Gå til innhold

Amd 900mhz @ ??

Invert

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det mulig å overklokke en 900mhx duron stabilt? har kjøling som støtter 1,4ghz cpuer.

Litt kjipt med bare 0,9ghz.

Så jeg ønsker å få vite om det er noe spez og gjøre for å få den ganske langt opp, 1,5ghz? er det mulig.

Så at overklokking.no hadde fått en duron 800mhz opp på 1,3ghz.

Også lurer jeg på hva peltier er for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, får vel teste da men system tempen er på 40-44 grader nå, hva slags temp burde jeg stoppe på?

og jeg har en eldre amd athlon 1ghz, som ble 750mhz da jeg glemte å ta bort plastikken under kjøleribba, så den lå på 100grader men måtte klokkes ned, noen måte å fjerne plasten på?jeg fikk den nemlig til å runne på 1,2 ghz en gang...

Lenke til kommentar

ja, ikkeno spes over 60 er veldig bra vil jeg tru. har ikkeno videre erfaring med klokking sjøl, men..

peltier er et strøm-styrt "kjøle" element. har ikkeno videre peil på no mer.

fsb/multiplier... fsb klokker jo ram'en også ja. for at alt skal gå fortere, er jo fsb en kjekk ting, men det er jo mulig at ram'en gir seg før cpu, uten at jeg skal si det for sikkert.. kvalitets-ram er uansett en kjekk ting

:grin:

Lenke til kommentar

husk.

Det er noen ting du alltid må tenke på.

Temperatur er mye, men langtifra alt!

Om du skal klokke via fsb (front side bus) så må du være klar over at det vil påvirke hele systemet ditt, og at det vil bli mer ustabilt (om du klokker for høyt)

Min personlige mening er at det lønnes å klokke via Multiplyer.

Om systemet er klokket, og temp'en er lav.. og pc'n allikavell er ustabilt, tenk på volten. har du nok strøm til cpu'en? regn ut hvor mye strøm du trenger, så gir mer til cpu :smile:

Lønnes også å ha en stor psu, og helst vannkjøling om du skal overklokke.

Håper dette hjelper deg litt..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-10 15:03, Invert skrev:

Hmmm, tenkte ikke klokke via fsb men multiplier...

Åssen regner jeg ut hvor mye volt cpu skal ha da?

Har ikke klokka noe spesielt mye på fsb jeg da akkurat.. jeg har jo 12.5x multiplier.. så da får jeg 1250Mhz..

Du regner ikke ut hvor mye volt en skal bruke.. du bare gir det prosessoren vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...