Invert Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hvor mye er det mulig å overklokke en 900mhx duron stabilt? har kjøling som støtter 1,4ghz cpuer. Litt kjipt med bare 0,9ghz. Så jeg ønsker å få vite om det er noe spez og gjøre for å få den ganske langt opp, 1,5ghz? er det mulig. Så at overklokking.no hadde fått en duron 800mhz opp på 1,3ghz. Også lurer jeg på hva peltier er for noe? Lenke til kommentar
kjeholth Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Duron'er kan nok klokkes ganske høyt, men da er det en fordel med noe annet enn en original kjøleribbe/vifte. Klokkede CPU'er avgir mer varme enn en f.eks orginal CPU @ 1.4ghz. (correct me if I'm wrong) Men det er jo bare å prøve seg fram.. Lenke til kommentar
Invert Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 hmmm, får vel teste da men system tempen er på 40-44 grader nå, hva slags temp burde jeg stoppe på? og jeg har en eldre amd athlon 1ghz, som ble 750mhz da jeg glemte å ta bort plastikken under kjøleribba, så den lå på 100grader men måtte klokkes ned, noen måte å fjerne plasten på?jeg fikk den nemlig til å runne på 1,2 ghz en gang... Lenke til kommentar
kjeholth Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 70-80 grader er vel igrunn nok. men ant. vil systemet begynner å bli litt ustabilt i de temp. Det finner du jo fort nok ut av. plasten kan du skrape av og planslipe etterpå. eller bruke isopropanol å rense med. Lenke til kommentar
Invert Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Så en 50 nærmere 60 er akseptabelt... Du vet ikke no om peltier?? får teste litt fram jeg da, best med fsb eller multiplier klokking?fsb går vel ut over ram'a det vil jeg nok ikke.... Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 apropo klokking,har 2x256ddr pc2100 og en xp2000+ når eg klokka cpu opp til 1750mhz går de te hellvete med temp ligger under 50 grader, da er de fsb klokking seff.. sånn at du veit de Lenke til kommentar
kjeholth Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 ja, ikkeno spes over 60 er veldig bra vil jeg tru. har ikkeno videre erfaring med klokking sjøl, men.. peltier er et strøm-styrt "kjøle" element. har ikkeno videre peil på no mer. fsb/multiplier... fsb klokker jo ram'en også ja. for at alt skal gå fortere, er jo fsb en kjekk ting, men det er jo mulig at ram'en gir seg før cpu, uten at jeg skal si det for sikkert.. kvalitets-ram er uansett en kjekk ting Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 husk. Det er noen ting du alltid må tenke på. Temperatur er mye, men langtifra alt! Om du skal klokke via fsb (front side bus) så må du være klar over at det vil påvirke hele systemet ditt, og at det vil bli mer ustabilt (om du klokker for høyt) Min personlige mening er at det lønnes å klokke via Multiplyer. Om systemet er klokket, og temp'en er lav.. og pc'n allikavell er ustabilt, tenk på volten. har du nok strøm til cpu'en? regn ut hvor mye strøm du trenger, så gir mer til cpu :smile: Lønnes også å ha en stor psu, og helst vannkjøling om du skal overklokke. Håper dette hjelper deg litt.. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Har ein duron 900. Luksusprosessor deluxe! I allefall har eg overklokka den med multipier til 1100 mhz, stabilt. Og dette er med fanadapter og enermax80mm vifte @ 1500 rpm. Temperaturen på cpu er ca 45 c. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 jeg er i hvertfall fornøyd med mine duroner. Å få den opp i 1.5Ghz er bare noe du kan drømme om. Se heller 1.1 eller 1.2Ghz som mål.. kan jo hende at du har en duron med dårlig stepping. Se signatur så ser du hva jeg klarte. Lenke til kommentar
Invert Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Hmmm, tenkte ikke klokke via fsb men multiplier... Åssen regner jeg ut hvor mye volt cpu skal ha da? Vil ikke ha ustabilt system nei.... Må være stabilt fram til januar... Da blir det nok en amd xp 2600++ Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 15:03, Invert skrev:Hmmm, tenkte ikke klokke via fsb men multiplier...Åssen regner jeg ut hvor mye volt cpu skal ha da? Har ikke klokka noe spesielt mye på fsb jeg da akkurat.. jeg har jo 12.5x multiplier.. så da får jeg 1250Mhz.. Du regner ikke ut hvor mye volt en skal bruke.. du bare gir det prosessoren vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå