb card). så da testet jeg uten memorycardet og da funket spillet. Jeg prøvde også memorycardet med et annet spill, noe som også funket.

Så da antok jeg nesten at det var noe galt med spillet, så jeg dro tilbake for å si hva som hadde skjedd. Han visste ikke hva det kunne være, og ga meg et nytt slikt spill. Nå har jeg nettopp prøvd spillet, og samme problemet er oppstått.

Hva skjer? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg fikset meg Call of Duty 2- The big red one på min gamecube i går, og var rimelig overivrig for å spille det. MEN, det gikk ikke å spille det -med- memorycardet mitt (64mb card). så da testet jeg uten memorycardet og da funket spillet. Jeg prøvde også memorycardet med et annet spill, noe som også funket.

Så da antok jeg nesten at det var noe galt med spillet, så jeg dro tilbake for å si hva som hadde skjedd. Han visste ikke hva det kunne være, og ga meg et nytt slikt spill. Nå har jeg nettopp prøvd spillet, og samme problemet er oppstått. 

Hva skjer?  :hmm:

5394482[/snapback]

Er minnekortet ditt et offisielt Nintendo produkt? eller er det f.eks et Logic3 minnekort?

Jeg vet at det kan (men veldig sjelden) oppstå problemer med "uorginale" minnekort. At de rett og slett ikke er kompatible med enkelte spill.

Lenke til kommentar
Jepp, minnekortet i seg selv er det ikke noe tull med. Husker ikke helt prisen jeg ga for det, men det var ingen billig penge. Kjøpte det vel i en Ea-games butikk.

5394525[/snapback]

Nei tenkte ikke på kvaliteten på kortet eller prisen, men om det er et faktisk Nintendo minnekort, som i at det er nintendo som har laget det. Det finnes mange produsenter av minnekort, Logic3 er en f.eks, det jeg har på min gamecube, har ikke hatt noen problemer tidligere. Men jeg husker at jeg hadde et Logic3 minnekort på min PS1, og da var det enkelte spill som ikke var kompatible med det minnekortet og lot meg ikke lagre på det f.eks

Lenke til kommentar

Hmm, det ser ut til at spillet er kresent og vil heller ha et originalt memorycard.

Men, jeg begynte å spille - og satte inn memorycardet etterpå, og da kom det opp om jeg vil save eller ei, når jeg da trykket Yes, så det veldig ut som at det ble savet.

Er ikke helt sikker enda, så gidder ikke skru av GC'en min før jeg evt får kjøpt et nytt kort, siden jeg allerede har kommet så langt.

Men er som dere sier, enkelte spill krever andre memorycard.

Skikkelig ergelig. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...